הפלונטר של ראש מועצת זכרון יעקב: האופוזיציה גדולה יותר מהקואליציה

ראש המועצה זיו דשא נאלץ להתמודד מול רוב של חברי מליאה שמתנגדים להצעות אותן הוא מעלה או מסכימות להצעות עליהן הוא מתנגד. דשא: "חברי אופוזיציה הם רוב במליאת המועצה. הם יכולים להעביר כל החלטה גם: "שהשמש תזרח מחר במערב""

כלל ידוע הוא שכדי לתפקד על פי מטרות ראש רשות מוניציפאלית, עליו להרכיב קואליציה איתה יקדם הצעות לייעול עבודת המועצה והרשות המקומית. גם אם לא מורכבת קואליציה, ראש רשות יפעל כדי להשיג רוב ולקרב אליו את תומכיו.

אלא שבזכרון יעקב, המצב שונה לחלוטין: האופוזיציה, כלומר חברי המועצה המתנגדים לראש הרשות, הם הרוב. המשמעות: קושי בהעברת הצעות לסדר היום מטעמו של ראש המועצה זיו דשא.

דשא התבטא בעניין באריכות בסוף השבוע האחרון וציין כי "בדמוקרטיה הרוב קובע וזה ברור, כולל רוב של האופוזיציה. מאידך, החלטות המתקבלות אך נעשות ללא בדיקה מעמיקה, ללא הבנת כלל המשמעויות או החלטות המתערבות בעבודה השוטפת והמקצועית של מנהלי המחלקות ואינן עוסקות במדיניות, בסופן החלטות אלה פוגעות בציבור, חלקן אינן ניתנו למימוש כלל או למצער החלטות אינן חוקיות והן נפסלות לאחר קבלתן".

זיו דשא. צילום ארכיון

דשא לא חוסך בביקורת על חברי האופוזיציה וטוען כי נכתבים אי דיוקים על ידי חבריה שמטעים את הציבור. הוא מביא את דוגמת סיירת הביטחון היישובית, ומציין כי חברי האופוזיציה לא נפגשו עם גורמים רלבנטיים בטרם הביאו את ההצעה לאישור.

"איזה עבודת מטה עשו בדיוק?", תוהה דשא, ומציין את תהליך גיוס פקחים לטובת שיטור והפרוצדורה שיש לעבור. "בסופו של דבר האופוזיציה 'ניצחה' כאשר נאלצנו לעצור את פעילות הסיירת בשל חוסר מימון. העובדות מראות כי ברבעון ראשון 2020 מועד בו פעלה הסיירת היו 5 התפרצויות וברבעון ראשון 2021 מועד בו לא פעלה הסיירת היו כ-30 ארועי פריצה. נוכחות הסיירת היתה מהותית בנוכחות ליד מוסדות החינוך או בהגעה מהירה לארועי חירום. עוד נסיון לזרות חול בעיני הציבור".

דשא סיכם במשפטים הבאים: "חברי אופוזיציה הם רוב במליאת המועצה. הם יכולים להעביר כל החלטה גם: "שהשמש תזרח מחר במערב". כל החלטה שאינה וקית או לא ישימה דוגמת ההחלטות האחרונות לא ניתן יהיה לקיים ומאידך הן תובאנה לידיעת הציבור".

צילה רשף

לפני כשבועיים התבטאה יו"ר האופוזיציה, חברת המועצה צילה רשף וציינה כי "במועצה מקומית זכרון יעקב מכהנים 13 חברי מועצה, 2 מתוכם מקבלים שכר, ראש מועצה וסגנו, וכל יתר 11 חברי המועצה עושים שליחות ציבורית זו בהתנדבות.

"נושאים בהם רשאים חברי מועצה לפעול הינם נושאי מדיניות (התווית מדיניות) ולא ניהול המועצה. ניהול ארגון המועצה (תוכנית עבודה, משאבים, כ״א וכו׳) הוא באחריות ראש המועצה וסגנו".

"כלל חברי המועצה הינם נציגים שלכם הציבור, בחרתם כל אחד בבחירות דמוקרטיות. כל החלטה שמגיעה לשולחן המועצה מיוצגת ע״י חבר מועצה ומקבלת הסכמת רוב קולות או שלא! זוהי מהות הדמוקרטיה. כל החלטה שחברי מועצה מעלים לשולחן הדיונים היא תוצר של עבודת מטה, רצון ופניות הציבור ולכן תפקידם של חברי המועצה להיות הקול שלכם בשולחן המועצה".

באשר לטענות בנוגע לסיירת הביטחון ציינה רשף כי "ראש המועצה ביטל את סיירת הבטחון ולא האופוזיציה".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן