Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

אישום: תושב המרכז הונה תושבים תמימים מאזור חדרה מהמגזר הרוסי בכ-4.5 מיליון שקלים

אישום: תושב המרכז הונה תושבים תמימים מאזור חדרה מהמגזר הרוסי בכ-4.5 מיליון שקלים

"העוקץ הרוסי": בתום חקירה מורכבת שנוהלה על ידי מפלג ההונאה של מחוז חוף, יחידת הסייבר והפשיעה המקוונת של המחוז: הבוקר הוגשה הצהרת תובע נגד תושב פתח תקווה שעפ"י החשד 

מפלג ההונאה של מחוז חוף, יחידת הסייבר והפשיעה המקוונת של המחוז, ניהלו בחודש וחצי האחרונים חקירה שעניינה הונאה של אזרחים תמימים בהיקף של מליוני שקלים.
תחילתה של החקירה בתאריך 07.11.22 בתלונה שהוגשה על ידי מתלוננת תושבת הצפון בתחנת המשטרה בעיר ולדבריה בתאריך 4.11.22 גבר שאינה מכירה יצר עמה קשר טלפוני, תוך שהתחזה לאיש שירות טכני מהבנק בו מתנהל חשבונה והזהיר אותה כי היו תנועות חשודות בחשבון הבנק שלה. אותו הגבר הנחה את המתלוננת להעביר מחשבונה בתחילה סך של כ- 8,000 שח ולהפקידם בחשבון באוקראינה ובהמשך ביקש ממנה להוציא סכום נוסף של כ-44 אלף ש״ח ולמסרם לידיו של שליח שיגיע לביתה. חשדה של המתלוננת התעורר והיא הגיעה בתאריך 7.11.22 להגיש תלונה בתחנת משטרת עכו.

מחקירת הארועים עולה כי הקורבנות, מרביתם דוברי השפה הרוסית, קיבלו שיחת טלפון מאדם שהתחזה לעובד אחת מחברות האשראי ו/או לעובד בנק, בשיחה זו החשוד נהג להזהיר את הקורבנות מפריצה אפשרית לחשבונות הבנק שברשותם לעיתים יצר קשר עם הקורבנות אדם נוסף שהתחזה לשוטר וביקש מהקורבן את כלל הפרטים המזהים לרבות הקוד הנדרש לשם גישה לחשבון הבנק והכל לצורך העברת הכספים בדחיפות מחשבונו של הקורבן לחשבון אחר בהם הכספים של הקורבן יהיו “בטוחים” לכאורה.

במקרים נוספים, התבקשו הקורבנות למשוך את הכסף במזומן מחשבונות הבנק שברשותם להפקידם ב”ציינג” או למוסרם לידי שליח שהגיע פיזית לקחת מהם את הכספים לשם העברתם למקום ״בטוח״, כאשר בחלק מהמקרים ה”שליח” הציג בפני הקורבנות תעודת שוטר מזוייפת הנושאת את שמו ותמונתו.
כבר עם הגשת התלונה בתאריך 7.11.22 ובתום ביצוע פעולות חקירה ראשוניות, עצרו שוטרי מפלג ההונאה של מחוז חוף בשת”פ ובסיוע שוטרי תחנת עכו ומרחב אשר, את החשוד, תושב פתח תקווה בשנות ה- 40 לחייו בחשד לביצוע המעשה, עת הגיע למפגש שקבע עם המתלוננת לצורך העברת יתרת הכסף אליו.

בחיפוש שנערך בביתו של החשוד, איתרו השוטרים טלפונים ניידים ששימשו עפ”י החשד ליצירת קשר עם הקורבנות, תעודות מינוי מזוייפות של שוטרים, מחשבים רבים ומכשיר שעפ”י החשד יכול לשמש כמערכת להסבת שיחות.
באמצעות פעולות חקירה טכנולוגיות איתרו השוטרים כ- 20 קורבנות נוספים שעפ”י החשד העבירו לחשוד כספים המסתכמים בערך של כ- 4.5 מליון שקלים.

מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת, והבוקר, כאמור, בתום חקירה מורכבת ומסועפת שכללה גביית עדויות רבות, איסוף ממצאים וניתוחם וכן שימוש באמצעים טכנולוגיים שונים, הגישה פרקליטות מחוז מרכז הצהרת תובע נגד החשוד לבית המשפט השלום בעכו כאשר בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום וכן בקשה למעצרו עד תום ההליכים לבית המשפט המחוזי בלוד.

בחודשים האחרונים נאספו מאות תלונות בכל רחבי הארץ כאשר היקף המרמה מגיע לכ- 70 מליון שקלים. משטרת ישראל קוראת לציבור שלא למסור את פרטי חשבון הבנק, הקוד הסודי, או כל פרט אחר לידי אדם זר. אזרחים שסבורים כי הונו אותם בדרך דומה נקראים להגיע בהקדם לאחת מתחנות המשטרה הקרובות לביתם ולהגיש תלונה

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן