Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מתאים לכם אלטרנטיבי? אלה גני הילדים הייחודיים שנפתחו הבוקר בחדרה

נעים להכיר: בשנת הלימודים תשפ"ג שנפתחה הבוקר (חמישי, 1.9) מערכת החינוך בחדרה יכולה להתגאות במספר גני ילדים חדשים, שמדגישים את השפע הפדגוגי במערכת החינוך לגיל הרך. מדובר בגנים משחקים, גן מונטסורי וגנים מקדמי הכלה, שמצטרפים לגני הילדים הקיימים.

בשכונת הפארק הוסבו שני גנים ל“גנים משחקים”– פליית’רפי. מה זה אומר? בגנים הללו נכנסת תוכנית לימודית ייחודית עם ליווי פדגוגי צמוד. הילדים נהנים מלימודי משחק, מוזיקה, תיאטרון בובות ואומנות. כל זה עם מרחבי למידה חדשניים ושונים משאר הגנים האחרים. מדובר בגנים עם סביבת למידה מזמינה, תנועה ומשחק, מתוך הבנה שמיומנויות למידה באמצעות משחק יכולים לפתח ולתת לילדים קצב התפתחות מותאם. הרעיון הוא לפתח את הסקרנות, לעודד ילדים ליזמות, לתנועה, חיזוק החוסן הנפשי, התלהבות ויצירתיות. מדובר בגן חובה ובגן טרום חובה, כאמור בשכונת הפארק. אותם ילדים יכולים להמשיך אגב באופן טבעי לבית הספר המשחק שנמצא בשכונה.

הגן המונטסורי הראשון בחדרה נפתח השנה בגבעת אולגה. מדובר בגן חובה, “גן טווס”. אגב, בגבעת אולגה יש בית ספר מונטסורי, “השחף”, כך שלילדים יכול להיות המשך ישיר מהגן לבית הספר. בגן הושקעו למעלה מ-400 אלף שקלים, בשיפוץ, ציוד, אזבור ועבודת נגרות מותאמת של השיטה.

גישת החינוך המונטסורית דוגלת בהתפתחות עצמית, עצמאות, תכני הלמידה מגיעים מתוך הילדים, התקדמות טבעית ללא מחסומים. גישה שמעניקה לילדים תחושת אחריות ומנהיגות והכל כמובן עם ליווי פדגוגי צמוד. שיטת הלימוד הזו תואמת את המאה ה-21 ודוגלת בהתפתחות אישית בהתאם לשינויים מסביב. התלהבות מהלמידה, הסתגלות למצבים חדשים. מפתחים לילדים את הנושא הרגשי חברתי. המטרה המרכזית: לגעת בדמיון ולא לעצור את הילדים בתוך שבלונה.

// צילומים: שלומי גבאי 

בשנה שעברה פתחה עיריית חדרה יחד עם עמותת אינקלו 4 גנים מכילים בשכונת דניה. השנה החליטה העירייה לקחת על עצמה, באופן עצמאי, יחד עם מתי”א – מרכז תמיכה יישובי אזורי של משרד החינוך – לפתוח 9 גנים מקדמי הכלה. תשעת הגנים פרוסים בכל העיר, ומדובר למעשה בפיילוט של אגף החינוך, מתוך שאיפה להרחיב את זה בשנה הבאה לגנים נוספים.

הרעיון המרכזי הוא לחנך את הילדים לתפיסה שצריך לכבד את כל הנושא של חיזוק ערכים, זכויות אדם, סובלנות למגוון האנושי, להאמין ולתמוך בכולם, לתת הזדמנות שווה לכולם. בגנים הללו יהיו עד 30 ילדים, כאשר חלקם יהיו ילדים בעלי צרכים מיוחדים. היתרון הגדול של גנים מסוג זה הוא שהם מקבלים ליווי צמוד של מומחית תחום – פיזיוטרפיסטית, מנתחת התנהגות, פסיכולוגית – כל ילדי הגן מרוויחים מהצוותים המרובים ולומדים לקבל ולהכיל. הצוותים עצמם בגנים הללו עוברים פיתוח מקצועי מתמיד עם שלל השתלמויות מתוך כוונה שכולם “ידברו באותה שפה”.

בעיריית חדרה ציינו כי במקביל לפתיחת הגנים החדשים ייהנו השנה ילדי הגנים בכל העיר מכיתות מקוונות – בכל גני החובה יש מקרנים ומחשבים, כל שיטת הלימוד הופכת להיות דיגיטלית, ובשנה הבאה מתוכנן להיות כך גם בגני טרום חובה.

מנהלת המחלקה לחינוך קדם יסודי והגיל הרך, גילה גואטה: “עומדת בפנינו הזדמנות לחולל שינוי לכל ילד וילדה וליצור עבורם סביבה התפתחות מיטבית תוך כדי למידה לפתיחות וקבלת השונה”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן