מוקד חדש של שפעת העופות באזור חדרה – איגוד ערים וטרינרי שומרון מזהיר

מוקד חדש של שפעת העופות באזור חדרה – איגוד ערים וטרינרי שומרון מזהיר

השבוע התגלו שני מוקדים של שפעת העופות בבאר טוביה ובאזורנו- בקיבוץ מגל (מועצה אזורית מנשה, סמוך לחדרה). בעקבות כך הוציא איגוד ערים וטרינרי שומרון הנחיות למניעת התפשטות המחלה.
שפעת העופות הינה מחלה ויראלית הפוגעת בכל סוגי העופות והציפורים, בעיקר בעופות משק, חצר ומים – ולרוב גורמת לתמותה המונית בקרבם. עופות נודדים נחשבים כנשאים ומפיצים אפשריים של הנגיף, ועל כן בעונות הנדידה -בחורף,  יש להיערך ולשמור על זהירות מירבית.

שפעת העופות עלולה גם לפגוע בבעלי חיים אחרים, כמו כלבים וחתולים, ובמקרים חריגים עוד יותר אף בבני אדם. יו"ר איגוד ערים וטרינרי שומרון אילן שדה,"  הציבור ככלל בטוח ואין  צורך להיכנס לפאניקה, גם במקרה שהתגלה השבוע המחלה נתגלתה בתוך לולים סגורים ומשרד החקלאות פועל למניעת התפשטות המחלה הן ללולים אחרים והן לציבור הרחב.

מנכ"ל האיגוד ווטרינר ראשי ד"ר ריאד בדראן, אמר כי "במרבית המקרים שתועדו עד כה – הדבקת בני אדם בשפעת העופות נעשתה לאחר בואם במגע ישיר עם עופות נגועים במסגרת עבודתם- משקים חקלאיים, עבודה בלולים, משחטות וכו'. נכון להיום – לא תועדו מקרים של העברת הנגיף בין בני אדם, הדבקה כתוצאה מאכילת עופות נגועים, או שתיית מים שזוהמו בנגיף, בכל מקרה מומלץ לבשל היטב בשר עוף וביצי מאכל ולרכוש אותם מנקודות מכירה ושיווק מסודרות ומפוקחות".

לאור התפשטות המחלה והמוקדים החדשים פרסם בדראן את ההנחיות הבאות למניעת התפשטות המחלה בפינות חי ועופות חצר:
– יש להחזיק את העופות בכלובים מקורים ומרושתים באופן שלא יוכלו לבוא במגע עם עופות בר או בעלי חיים אחרים. אין לאפשר לעופות להסתובב בשטח פתוח.
– יש לצמצם את הכניסה לכלובים למינימום הנדרש.
– אין להיכנס לכלובים עם אותן נעליים איתן מסתובבים מחוץ לכלוב.
– יש להימנע לחלוטין מכניסה למשקים ופינות חי שאינם בבעלותך.
– יש להימנע לחלוטין ממגע עם עופות בר.

במידה ומופיעה תחלואה או תמותה בעופות שתתבטא בד"כ בתמותה של יותר מעוף אחד- יש להודיע על כך מיידית לרופא הווטרינר המטפל, למוקד העירוני או לווטרינר של הרשות. במידה וקיים חשד לעופות חצר נגועים – יש להעביר את העופות לבדיקת המכון הווטרינרי בשירותים הווטרינרים בבית דגן. ניתן ליצור קשר בטלפון 03-9681630. במידה ונתקלת בעופות בר הנראים חולים – יש לדווח למוקד רשות הטבע והגנים בטלפון 3639* או לעדכן את הווטרינר של הרשות.

שפעת עופות התגלתה בסמוך למשמר השרון, בעמק חפר

משרד החקלאות הטיל הסגר על כל הלולים בטווח של עד 10 ק"מ המשרד סיים זה מכבר את הטיפול במוקדי שפעת העופות הקודמים שנתגלו • משרד החקלאות שב ומדגיש כי יש לצרוך ביצים ובשר עוף רק לאחר הבישול. לדיווח >>

מה אתם חושבים על זה?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments

עדכונים נוספים >

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-
דילוג לתוכן