Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

הנגשת מבנים: איך בעלי מבנים ציבוריים יכולים להפוך את המבנים שלהם לנגישים?

גם כשהטכנולוגיה והאדריכלות ממשיכים להתפתח, ברור שמבנים רבים עדיין מהווים חסמים לנגישות, ועד סוף שנת 2021, בעלי ומנהלי בניינים ציבוריים צריכים לנקוט במאמצים מודעים להתקדם לעבר עתיד נגיש ופתוח יותר כולם באמצעות תוכניות מקיפות של הנגשת מבנים

מוגבלויות שיש לקחת בחשבון

בעלי ומנהלי בניינים ציבוריים צריכים לקחת בחשבון את כל סוגי הנכויות שיש לאנשים, ולתכנן הנגשת מבנים בהתאם. סוגים אלה של מוגבלויות, כוללים, אך אינם מוגבלים למצבים הבאים:

ניידות פיזית

למשתמשים בכיסאות גלגלים ולאנשים עם מוגבלות ניידות. בבניינים ציבוריים, מחסומים עשויים לכלול העדר רמפות לכיסאות גלגלים או פתחים חסומים, העדר מעליות, שירותים שאינם נגישים וחנויות שאינן מאפשרות גישה חופשית.

מוגבלות חזותית ושמיעתית

הנגשת מבנים צריכה להתאים גם לאנשים עם מגבלות בראייה או בשמיעה. אמצעי ההנגשה במבנים צריכים לכלול רמזים חזותיים וקוליים באזורים מרכזיים בבניינים, כמו באוטובוסים, ברכבות ובנמלי תעופה.

הנגשת מבנים בבניינים מסחריים

מרחבים ציבוריים ועסקיים רבים, כולל בתי ספר, חסרים התחשבות בדריכות הנגישות שיש לאנשים רבים שסובלים ממוגבלויות. הנגשת מבנים באמצעות התאמות פשוטות למבנים אלה ישפרו את קלות הגישה ואת החוויה הכולל. 
איך בדיוק אפשר לעשות את זה? הנה כמה רעיונות של מומחי ביצוע פרויקטים עבור חללי פנים וחוץ של מבנים אלה.

מחוץ לבניינים

בהתאם לגודל אזורי החניה, בתי ספר ומבני עסקים צריכים לכלול לפחות אזור חניה אחד לנכים, אבל רצוי יותר. מקומות חניה אלה צריכים להיות מסומנים בבירור כאשר אין בהם שימוש, והם יעילים מאוד עבור אנשים רבים שמשתמשים בכיסאות גלגלים.
הנגשת מבנים כוללת גם כניסה נגישה לבניינים. פתרון נפוץ וקל הוא התקנת רמפה לכניסה לבניין, כך שהיא תיצור ניידות טובה יותר ותקדם יותר עצמאות בכך שתאפשר לכולם גישה שווה לשטחים פנימיים בבניין.

בתוך הבניינים

פריסה פנימית ועיצוב של בניינים מסחריים או ציבוריים חשובים לא פחות משיקולי הנגשת מבנים מבחוץ. מתקנים שונים בבניין, כמו אזורי חדרי השירותים, צריכים להיות מסומנים בבירור למשתמשים בעלי מוגבלויות. כניסה לשירותים שאינם נגישים לאנשים עם צרכים מסוימים יכולה להיות קשה ביותר. 
ניתן לפתור בעיה זאת על ידי הצעת שירותים מרווחים לנכים, עם שילוט ברור, והצבת כיורים מתכווננים, מרחב תמרון ואזעקה למקרה חירום. 
אם הבניין משתרע על פני כמה קומות, חשוב להציע מערכת מעליות או להתקין מעלוני מדרגות ליד גרם המדרגות, ולוודא שבכל קומה יש חדרי שירותים נגישים. שיקולים נוספים צריכים לכלול שילוט בכתב ברייל ומידע על מעליות ורמפות להפניית אנשים.

הנגשת מבנים לבנייני מגורים

הנגשת מבנים חשובה גם בבנייני מגורים, וכמה שינויים מעטים יכולים להשפיע לטובה על רווחת בעלי המוגבלויות ולאפשר להם ניידות קלה. מומלץ ליצור פתחי דלתות רחבים או למקסם את שטח הרצפה בכניסה לבניין במידת האפשר. 
הרחבה זו תקל על הגישה המרכזית לבניין, ובאמצעות שימוש בפריסות רחבות, ערכות צבעים ניטרליות, התקנת מעליות ומעלוני מדרגות, ניתן להפחית את מצוקת הניידות של בעלי מוגבלויות ולהפגין מודעות ורגישות לקשייהם.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן