Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

אתר ‘המחדש’: “קבורה אלטרנטיבית תונהג במעגן מיכאל – אפשרות מזעזעת כמו שריפת הגופה”

קבורה אלטרנטיבית: האתר החרדי “המחדש” מפרסם היום כי קיבוץ מעגן מיכאל במועצה האזורית חוף הכרמל עורך מזה שנים קבורות אלטרנטיביות שלא בקבורה דתית רגילה.

באתר נכתב כי “קיבוץ סמוך לזכרון יעקב, מעדכן בהודעה לחברי הקיבוץ כי מעתה יונהגו טקסי קבורה אלטרנטיביים בכמה וכמה אפשרויות מזעזעות ביותר כמו שריפת הגופה ופיזור האפר ברחבי הקיבוץ”.

באתר לא אהבו כצפוי את היוזמה האנטי-דתית. “מדובר בקיבוץ ‘מעגן מיכאל’, קיבוץ מהזרם השיתופי של התנועה הקיבוצית”, נכתב בידיעה באתר, “השוכן באזור הצפון ליד זכרון יעקב ושייך למועצה אזורית חוף הכרמל. בעבר כבר התנגדו בהנהלת הקיבוץ הזה להקמת בית כנסת והקימו מבנה שנקרא “בית התכנסות” כי סירבו לאפשר בית כנסת בשמו המקורי”.

בית קברות. צילום: מגדלור ניוז

עוד נכתב: “בימים האחרונים עברה החלטה רשמית ביישוב לאפשר קבורה שלא כנהוג בהלכה היהודית. עד כה היו ארגונים חילוניים שמקיימים טקסים דומים, אולם לראשונה בישראל שיטת הקבורה האלטרנטיבית הפכה רשמית מטעם הקיבוץ. בהודעה לתושבים נכתב כי  ‘לאור פניות של חברים ברצוננו להבהיר את הנוהל לגבי בחירת חבר קיבוץ בשריפת גופתו לאחר מותו” נכתב בהודעה תוך התעלמות מכבוד המת רח”ל. הנוהל כדלהלן “המשפחה תלווה ע”י צוות אבלות. טקס הפרידה והשבעה יערכו כמו בקבורה רגילה, לפי רצון המשפחה”.

באתר ‘עלי שלכת’ מציינים כי “בדומה להליך קבורה במסגרת טקס לוויה דתי, גם קבורה אזרחית כוללת בתוכה מספר סידורי קבורה המחייבים את משפחת המנוח ליישם בטרם הבאתו לקבורה אזרחית, בין אם מדובר במתחם קבורה אזרחי הממוקם בשטחים אשר הוקצו לטובת העניין בכל מתחמי הקבורה בארץ, ובין אם מדובר בהבאת המנוח למנוחות בתוך בית עלמין אזרחי. סידורי קבורה במדינת ישראל, לרבות, סידורי קבורה אלטרנטיבית בישראל, מחייבים את בני משפחתו של הנפטר להחזיק בהודעת פטירה ורשיון קבורה. כמו כן, סידורי הקבורה כוללים בתוכם גם את הפעולות הבאות: הקצאת שטח קבורה, העברת הנפטר ממקום פטירתו אל מקום קבורתו, קיום טקס לוויה אזרחי ועוד”.

בנוסף, בפרסום אחר שלהם מצוין: “משנת 2003, חברת עלי שלכת החלה בחקר מעמיק של משמעויות ומגמת שירותי שריפת גופות בעולם, ההיבטים החוקיים במדינת ישראל, ההשלכות על איכות הסביבה ועוד. ניתוח ולמידה של תוצאות המחקר הניעו קדימה את פרויקט הקמת המשרפה (אוֹפְרה) העברית הראשונה במדינת ישראל. היום, 18 שנים לאחר מכן, ניתן בפירוש לומר כי חברת עלי שלכת שינתה את מגוון אפשרויות הבחירה ורמת השירות בתחום הקבורה בישראל”.

לידיעה המלאה באתר המחדש

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן