Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

“זכרון, ילדות”: ספר חדש הושק לציון שנת ה-140 לזכרון יעקב

זכרון יעקב חוגגת גם בעולם הספרים: השבוע הושק ספר חדש המאגד בתוכו מאות סיפורי ילדות של תושבי המושבה שגדלו כאן בשנות ה- 30-40-50 של המאה העשרים. הספר המיוחד, כולל סיפורים ותמונות מהווי החיים במושבה של אז | לירון גורפינקל, מנהלת הארכיון לתולדות זכרון יעקב: "בתחילה לא ידענו אילו זכרונות יעלו בפנינו"

זכרון יעקב חוגגת 140 שנה עם הוצאת ספר זיכרונות ילדות של תושבי המושבה: ספר חדש יצא לאור בהוצאת הארכיון לתולדות זכרון יעקב והמועצה המקומית זכרון יעקב. בדיוק במלאות למושבה 140 שנים הושק בטקס מרגש (שנערך בערב יום שני, 19.12.22 במוזיאון העליה הראשונה) ספר חדש המאגד בתוכו מאות סיפורי ילדות של תושבי המושבה שגדלו כאן בשנות ה- 30-40-50 של המאה העשרים. הספר המיוחד, כולל סיפורים ותמונות מהווי החיים במושבה של אז.

לירון גורפינקל, מנהלת הארכיון לתולדות זכרון יעקב: “רעיונות רבים עברו במוחי במהלך השנים, כיצד לתעד את זיכרונות הילדות של ותיקי המושבה זכרון יעקב. אחד הרעיונות היה ללקט את זיכרונותיהם וסיפוריהם מימי ילדותם למען הדורות הבאים, משחקים שכבר לא משחקים בהם יותר, הווי חגים, טיולים, חיי היומיום ועוד. הרעיון נח בראשי מספר שנים וחיכה להזדמנות, שהגיעה לפתע בדמותו של אמוץ שורק, בשיתוף פעולה ובשילוב כוחות בין צוות מתנדבי הארכיון, ומתנדבות/ים של יחידת ההתנדבות במחלקה לשירותים חברתיים, יצאנו לדרך. אלו היו ימי הקורונה”.

אמוץ שורק, תושב המושבה, כותב ביוגרפיות וסיפורי חיים התנדב להעביר קורס כתיבה למתנדבי הארכיון ולמתנדבים נוספים מקרב הקהילה. תחילה יצא קול קורא לוותיקים, שיספרו מזיכרונותיהם, והמתנדבים הקשיבו, כתבו, הקלידו ויצרו את הספר, “זכרון, ילדות”.

גורפינקל מספרת עוד כי “כאשר התחלנו לראיין את גיבורי הילדות המככבים בספר זה, לא ידענו אילו זיכרונות הם יעלו בפנינו, והיום בסופו של תהליך, אני מאושרת לקרוא סוגים שונים של זיכרונות, טובים, שמחים, מאושרים, מצחיקים, וגם לעיתים מפחידים, עצובים”.

הספר מאורגן לפי נושאים: משפחה, דמויות מיוחדות, עבודת ילדים, אירועים ביטחוניים, בעלי מקצוע, טיולים, חגים, בית הספר ועוד. “היינו יכולים להוסיף עוד עשרות רבות של סיפורים, אך לצערנו קצרה היריעה”, היא מדגישה.

בארכיון לתולדות המושבה הודו לראש המועצה זיו דשא, על תמיכתו בפרויקט. “רואה כמוני את חשיבות נושא התיעוד”, ציינה גורפינקל והוסיפה: “תודה גדולה לאמוץ שורק על היוזמה, המקצועיות, המקצוענות, על האכפתיות והדחיפה קדימה, לעמית חרמוני, רכזת יחידת ההתנדבות לשעבר, במחלקה לשירותים חברתיים, לנגה שורק, בתו של אמוץ, על שמו של הספר, לרמי צינס הגרפיקאי, לזאביק מתמר הפקות, למר דודו אמיתי, יו”ר האיגוד הישראלי לארכיונאות ולמידע, לשמוליק בן משה, לחיים גיל ולאלי גרטלר, שהנעימו בנגינתם במהלך ערב ההשקה ואחרונים חשובים מכל- תודות לכל המתנדבות והמתנדבים, שראיינו וכתבו ולכל מספרי הסיפורים, שנטלו חלק, ששיתפו אותנו והסכימו לפרסם מסיפוריהם למען הדורות הבאים”.

בטקס שנערך השבוע נכחו כל מי שנטל חלק והשתתף בספר, הן המתעדים והן המרואיינים, וכן השתתף יו”ר האיגוד הישראלי לארכיונאות ולמידע, מר דוד אמיתי. הספר ניתן לרכישה דרך אתר המועצה.

// צילומים מערב ההשקה של הספר “זכרון, ילדות”, השבוע. צילומים: דוברות המועצה

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן