מחשש לקריסה: דיירים מבניין בשז"ר אור עקיבא פונו מבתיהם; העירייה: "גורמים בעלי אינטרס הזעיקו כוחות למקום" [תמונות]

בשעות הצהריים הגיעו כוחות משטרה והצלה לבניין 821 בשכונה הוותיקה ופינו את הדיירים מבתיהם # מהנדס וקונסטרוקטור שהגיעו למקום קבעו כי אין במבנה סכנה # יזמית המקדמת מתחמי פינוי-בינוי בעיר הודיעה כי תסייע לתושבים בשיפוץ המבנה # העירייה: "בלי קשר לתחילת עבודות פינוי בינוי במתחם שז"ר, יחלו עבודות חיזוק ועיבוי עמודי התמיכה של הבניינים"

דיירים מבניין 821 בשכונת שז"ר באור עקיבא פונו היום (שלישי, 30.8) בצהריים מדירותיהם, בעקבות חשש לקריסת הבניין. הכל החל בשעות הלילה האחרון, כאשר אחת הדיירות טענה כי שמעה רעשים מוזרים בביתה וכי סדק חדש נוצר בסלון ביתה.  בשעות הצהריים, הוזעקו למקום ניידות משטרה וכיבוי והצלה מתחנת אור עקיבא, בהם רב רשף שמואל פנסו מפקד המשמרת ורס"ל נתי בר און מפקד צוות תחנת אור עקיבא ופינו את דיירי הבניין.

כמו כן, למקום הוזעק קונסטרוקטור ומהנדס העירייה אשר בחנו את מצבו של הבניין והחליטו כי ניתן להמשיך להתגורר בו ואין בו סכנה.

לכל הכתבות בנושא פינוי בינוי בשכונת שז"ר באור עקיבא – הקליקו. 

רק לפני כשנה קרס בניין בעיר חולון והעלה את מפלס החרדה בנוגע לבניינים ישנים – כמו אלה בשכונת שז"ר, קנדי ובן גוריון באור עקיבא. הבניינים ברובם, נבנו עם העליות ליישוב הוותיק בשנות ה-60 ו-70 של המאה הקודמות ומאז חלקם עברו שיפוצים בלבד, לא כולם כאלה המותאמים לשנות ה-2000.

כאמור, נושא הבניינים המתפוררים באור עקיבא אינו חדש ונמצא בכותרות כבר מעל לעשור.בעיר ישנם בנייני מגורים ישנים מאוד, שנבנו על עמודים, חלק מהעמודים כבר החל להתפורר בשנים האחרונות. לגבי שכונת שז"ר – זו מצפה כבר שנים לפרויקט פינוי בינוי של הריסת בניינים ישנים לטובת בנייתם של חדשים.

בשז"ר מלינים מזה שנים על הזנחה – הן בתחום התברואה והניקיון והן בתחום הבנייה עצמה – ולאחרונה, בעקבות מקרים של קריסת בניינים ברחבי הארץ, שבים תושבים להתריע על סיכון גבוה של קריסה בחלק מהבניינים או בחלקים מסוימים שלהם שהתקלף, נסדק או התפורר.

בעיריית אור עקיבא פרסמו הערב (30.8) הודעה ובה תקפו "גורמים בעלי אינטרסים נדל"ניים", שלטענתה עומדים מאחורי יצירת הפאניקה והזעקת גורמי ההצלה לבניין. "הבוקר (שלישי), גורמים בעלי אינטרס נדל"ני מובהק, הזעיקו כוחות כבאות והצלה לבניין הנמצא במתחם המיועד לפרוייקט פינוי-בינוי בשכונת שז"ר בטענה של סיכון חיי הדיירים מקריסת הבניין", נמסר מהעירייה.

"עיריית אור עקיבא הזמינה באופן בהול קונסטרוקטור אשר ביצע לבקשת העירייה וביוזמתה, הערכת מצב/סיכון מבנים כבר בחודש נובמבר 2021. הקונסטרוקטור אישר כי לא קיים חשש כלל לחיי אדם ו/או קריסת מבנה, בדומה לדו"ח. אנו מודיעים בזאת כי בתקופה הקרובה, ובלי קשר לתחילת עבודות פינוי בינוי במתחם שז"ר, יחלו עבודות חיזוק ועיבוי עמודי התמיכה של הבניינים, אשר נמצאו בדו"ח כבעלי סיכון".

// עמודי תמך שהציבה העירייה בחצי השנה האחרונה בבניין. למעלה: ניידת וכוחות המשטרה וההצלה במקום. צילומים: דוברות כבאות והצלה

// עדכון ראשון: 30.8.2022, 12:58

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן