Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

כ-77 מיליון ש”ח: תכנון מתחמי ענק של פינוי בינוי – גם בחדרה ופרדס חנה-כרכור

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מוציאה לדרך יוזמות תכנון ממשלתי בהיקף של כ-77 מיליון ש"ח, לטובת תכנון מתחמי ענק ופרויקטים מורכבים של פינוי בינוי * התכניות שנבחרו לקידום כוללות כ-61,100 יחידות דיור ברחבי הארץ, רובן המכריע בתכנון מפורט המאפשר הוצאת היתרי בניה

במטרה להאיץ התחדשות עירונית במתחמי ענק ובמתחמים מורכבים, אשר תכנונם לא קודם עד עתה בכוחות השוק החופשי בשל מורכבותם, איתרה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, בשיתוף פעולה עם רשויות מקומיות, מתחמים אלה, והיא מוציאה לדרך מהלך תכנוני ממשלתי בעלות כוללת של כ-77 מיליון ש”ח, לצורך קידום תכניות פינוי בינוי בהם. תכנון מתחמים אלה צפוי לאפשר קידום זריז של הליכי ההתחדשות בהם – בכרמיאל, נהריה, קריית גת, קריית ים, קריית מלאכי, הרצליה, גבעתיים, בת ים, רמלה ורעננה.

בנוסף אותרו מתחמים הזקוקים לתכנון מפורט, בשכונות בהן כבר קיימות תכניות אב או מתאר להתחדשות עירונית. בהליך זה נבחרו מתחמים בערים חדרה, פרדס חנה, גבעתיים, קריית ביאליק, כפר סבא, רחובות, עכו וחיפה. התכנון יתבצע בתקציב של כ-28 מיליון ₪, והוא יכלול 10,580 יחידות דיור, כולן בתכנון מפורט המאפשר הוצאת היתרי בניה.

  • המתחמים בהם תקדם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית את מהלכי התכנון כוללים את הסוגים הבאים:
  • שכונות שלמות, הכוללות מאות ואלפי יחידות דיור, אשר יתוכננו לפינוי בינוי, בתכנון מתארי ומפורט.
  • מתחמי פינוי בינוי בהם יקודם תכנון מפורט, בשכונות בהן כבר קיימות תכניות אב או מתאר להתחדשות עירונית.
  • מתחמי פינוי בינוי בסביבת תחנות מרכזיות.

במסגרת מהלך זה, פורסם כבר בחודש ספטמבר 2022 קול קורא לרשויות המקומיות המעוניינת לקדם תכנון מתארי או מפורט של שכונות שלמות בשטחן. כעת מודיעה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית על הזוכות בהליך – הערים  התכנון יתבצע בתקציב של כ-28 מיליון ₪, כאשר מחצית מהתכניות יהיו בתכנון מפורט, שיבוצע באמצעות צוותי תכנון מטעם הרשות הממשלתית.

למתחמים אלה יצטרפו מתחמים חדשים נוספים, אותן הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית תקדם לבקשת הרשויות המקומיות מגדל העמק, טירת הכרמל, פתח תקווה, רמלה, רחובות ובאר שבע. במתחמים אלה יחל כעת תכנון מפורט לכ-6,100 יחידות דיור, בתקציב של כ-15 מיליון ₪.

בערים עכו ונהריה תקדם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית תכנון מפורט של מתחמי פינוי בינוי למגורים סביב אזורי התחנות המרכזיות, תוך חידוש התחנות עצמן. התכנון ייצור הפרדה בין מתחמי המגורים, המסחר והתעסוקה, למתחמי תחנות האוטובוסים והתחבורה הציבורית, וזאת בתקציב כ-6 מיליון ₪. תכניות אלה יכללו כ-2,600 יחידות דיור.

מהלך תכנוני רחב היקף זה, אשר יופעל על ידי צוותי תכנון של הרשות הממשלתית, יהווה כלי חשוב להנעת תהליכי התחדשות עירונית מחד, וליצירת ודאות והסדרת תהליכים, מצד שני. המהלך יאפשר  פעילות של התחדשות עירונית במתחמים בהם מסיבות כלכליות, חברתיות ועוד, לא התקיימה פעילות זו עד היום.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

מהו הסכם ממון ולמי מומלץ לעשות?

בשנים האחרונות מפורסמת הסטטיסטיקה כי אחד מכל שלושה זוגות מתגרשים. המצב הזה לא אידאלי אבל מחייב היערכות משפטית | הסכם ממון יגן על שני בני הזוג ובתוך כך יצור ביניהם מנגנון משפטי מסודר, מושכל, ראוי, הוגן ומאוזן

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן