Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

האדריכל סלו הרשמן הלך לעולמו בשבוע שעבר בגיל 87. הרשמן היה אדריכל מוערך ובין היתר עיצב מבנים בבנימינה, חדרה וזכרון יעקב.

הרשמן נולד כבן זקונים בעיר צ’רנוביץ שבבוקובינה (באותה עת ברומניה, כיום באוקראינה) בצעירותו שהה בגטו צ’רנוביץ ובגטו מוהיליב שבטרנסניסטריה. בשנת 1951 היגר לישראל עם אביו המבוגר, איתו שרד יחד את השואה. התגורר תחילה במשך שבע שנים במעברת קריית נחום שליד אזור התעשייה במפרץ חיפה. את שירותו הצבאי שירת במסגרת חיל ההנדסה בתור מדריך מיקוש וחבלה.

בין היתר, עיצב הרשמן את בית הספר אורט בנימינה ואת המרכז הרפואי הלל יפה בחדרה בשיתוף האדריכלים אנדריי לייטרסדורף ואיליה בלזיצמן.

הוא השלים את לימודיו בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים של הטכניון שבחיפה. עוד בהיותו סטודנט בשנה הרביעית ללימודיו, יצר תקדים בישראל כשזכה בפרס הראשון בתחרות פומבית לאדריכלים לתכנון רובע המגורים “ברנע” באשקלון. הודות לכך, התאפשר לו להקים את משרדו העצמאי בתל אביב מיד בתום לימודיו בהסמכה של ארכיטקט ומתכנן ערים. בהמשך זכה בשתי תחרויות נוספות: המרכז לאמנויות הבמה ע”ש מקס ריינהרדט בתל אביב (לא נבנה), ובניין המשכן לאומנויות הבמה באר שבע (משכנם של תיאטרון באר שבע והסינפונייטה הישראלית באר שבע).

עוד בין עיצוביו: תכנון ניסיוני-ייעודי לאוכלוסייה ערבית במסגרת מרקם-עירוני-למגורים, שכונת מגורים במעלה אדומים, המרכז לקולנוע ישראלי שליד סינמטק תל אביב ותוכנית אב לשכונת רמת הדר בגבעת שמואל.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן