הנאשם ברצח ליטל מלניק ז"ל מאור עקיבא יישאר במעצר, אך השופט אמר דברים – והמשפחה התפרצה (וידאו)

הנאשם ברצח ליטל מלניק ז"ל מאור עקיבא יישאר במעצר, אך השופט אמר דברים – והמשפחה התפרצה (וידאו)

לפני כשנה ו-4 חודשים אירע אחד ממעשי הרצח המזוויעים בישראל. זה קרה בקרית מוצקין, באתר בניה, כאשר ליטל מלניק ז"ל אותרה קבורה בחול. מי שנאשם ברציחתה הוא המטפל שלה אדוארד קצורה, שהכיר אותה במסגרת עבודתו ברכז לבריאות הנפש מעלה הכרמל. 

היום (שלישי, 7.2) נערך דיון בבקשתו של קצורה להשתחרר מהמעצר מאחורי סורג ובריח למעצר בית. בכאן 11 דווח כי בית משפט השלום בחיפה החליט להותירו במעצר אך שופט המעצרים נימק כי סיכויי הזיכוי של הנאשם עולים על סיכויי ההרשעה. "אני סבור שהוכח שסיכויי הזיכוי עולים על סיכויי ההרשעה", קבע השופט והוסיף: "קיימים קשיים ראיתיים משמעותיים שיכולים להשפיע על שאלת המעצר". סבתה ואחותה של ליטל יעל מלניק התפרצו במהלך הדיון: "איך אפשר פה להתבלבל? הוא קבר אותה בחיים".

בראיון שהעניקה אתמול (6.2) האחות רות מלניק לרדיו צפון 104.5FM (האזינו לראיון, כאן בהמשך) אמרה: "מחר השופט אמור לתת החלטה האם לשחרר אותו", סיפרה, והסבירה: "השופט פשוט מחפש כל מיני סיבות הגיוניות ללמה הוא לא אשם והרוצח הזה כל הזמן פשוט מנסה למצוא דרך להתחמק מזה ומהעונש שמגיע לו".

היא הוסיפה: "מערכת המשפט בארץ ישראל באמת ביזיון, רוצים לתת לרוצח לשבת בבית. הסנגורים שלו מבקשים את שחרורו, שווה להיות פושע במדינת ישראל כשנלחמים ככה על רוצחים".

בהמשך, סיפרה על המחאה המתוכננת: "הדיון בשעה 11:00 ואנחנו כבר נהיה שם מ־10:30-10:00 ונפגין, נבוא עם עוד אנשים שיראו שיש לנו כוח, נמשיך להילחם על זה ושיראו שאין שום סיכוי שניתן לו לשבת בבית".

// ליטל מלניק ואחותה רות. צילומים: פרטי, מטעם המשפחה

מלניק, האחות, כתבה בימים האחרונים בחשבון הפייסבוק שלה: "הייתי בטוחה שהרוצח של אחותי ירקב כל החיים בכלא, אבל מתברר שיש לו תכניות אחרות ואני לא מתכוונת לתת לזה לקרות. לפני שנה וחצי היה היום הכי נורא בחיים שלי. כשמצאו את אחותי הקטנה, ליטל יעל, קבורה באתר בניה. ללא רוח חיים. אני, סבתא וסבא ידענו שהאיש שמבוגר ממנה ב-30 שנה ושמסתובב איתה הוא אדם חולני ומסוכן, שמסובב לה את הראש. לא דמיינו בסיוטים הכי נוראים שלנו שהוא ירצח אותה. היא הייתה רק בת 17.

הוא ניסה לברוח, להתנער, אמר שרק קבר והלך. הפרקליטות כמעט אכלה את הסיפורים ההזויים שלו. רק בזכות המלחמה שלנו, שכל המדינה הייתה איתנו, הוא נשאר בכלא והואשם ברצח. עכשיו מתברר שהוא שוב מחפש דרך לצאת לחופשי, רק לחשוב שאדם כזה יכול לחזור לחברה ולפגוע בעוד נערה או אישה – גורמת לי לפחד, שווה להיות פושע במדינת ישראל, אין מצב שמישהו נוסף יעבור מה שאנחנו עברנו. לא האמנו שבכלל אפשרי לשחרר אדם כזה. התמוטטנו רק מהמחשבה. שופט המחוזי בחיפה, ניצן סילמן, היה קשוב לו, חיפש דרכים הגיוניות להסביר התנהגות של אדם חולני, לחשוב על דרכים שאולי הוא לא אשם, זה הרגיש כאילו השופט רוצה בכוח לפתוח לרוצח הזה את הדלת לחופשי.

"מאז הדיון אנחנו לא מצליחים לישון. מחכים להחלטה, עכשיו הודיעו לנו שהקדימו את מתן ההחלטה בכמה ימים. זה סימן רע מאוד. אני רק חושבת על הסיטואציה שהוא ישב בבית שלו, עם כוס קפה ועוגה, יצפה בטלוויזיה ויחייך לעצמו, בזמן שאחותי לא תחזור אלי לעולם – ולא מצליחה להחזיק את עצמי. אני לא אתן לדבר הזה לקרות. יחד עם סבא וסבתא נלחם הכי חזק שאנחנו יכולים, שוב פעם. נהיה בחוץ כל מזג אוויר, בגשם או בשלג, בבית המשפט בחיפה ואפילו בעליון בירושלים. סבלנו מספיק, נסבול כל החיים מכאב וגעגועים. אני קוראת לכל מי יכול לבוא לבית המשפט בחיפה ב-7 בפברואר בשעה 10:30 להיות איתנו, לכל מי שיכול לעזור במאבק שלנו, זה הקישור https://beactive.co.il/project/66235, זה לא רק עבור זכרה של אחותי, אלא כדי שרוצח לא יסתובב בחברה שלנו. תצעקו איתי ביחד כדי שזה לא יקרה!"

רות מלניק, אחותה של ליטל יעל מלניק ז"ל, הנערה מאור עקיבא שגופתה נמצאה בשבוע שעבר: "אני כועסת על כולם"

// עדכון ראשון: 6.2.2023.

מה אתם חושבים על זה?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments

עדכונים נוספים >

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-
דילוג לתוכן