Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מצביעים בעד התושבים – לא משאירים את שז”ר באור עקיבא מאחור!

תושבי שכונת שז"ר באור עקיבא מאסו בהבטחות: לאחר שנים רבות אושרה בשנת 2016 תכנית בינוי בשכונה. בישיבת המועצה האחרונה התברר כי חלק מחברי המועצה לא התכוננו ולא למדו את התוכנית, התושבים זועמים והחליטו לצאת למאבק על הבית, על העתיד: "חברי המועצה צריכים לבחור או שהם איתנו או שהם נגדנו!". השבוע הם יצאו בקמפיין מאבק על הבית: "משאירים את תושבי שז"ר מאחור!"
במשך 15 שנה שמעו תושבי שכונת שז”ר את הבטחות העירייה כי היא מטפלת בתוכנית ההתחדשות המתוכננת באזור. בשכונה שנבנתה בשנת 1975 עומדים כיום 18 בניינים מתפוררים ודירות קטנות בגודל של 60 מ”ר בממוצע, כ-40 מהדירות באזור שייכות לעמידר. התושבים מסרבים להשאר בשנות ה- 70 של המאה הקודמת, ורוצים להצטרף לעשרות פרויקטים דומים בארץ. בימים האחרונים הקימו מטה מאבק כדי שלא יהיו עוד עיכובים בתוכנית.
“הבניינים  מזמן לא ראויים למגורים, היסודות רעועים ולא יעמדו ברעידת אדמה, מתפרקים, צינורות מטפטפים ובתים שלא עומדים בסטנדרטים הבסיסיים של שנת 2021”, אומר אחד התושבים.
התב”ע קיבלה תוקף ב-2015 והתכנית עברה שדרוגים והתאמות בהתאם לדרישות כל אנשי המקצוע ובהתאם לתקני החניה, ומבני הציבור הנדרשים וכן כל הפתרונות לשכונה החדשה. מאז גם גורמי המקצוע הסכימו כי התכנית טובה ותשדרג משמעותית את חיי התושבים, תביא אוכלוסייה איכותית לאזור ותשנה אותו מהיסוד.
“אנחנו לא רוצים להישאר בשכונת מצוקה, אנחנו לא מוכנים לחיות בהזנחה, זה העתיד שלנו ושל הילדים שלנו, העירייה לא צריכה להשקיע כסף, והיא אפילו מקבלת הטלי השבחה”, אומר נציג אחד הבניינים. חברות הענק, תדהר ושיכון ובינוי מקדמות תכנית מפורטת אשר קיבלה את כל האישורים הנדרשים וכוללת 1,750 יחידות דירות, שטחי מסחר, תשתיות ומבני ציבור.
בדיון שהתקיים לפני שבוע בעירייה בשיתוף כל גורמי המקצוע ונציגות הדיירים העלו מספר חברי מועצה שוב הסתייגויות מהתכנית, מה שגרם למפח נפש עצום בקרב התושבים: “אור עקיבא מתפתחת אבל את שכונת שז”ר מותירים מאחור, חשוב לדאוג לנו לתושבים הוותיקים, מחכים שהבניינים יתמוטטו עלינו! למה אני צריכה לחיות בבניין בלי חשמל, עם כתובות גרפיטי?”.
החשש של הדיירים כי התכנית תמשיך להיסחב עוד שנים רבות מדיון לדיון וממועצה למועצה גרם להם לצאת בקמפיין לגיוס תמיכה במאבק: “אל תשאירו את שז”ר מאחור!” פרט לגיוס תמיכה ציבורית במאבק שלהם לדיור ראוי, הם דורשים מחברי המועצה לפעול למענם ולהצביע למען שיפור איכות חייהם.

כשהם מציינים שוב ושוב את התיאור ל’לא ראוי” הם יודעים על מה הם מדברים: הבניינים מזמן מטונפים כי איש לא מתחזק אותם, הביוב זורם במעברים בשכונה. כל זאת בזמן שברחבי העיר הבנייה מתרחבת, שכונות חדשות קמות ובניינים קמים, אך ידם של תושבי שכונת שז”ר אינה משגת, על מעבר לשכונה חדשה כמו אור-ים הם אפילו לא חולמים, “ההזדמנות האחרונה שלנו היא עכשיו. או שתכנית הפינוי- בינוי תצא לפועל עכשיו”, מסכם אחד מוותיקי השכונה, “חברי מועצת העיר צריכים להגיע לסיור כאן, להסתכל לנו בעיניים ולומר לנו שהם היו מוכנים לחיות ככה. אם יצביעו נגדנו בקלפי נבוא איתם בחשבון בבחירות”, הוא ממשיך ואומר בייאוש, “אני מבקש מהם רק דבר אחד – תצביעו בעד תכנית ההתחדשות, תתנו לנו סיכוי להזדקן בכבוד, העירייה וחברי המועצה חייבים לשים אותנו בעדיפות ראשונה, ללמוד את התוכניות ולאשר אותן, החברות טוענות כי הכניסו את כל השינויים הנדרשים בתוכניות “.
בימים הקרובים אמורה המועצה להתכנס לדיון ארוך ומפורט בנושא התכנית, התושבים מבטיחים להיות שם, מבחינתם זו לא רק מאבק על הבית, אלא מאבק על העתיד, והם לא מתכוונים לוותר.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן