מהם הצעדים החשובים ביותר להקמת גינה?

מאז ומעולם אנשים נהנו לשהות בגינה או בחצר ביתם, הירוק שמסביב, העצים והפרחים שפורחים מעניקים לנו רוגע ותחושה נעימה. לא משנה אם הגינה הייתה בעיקר בשימוש סופי השבוע כדי לשבת עם עיתון וכוס קפה של בוקר יום שבת או לרווחת הילדים אחרי שעות הלימודים בבית הספר (או שניהם גם יחד), במטרה של כל בעל נכס הייתה הקמת גינה שתשרת את דיירי הבית, שתהיה נעימה ומזמינה.

היום יותר מתמיד ישנו מידע רב כל כך על הקמת גינות באופן עצמאי. אתם יכולים להכיר צמחים שונים, פרחים ועצים כדי להתאים אותם לביתכם, אפשר לקרוא טיפים רבים המאפשרים לנו לשמור על חיי הצמחים ודרכי הטיפול בהם. ובאמת שניתן למצוא היום כמעט הכול באינטרנט. כדי לעשות לכם סדר בדברים ועל מנת שלא תתחילו להתרוצץ בין אתרים שונים ריכזנו לכם ברשימה אחת מה הם הצעדים להקמת גינה פרטית.

מהם הנתונים בשטח שעליכם לבדוק?

כדי לתכנן גינה בצורה הטובה ביותר עליכם לבדוק לא מעט נתונים. התחילו במדידת הגינה, עליכם להבין את השטח באופן כללי ונקודתי. שימו לב לכיווני השמש בגינה ולשינויים לאורך היום, ברגע שתצליחו לאבחן היכן השמש "מכה" רוב שעות היום בחוזקה, היכן היא פחות חזקה והיכן הפינות המוצלות של הגינה יהיה לכם יותר קל להתאים צמחים ובכלל לתכנן את השטח. קנה המידה של הגינה בהתאם לבית ובהתאם לשטח התכנון חשוב ביותר ולאחר שתיצרו תכנית בקנה מידה יהיה לכם הרבה יותר פשוט בהמשך.

איך לתכנן את הגינה?

ישנם הרבה סוגי גינות ועיצובי גינה, רצוי לפני שאתם קונים צמחים לגינה לתכנן אותה מראש. ישנם סוגים שונים לגינות ולא כל אחד מתחבר לכל סוג גינה, למשל, גינות סימטריות ובעלות עיצוב קפדני או גינות במראה יותר כפרי וחופשי. ההבדל בין השתיים, הראשונה דורשת התאמת הצמחים לגינה בצורה מאוד מדויקת, טיפול וטיפוח הגינה לעיתים דחופות. השנייה, מאפשרת תכנון יותר קליל, עדיין רצוי לבדוק אילו צמחים מתאימים אך לרוב תאופיין בפרחים צבעוניים שיחים ומראה יותר מפוזר וחופשי. לא לכולם מתאים המראה המדויק (ולא כולם רוצים לטפל בגינה בכל שבועיים) ולא לכולם מתאים הסגנון הפרוע יותר.

מה עם מערכות השקיה?

כשמתכננים גינה צריך להתאים גם את אופן הטיפול בה בצורה שבה אתם לא תהיו משועבדים לה. רצוי לבנות מערכת השקיה מתקדמת ואיכותית שתעשה את העבודה עבורכם ושאתם לא תצטרכו להתחיל להסתובב עם צינורות מים ברחבי הגינה.

מה אם אני לא מבין בזה ואין לי לא זמן ולא סבלנות להתעסק בכל זה?

עדיין אתם מעוניינים בגינה מטופחת ויפה? אתם לא חייבים לעשות זאת לבד. אם אתם לא יודעים איך להתחיל או מה לעשות, אתם לא מוצאים את הזמן לגלוש באתרים השונים על מנת לקבל את המידע על הקמת גינה, התאמת הצמחים ועל אופן הטיפול בכל אלו? פנו לאנשי מקצוע שיסייעו לכם בכל התהליך.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן