Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

קופאית בסופר בחדרה הוכתה ע”י לקוחה שגנבה מצרכים – וחטפה אירוע מוחי

קופאית בסופר בחדרה הוכתה ע”י לקוחה שגנבה מצרכים – וחטפה אירוע מוחי

בבית החולים מצאו כי היא סבלה מאירוע מוחי בעקבות התקיפה: "אלמלא הייתה מגיעה לבית החולים, ייתכן שהאירוע המוחי היה גורם לחסימה מלאה של העורק"

קופאית בת 47 מחדרה, שראתה לדבריה לקוחה הבורחת מבלי לשלם, רדפה אחריה והוכתה באלימות. בהמשך, החלה לסבול מבעיות רפואיות עד לאבחנה נוראית – היא עברה אירוע מוחי, ייתכן שבגלל אותה התקיפה.

הסיפור פורסם באתר “מאקו”. הקופאית, נטליה זחרוב, שמה לב שלקוחה מכניסה לתיקה מצרכים בסופר מרקט ויוצאת מהמקום מבלי לשלם. “בזמן שניסיתי לעצור אותה, היא הכתה אותי בפנים ובצוואר. בשלב מסוים היא משכה לי בשיער התחילה לטלטל אותי, הכתה אותי באגרופים. אף שמדובר באישה גדולת ממדים, איכשהו הצלחתי להשתחרר”, שחזרה במאקו.

היא הלכה לביתה ולדבריה סבלה תחילה מכאבי ראש להם לא ייחסה חשיבות, אך אז הדברים התגברו. “התחלתי לסבול מסחרחורות, בחילות, הפרעות בדיבור, מחוסר תחושה בצד ימין ומראייה מטושטש”, סיפרה.

צילום: דוברות הלל יפה

הקופאית פונתה לחדר המיון בבית החולים הלל יפה, שם איבחנו הרופאים כי מדובר באירוע מוחי חולף בעקבות התקיפה האלימה שחוותה. רופא בית החולים ציין כי מדובר בקרע בדופן של אחד מעורקי הצוואר (דיסקציה צווארית), שהוא למעשה אחת הסיבות הנפוצות לשבץ מוחי בקרב צעירים. למזלה, מדובר באירוע מוחי חולף שאותר וטופל בזמן. חשוב להיות ערניים בסיטואציות כאלה”.

“בבדיקות ההדמיה שעברה נטליה אבחנו כי היא סובלת מתסמונת נדירה ע”ש אייגל (Eagle Syndrome) שרק 4% מהאוכלוסייה סובלים ממנה”, מסביר ד”ר סרג’יו שבתאי, מנהל היחידה לשבץ מוחי במחלקה הנוירולוגית במרכז הרפואי הלל יפה. “מדובר למעשה בעצם (STYLOID PROCESS ) דקיקה ומחודדת הנמצאת מתחת לאוזן, שבקרב אוכלוסייה זו אורכה ארוך מהרגיל. ברוב המקרים אנשים לא מודעים לתסמונת עד לאבחונה לאחר מצב של אירוע טראומתי או הופעתם של תסמינים, כמו כאבי ראש וצוואר, טשטוש ראייה, תחושת אי נוחות בגרון ועוד, הנגרמים ממנח לא טבעי ממושך של הצוואר. במקרה של נטליה, צילומי ה- C.T הראו כי היא סובלת מתסמונת זו ולאור החבלות שקיבלה חוותה דיסקציה. למעשה, העצם המוארכת שלה פגעה בעורק הראשי של הצוואר כתוצאה מהחבלה, לחצה עליו וגרמה להיצרות של העורק שבאה לידי ביטוי בכאבי ראש וצוואר, הפרעת דיבור חולפת, חולשת צד חולפת המתאימים לשבץ מוחי חולף (TIA).

קראו גם:
קופאית הותקפה על ידי לקוחה – ועברה אירוע מוחי (mako.co.il)
“דניאלה האהובה מחדרה עמדה על המדרכה כשרכב הגיח וריסס אותה בחומר וגרם לכוויות קשות”
שלושה צעירים מחדרה יצאו מהשיחים – השוטרים ניצלו את ההזדמנות

עוד ציין ד”ר שבתאי כי מבין האוכלוסייה שסובלת מתסמונת איגל, כ- 20% עשויים לפתח דיסקציה. למזלה של נטליה, מדובר באירוע מוחי חולף שאותר וטופל בזמן. המסקנה היא שיש לגלות ערנות בסיטואציות כאלה. לאחר מצבי טראומה ייתכנו שינויים נוירולוגים שעלולים לגרום להפרעה בדיבור, א-סימטריה, חולשה צדית, הפרעה בראייה וחוסר יציבות. אלמלא הייתה נטליה מגיעה לבית החולים, ייתכן שהדיסקציה הייתה מתקדמת עד לכדי חסימה מלאה של העורק. בסיטואציה כזו המוח לא מקבל מספיק דם ועלול להיגרם שבץ מוחי משמעותי עם השלכות קטסטרופליות בלתי הפיכות, כמו שיתוק מלא בפלג גוף ימין, הפרעות בדיבור ועוד.

“הטיפול השכיח במקרים כאלה הוא טיפול תרופתי ובמקרה וקיימת החמרה בדיסקציה או  התקדמות בתסמינים הנוירולוגיים, קיימת אפשרות של השתלת סטנט במטרה לפתוח את העורק ולמנוע את חסימתו. בהמשך מומלץ לפנות למומחה אף אוזן גרון או פה ולסת על מנת לשקול ניתוח לקיצור העצם הארוכה, כך שלא תגיע לקרבת עורקי הצוואר ובכך למנוע את האפשרות  לפגיעה חוזרת בעורק בעתיד”, מסכם ד”ר שבתאי.

נטליה אושפזה להמשך טיפול ומעקב במחלקה הנוירולוגית ב”הלל יפה”. בוצעMRI  מוח אשר  שלל נזק מוחי איסכמי. היא קיבלה טיפול תרופתי ושוחררה לביתה כעבור מספר ימים לאחר מכן.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן