Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

2 חברות ענק אירופאיות ישקיעו באנרגיה הירוקה של אקונרג’י 300 מיליון יורו

2 חברות ענק אירופאיות ישקיעו באנרגיה הירוקה של אקונרג’י 300 מיליון יורו

כחברה השואפת ליצור מקורות של אנרגיה מתחדשת שישרתו את הדורות הבאים, שמה לעצמה אקונרג'י למטרה לפתח, לתחזק ולהפעיל פרויקטים של אנרגיה מתחדשת, כשעל כל פרויקט מפקחים מיטב המוחות בתעשייה
חברת האנרגיה אקונרג’י המנוהלת על ידי אייל פודהורצר ויואב שפירא, תיכנס לשותפות עם הקרן הצרפתית רגרין (Rgreen Invest) וכן קרן התשתיות של הבנק השוויצרי (UBS). המטרה: פיתוח פורטפוליו של שדות סולאריים וטורבינות רוח, כשהתהליך כולו מנוהל על ידי אקונרג’י עצמה.
כחברה השואפת ליצור מקורות של אנרגיה מתחדשת שישרתו את הדורות הבאים, שמה לעצמה אקונרג’י למטרה לפתח, לתחזק ולהפעיל פרויקטים של אנרגיה מתחדשת, כשעל כל פרויקט מפקחים מיטב המוחות בתעשייה. לאחרונה, קידמה החברה תהליכים של שיתוף פעולה עם בנק ההשקעות השוויצרי UBS וקרן התשתיות הצרפתית רגרין אינווסט. עלותו של שיתוף הפעולה מוערכת בכ- 300 מיליון יורו, שייתרמו על ידי השותפות החדשות (כל אחת כ- 50% אחוז). 
אקונרג’י אמנם תהיה בעלת אחזקות מיעוט בהון השותפות, אך היא תנהל את הפרויקט כולו, שמטרתו לשמש להקמה של שתי טורבינות רוח וכן השלמת הקמתם של 103 שדות סולאריים פוטו וולטאיים שינוהלו גם הם על ידי אקונרג’י לאחר הקמתם, כשהצפי הינו עד שלוש שנים. 
סכומי הכסף הנ”ל ישמשו את השותפות גם לרכישה של פורטפוליו עבור שדות סולאריים מאקונרג’י, המייצרים 14.4 מגה ואט. לצידם, יירכשו גם ארבעה מתקני ביו-גז. מלבד זאת, במסגרת העסקה השותפות יקבלו אופציה לרכוש שדות סולאריים נוספים בהספק גבוה יותר בעתיד, כמובן תחת ניהולה של אקונרג’י עצמה. UBS החייבה במסגרת ההסכם לבצע את כל העסקאות הקשורות לתחום האנרגיה המתחדשת באיטליה אך ורק דרך השותפות החדשה, כך שאקונרג’י (שמטה החברה שלה ממוקם בכל מקרה במילאנו, איטליה), מקבלת הזדמנות נהדרת להמשיך ולבסס עצמה במדינה. נכון להיום החברה מתפעלת 50 פרויקטים באיטליה, בשווי של כ- 350 מיליון יורו והספק של 90 מגה-ואט. 
אייל פודהורצר הוא בנו של משה פודהורצר, חתנו של משה בורנשטיין, מייסדה של טמפו חברת המשקאות. פודהורצר האב מכר את חלקו במניותיו בטמפו (44%) בשנת 2005 לחברת קוקה קולה. יואב שפירא היה מנכ”ל בחברת התוכנה אשבל, וקודם לכן בכיר בחברת כתר פלסטיק.
בשנת 2016 רכשה אקונרג’י פורטפוליו של כ-30 שדות סולאריים בהספק של כ־35 מגה־ואט מידי שותפיה הישראליים לשעבר לפורטפוליו – הקרנות נוי והליוס וחברת האנרגיה אנלייט – תמורת סכום של 125 מיליון יורו. בסוף שנת 2018 מכרה אקונרג’י את הפורטפוליו לאחת מקרנות ההשקעה הגדולות באיטליה – EF Solar ברווח לאחר שהשלימה הליך של מימון מחדש והשבחה של הפורטפוליו.
באותו נושא נמסר מהחברה כי העסקה עם UBS פותחת פרק חדש ומרגש במיוחד עבור החברה, שמחזיקה כבר היום ברקורד מוצלח של הקמת פרויקטים העוסקים באנרגיה מתחדשת בשיתוף פעולה עם ספונסרים איכותיים מהשוק האיטלקי. קרן התשתיות של UBS נחשבת לאחד מגופי ההשקעה המוערכים ביותר בתחום התשתיות וישנה ציפייה לצלוח יחד איתה את גל הצמיחה הקרוב בשוק האיטלקי של האנרגיה המתחדשת. 

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן