קטטה ברחוב הברוש באור עקיבא: בן 74 נפצע אנוש, אחד נוסף קשה [וידאו]

המשטרה חוקרת אירוע קטטה אלימה ברחוב הברוש בשכונת אורות באור עקיבא * שני חשודים נעצרו אך הם מכחישים כל קשר לאירוע * אחד החשודים התפרע בדיון הארכת מעצרו * לבסוף הוגש כתב אישום בפרשה ב-8.5

המשטרה פתחה הלילה (18.4, בין ראשון לשני) בחקירת ארוע דקירה באור עקיבא במהלכו נפצעו 3 תושבי במקום באורח אנוש, קשה וקל. במוקד 100 התקבל הלילה דיווח בדבר ארוע דקירה בעיר אור עקיבא. ממד"א נמסר כי בשעה 02:30 התקבל דיווח על גברים שנפצעו במהלך קטטה, דקירה ברחוב הברוש באור עקיבא. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים הלל יפה את הפצועים.

מהחקירה הראשונית עולה כי פרצה קטטה במקום בין מספר מעורבים ככל הנראה בגלל סמים, במהלכה נדקר, תושב העיר בן 74, נפצע באורח אנוש, אדם אחר בן 36 באורח קשה ואדם נוסף בן 22 באורח קל (עפ״י גורמי רפואה) לאחר שהותקפו על ידי מספר חשודים ופונה למרכז הרפואי הלל יפה בחדרה.

מזירת האירוע. בט"ש וחירום

פעולות חקירה מהירות של שוטרי תחנת חדרה הביאו תוך זמן קצר למעצרם שני חשודים תושבי המקום בשנות ה-20 לחייהם בחשד למעורבותם באירוע.

כלל החשודים הובאו לחקירה בתחנת משטרת חדרה ולאחר מכן לדיון בבית המשפט השלום בעיר להארכת מעצרם. העצורים באירוע שהובאו לבית המשפט הם ל"י (בן 23) ול"ס (בן 21). על פי בקשת המעצר, דיווחה המשטרה לבית המשפט כי השניים ניסו להביא למותו של אחד הדקורים. עו"ד ישי ניב ייצג את ס' בדיון, ונציג המשטרה אמר לבית המשפט כי הוא אינו קושר את עצמו לאירוע. החשוד ס' נעצר בבית החולים אך לא נתפסו בינתיים סרטוני אבטחה המתעדים את האירוע. המשטרה אף חקרה את הקורבנות שנדקרו ויש בידיה אינדיקציה שהחשוד היה במקום בזמן האירוע.

בהמשך, החל ס' להתפרע באולם בית המשפט והוצא מהדיון לאחר שאמר לשוטר "שקרן" ו"אל תדאג". עו"ד ניב אמר: "אני סמוך ובטוח כך לפי גרסת מרשי שאין לו שום קשר לאיזשהו אירוע של דקירה של שני קורבנות. למיטב הבנתי, כל מה שהוא עשה זה הוא קיבל שיחת טלפון מחבר והוא הביא אותו לבית החולים, זה הכול. המשטרה הגיעה לבית החולים ומצאה אותו בבית החולים, אם רוצים להעלים ראייה לא הולכים לבית החולים, הבנתי שזו פציעה לא חמורה אז קל וחומר לא הולכים לבית החולים.

"אני לא מצליח להבין מהיכן מגיע החשד נגד מרשי, אני סמוך ובטוח שאף אחד לא אמר שהוא מעורב, כי הוא לא מעורב. גם לא ייתכן שיש ראיות פורנזיות שקושרות אותו כיון שהוא לא היה מעורב. לכן אבקש מבית המשפט לשמש לי עיניים ולראות אם קיים חשד סביר נגד מרשי ומה עוצמתו, כי גם אם הוא קיים אני בטוח הוא בעוצמה נמוכה באופן יחסי, וודאי שאין סיבה בשלב זה להארכת מעצר של 10 ימים. יש טענת אליבי, הוא היה בבית ואין סיבה להאריך את המעצר…לכן אבקש לשחרר בכל תנאי שיקבע בית המשפט או לחלופין לקצוב את ימי המעצר המבוקשים".

השופטת פנינה ארגמן אמרה כי "מדובר באירוע חמור שהתרחש בשעות הבוקר המאוד מוקדמות, ועל כן חומר הראיות בשלב הזה אינו חומר ראיות מלא אלא חלקי בלבד, כמובן. אולם דווקא מהגרסאות של שני החשודים עולה הייסוד הסביר לחשד שהם היו מעורבים באירוע, שכן הם מוסרים גרסאות שונות ולא רק זאת, הגרסאות של שניהם סותרות בנקודות מהותיות. גרסתו של החשוד שבפניי והודעתו תחת אזהרה הינה בעייתית בלשון המעטה, מאוד תוקפנית, מאוד ברוטלית ולא עניינית וגם לא מצאתי אליבי כפי שאמר היום בא כוחו, שכן הוא מסר נסיבות לא ברורות באשר לשעות הרלבנטיות".

לאחר תום הדיון החליטה השופטת להאריך את מעצרו של החשוד ס' בשלושה ימים ועד 20.4.

עדכון 25.4.22

ע"ח, בן 22 מאור עקיבא, נעצר לפני יומיים בחשד שהיה מעורב בקטטה האלימה. בבקשת המעצר שהוגשה לבית המשפט ב-23.4 נכתב כי הוא עזב את המקום עם חשודים נוספים, קשרו קשר לביצוע פשע לאחר האירוע וכי הוא שיבש לכאורה הליכי חקירה.

המשטרה ביקשה את הארכת מעצרו ב-6 ימים. השופט אלכס אחטר קבע, כי הוא מוצא חשד סביר כי העבירות בוצעו על ידי החשוד. "חשד זה עמד לנגד היחידה החוקרת עוד מיום 18/4/22 מועד בו כאמור נחקר החשוד תחת אזהרה ושוחרר ולא התרשמתי שחומר החקירה הנוכחי שבגינו נעצר החשוד ביום 21/4/22 מגביר את החשד במידה המצדיקה את מעצרו", קבע השופט.

"אדגיש, כי במסגרת האירוע מושא הליך זה שלפני נעצרו שני חשודים נוספים שמעצרם הוארך עד ליום 24/4/22 וביחס אליהם נקבע ע"י ביתה משפט במספר הארכות מעצר כי קים חשד שהתחזק כמובן נשקפת מהם מסוכנות המצדיקה את המשך מעצרם. ביחס לחשד זה שלפני, לא ניתן לקבוע שהמסוכנות הנלמדת מהעבירות בהם הוא נחשד לא ניתנת לאיון ע"י חלופה כלשהי נהפוכו, אני סבור שלאור הנתונים שהוצגו בפני…לא ניתן לאמוד את טיבן ביחס להליך הנוכחי שנותר בשלב זה לטובת החשוד במובן זה שיש לקבוע כי ניתן לשחררו בתנאים מגבילים כך שהפגיעה בחירותו תהיה מידתית ובאשר להליך הקונקרטי והיחידה תוכל להמשיך בחקירה.

על כן שחרר השופט את ס' למעצר בית באור עקיבא והוא יהיה בפיקוח הוריו עד ל-26.4. כמו כן הפקיד החשוד והוריו 14 אלף שקל ערבות. "החשוד יתייצב להמשך חקירה ככל שיידרש", ציין השופט.

עדכון 8.5.22

פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד לביא זבלונוב (23) ולוי סימנדוייב (21) תושבי אור עקיבא בגין חבלה בכוונה מחמירה, תקיפה הגורמת חבלה ממשית ושיבוש מהלכי משפט לאחר שדקרו אב ובנו בעקבות קטטה בה היו מעורבים בשכונת מגוריהם.

על פי כתב האישום, שהגישה עו״ד עינב איטסקו גולד, בשעות הלילה המאוחרות בעת שהמתלונן (38) וחבריו ישבו בכניסה לבניין מגורי המתלונן, הנאשמים וחבריהם הגיעו לבניין ובינם לבין המתלונן וחבריו, אשר ביקשו שיפסיק לצעוק כדי לא להעיר את השכנים בבניין, התפתחו חילופי דברים. אחד הנאשמים תקף את חברו של המתלונן, ולאחר מכן תקף את המתלונן. המתלונן הכה את אחד הנאשמים ואז שני הנאשמים החלו להכות את המתלונן ולבעוט בו, והמשיכו במעשיהם אף לאחר שנפל לקרקע. לאחר שהפרידו בניהם, עלה המתלונן לביתו, הצטייד בסכין, חזר למקום וחתך את אחד הנאשמים בעורפו.

הנאשמים התרחקו מהמקום וחזרו כעבור מספר שניות כשהם מצויידים במסגרת של תמונה העשויה מעץ. הנאשמים תקפו את המתלונן באמצעות מסגרת העץ, עד שנשברה כתוצאה מהמכות, ואף דקרו אותו בראשו ובכל חלקי גופו באמצעות סכין ושברי מסגרת העץ. בהישמע הצעקות, התעורר אביו (75) של המתלונן ויצא מביתו כדי לראות מה מתרחש. בשלב זה התקרב אחד הנאשמים לאביו של המתלונן ודקר אותו בבטן. לאחר מכן ברחו הנאשמים מהמקום ברכב, כשאחד הנאשמים לקח עמו את הסכין. הנאשמים נסעו לבית החולים לצורך קבלת טיפול רפואי ושם סמוך לכניסת בית החולים השליך אחד הנאשמים את הסכין לשיחים.

המתלוננים האב והבן הובהלו לבית החולים על ידי מד"א, כאשר הבן במצב קשה והאב במצב בינוני. לצורך טיפול בפגיעות המרובות שנגרמו לו, אושפז הבן ונאלץ לעבור ניתוח לתיקון הפגיעות באיברים הפנימיים, כולל כריתת הטחול. נכון ליום הגשת כתב האישום הוא עדיין מאושפז בבית החולים. האב אושפז גם הוא, עבר ניתוח ושוחרר. לאחד הנאשמים נגרם שבר בידו ופצע חתך בעורף שנסגר בסיכות בבית חולים.

צילומים: בט"ש וחירום ופרטי, לפי סעיף 27א' לזכויות יוצרים
עדכון ראשון: 18.4.22, 8:52

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן