Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

אושרה בחינת הקמת תחנת רכבת חדשה באזור חדרה במסגרת המסילה המזרחית

בעקבות דרישת העירייה, המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום לבחון חלופה להקמת תחנת רכבת סמוך לכניסה לחריש. על פי החלופה החדשה, יוקם גשר או מעבר תת קרקעי שיאפשר להולכי רגל להגיע מתוך חריש לרכבת שתעבור בצמוד לכביש 6 מכיוון מערב

התפתחות בהליכי תכנון המסילה המזרחית: בדיון שנערך היום בישיבת המועצה הארצית שבמנהל התכנון אושרה בחינת חלופה חדשה שכוללת תחנת רכבת בכניסה לחריש (סמוך לקניון). על פי החלופה החדשה, מהתחנה שתוקם בחריש יוקם גשר או מעבר תת קרקעי שיאפשר להולכי רגל להגיע מתוך חריש לרכבת. המסילה תוקם בסמוך לכביש 6 מצידו המערבי והיא תהיה מסילה שקועה (כלומר, בתוך תעלה לצורך מניעת מפגעי רעש).

פרויקט מסילת הרכבת המזרחית נועד לחבר בין צפון הארץ ודרומה דרך שפלת החוף מבלי לעבור דרך גוש דן. מהמסילה המזרחית תצא בעתיד מסילה שתתחבר למסילת העמק ותחלוף בקרבת חריש (מסילת מנשה). עיריית חריש פועלת רבות מזה מספר שנים על מנת שהרכבת תעבור דרך חריש, והצליחה להשפיע על ההחלטות בנושא. בדיון שהתקיים היום השתתפו ראש העיר יצחק קשת ומהנדסת העיר שרון פישמן.

החלופה החדשה מצטרפת לשתי חלופות נוספות שנמצאות על השולחן: הראשונה, חלופת מנשה, היא מסילה שתוקם על התוואי של כביש 574 מצפון לדרום (הכביש המוביל לצומת מג”ב כיום). במסגרת חלופה זו, תחנת הרכבת הקרובה ביותר לחריש תהיה סמוך למחלף מג”ב.

העירייה מתנגדת בתוקף לחלופה זו, שבמסגרתה לא תהיה תחנת רכבת בחריש. במסגרת חלופה שנייה שגובשה בהתאם לדרישת העירייה, תוקם תחנת רכבת בכניסה לעיר בסמוך לכביש הגישה הדרומי העתידי (611). במסגרת חלופה זו, הרכבת תעבור בתוך מנהרה תת קרקעית מתחת לשטח הבנוי של חריש מדרום לצפון. הקושי בחלופה זו הוא שעלותה נאמדת במאות מיליוני שקלים יותר מאשר חלופת מנשה.

המשרד לאיכות הסביבה ומשרד התחבורה התנגדו עד כה לחלופת המנהרה ותמכו בחלופת מנשה. אחרי מאמצים רבים של העירייה הוחלט לחזור לשולחן השרטוטים כדי לגבש את החלופה השלישית שתאפשר חיבור ישיר של תושבי חריש למערך הרכבת.

ראש העיר יצחק קשת אמר היום לאחר הדיון: “החלופה החדשה משרתת היטב את תושבי חריש, והיא חלופה ריאלית מבחינת עלויות ההקמה שלה. אין ספק שתחנת רכבת בחריש תהיה מנוע צמיחה אדיר לעיר החדשה, ואנחנו דוחפים בכל הכוח כדי שהחלופה הזו תתקבל”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן