שביל סובב פרדס חנה-כרכור: פרויקט '24' ששיגע את המושבה – נחשף

שביל סובב פרדס חנה-כרכור, שביל פיזי באורך 24 ק"מ המקיף את המושבה פרדס חנה כרכור נחנך. מפות השביל נשלחות בימים אלו לתיבות הדואר של התושבים. השלב הבא: חיבור לשביל ישראל

נחשף פרויקט שביל סובב פרדס חנה-כרכור: אורכו 24 קילומטרים, מקיף את המושבה פרדס חנה כרכור ויוצר חיבור של המושבה עם השטחים הפתוחים המקיפים אותה. פרסום חוצות ופרסומים ברשתות החברתיות של הספרה "24" פורסם בשבועיים האחרונים ברחבי המושבה ועורר התעניינות גדולה.

השביל מחבר בין אתרי מורשת וטבע מקומיים וכולל נקודות חן ונוף רבות המשמשות מוקד משיכה לטיולים,  בילוי בחיק הטבע ופעילויות פנאי וספורט. השביל חושף את התושבים והציבור הרחב לנופים שסביבו, וכן לאתרי המורשת והתרבות היישוביים. מאחר והשביל טבעתי, ניתן להתחיל ולסיים אותו בכל נקודה וללכת אותו עם כיוון השעון או נגדו. לאורך השביל תיחשפו לאתרים מעניינים ומגוונים כגון: האלון הבודד מכרכור, אתר צפרות עופות מים בבריכת חורף טבעית בנווה רותם, נופי חקלאות מורשת, האקליפטוס המפורסם של מאיר אריאל, אגם טבעי קסום, מבנה חאן היסטורי ועוד.

שביל סובב פרדס חנה-כרכור. צילומים: דוברות המועצה

את השביל יזם ומיפה תושב המושבה, עמיקם הרפז, לפני כעשור ובחודשים האחרונים המועצה לקחה את היוזמה צעד אחד קדימה והפכה אותו משביל רעיוני לשביל פיזי מסומן לרווחת התושבים והציבור הרחב. לצד זאת בשיתוף החברה להגנת הטבע החלו שכבת כיתות ד' בבתי הספר לאמץ בשביל ולחבר את מערך הלימודים ללמידה מבוססת מקום שמשלבת חקר ולמידה תוך התנסות בסביבה והכרת הערכים ומורשת המושבה.

כמו כן בחלק מהאתרים מתקיים ממשק שמירת טבע אקטיבי, כגון פרויקט שיקום בריכת החורף ועוד. בתי הספר מאמצים את אתרי הטבע ומבצעים בהם ממשק אקטיבי לטיפוח ושיקום בתי הגידול, גני הילדים החלו בפרויקט גני יער של שהייה באתרים ויצירת חוויות פליאה והנאה במרחב הטבעי.

בהמשך השנה גם התיכונים עתידים להצטרף למיזם השביל ולאמץ מקטעים לאורך השביל התכנית המועצתית היא מגדלור שמיצר חיבור ומערכתיות שבין הסביבה שלנו ולקהילה כולה. כמהלך כולל ועם סיום הסדרת שביל סובב פרכו"ר נשלחת בימים אלו מפת השביל לכלל בתי האב במושבה. הסדרת השביל אינה מסתיימת פה, בימים אלו המועצה בשיתוף החברה להגנת הטבע מקדמים את חיבור שביל סובב פרכו"ר לשביל ישראל.

שביל סובב פרכו"ר הוא נקודת השיא של המועצה בקמפיין שהובילה בחודשים האחרונים "טבע ליד הבית" קמפיין שחשף את אתרי הטבע הייחודיים במושבה פרדס חנה כרכור באמצעות סדרת סרטונים קלילים שחושפים את אתרי הטבע השונים. בסדרת הסרטונים שזמינים עבורכם בדף הפייסבוק והאינסטגרם של המועצה מככבים האתרים: בריכות המטווח, שמורת החורש, האלון הבודד, הבוסתן הקהילתי (המטווח) ובהמשך צפויות הפתעות נוספות. 

הקמפיין למעשה חושף את ערכי טבע הרבים והמגוונים במושבה וייחודיים בשל הימצאותה של פרדס חנה כרכור בנקודת חיבור בין בתי גידול רבים, אשר חלקם אף נמצאים כיום בסכנת הכחדה עולמית, ביניהם אדמות חמרה, כורכר, חולות וכן בתי גידול לחים. שטחים ייחודיים אלה מאכלסים מגוון ביולוגי עשיר של מיני צמחים ובעלי חיים המעשירים את ערך השטחים הפתוחים במושבה. בסקר טבע עירוני שנעשה במושבה, נמצאו 15% מהמינים המצויים בסכנת הכחדה בישראל, שוכנים בבתי גידול אצלנו במושבה. 

כחלק מהקמפיין המועצה מעודדת את התושבים לצאת ולטייל ליד הבית, להנות מהשפע שהטבע והסביבה הייחודית מציעים לתושבי המושבה והסביבה. 

בתוך כך המועצה יצאה השבוע בתחרות צילומי "טבע ליד הבית" במטרה לחזק את השייכות לטבע הסובב אותנו. עד כה הוגשו לתחרות מעל- 450 תמונות, פרטים אודות התחרות מעודכנים בדף הפייסבוק של המועצה.

הגר פרי יגור, ראש המועצה המקומית פרדס חנה כרכור: " פרדס חנה כרכור מושבה שבראש סדר העדיפויות שלה זה ערכי טבע, ספורט ופנאי, נוף ומורשת. 50% מהשטחים הסובבים את המושבה שלנו הם שטחים חקלאיים ונופים פתוחים וייחודיים. אני גאה ושמחה לחנוך את שביל סובב פרכו"ר.  מזמינה אתכם לשטח הפתוח עם החברים והמשפחה אלינו לפרדס חנה כרכור. תודה לעמיקם הרפז שמרכז גם קבוצת הליכה מקצועית ברחבי היישוב ומי שמיפה את השביל לפני כעשור, לחברה להגנת הטבע ולכל מי שלקח חלק בפרויקט".

ליאלי מלמן מנהלת בית ספר שדה חוף הכרמל, החברה להגנת הטבע: " פרדס חנה כרכור ניחנה לא רק באנשים טובים, אומנות ומיקום מעולה קרוב למרכז. היא נמצאת על  hot spot מבחינת הטבע שיש בה. בפרדס חנה כרכור ניתן למצוא את רוב בתי הגידול המוגדרים כנדירים ובסכנת הכחדה. לפני 7 חודשים התחלנו תהליך של הקמת שביל סובב למועצה. השביל עובר בין ערכי טבע ומורשת. מאפשר פעילויות ספורט, תרבות ופנאי. היום, שבעה חודשים אחרי שרק פינטנזנו יחד, השביל עומד ומסומן, בעל ארבע כניסות מנקודות נוחות וכעשרים עוגני תוכן שבקרוב ישולטו. על השביל ישנה פעילות חינוכית בה בתי הספר של היישוב למעשה אימצו מקטעים או אתרים על השביל חקרו אותם, טיפחו אותם ועבדו בהם. שנה הבאה שכבות ד יטיילו לאורך השביל והכוונה היא שגם חטיבות הביניים והתיכונים יקחו חלק בחגיגה.  מועצת פרדס חנה כרכור היא דגם לשילוב של חינוך מקדם שמירת טבע, עשיה בשטח, חשיבה קהילתית וסביבתית.   הפרויקט משלב את כל הגורמים במועצה: שפע, מתנדבים, דוברות, פעילים מהקהילה, חינוך ומורשת. השלב הבא, לחבר את פרדס חנה כרכור לשביל ישראל. אנחנו עובדים כרגע על הצעה לחלופת מסלול לשביל ישראל לגוון את ההליכה בשביל שבאזורנו עובר דרך ארוכה על חוף הים, להכנס להצצה של יום על שטחים של חמרה, בריכות חורף, שרידי יער אלונים עתיק  וזה רק קצה הקרחון".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן