Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

“הצית רכבים רק כדי לגרום נזק”: 26 חודשי מאסר לצעיר מאור עקיבא על מקרה בשכונת קנדי

צעיר מאור עקיבא הצית באחד הלילות של חודש נובמבר 2021 רכב בשכונת קנדי יחד עם קטין אחר * הרכב עלה באש, שהתפשטה לרכב סמוך * בימים האחרונים נגזר דינו והוא יישלח למאסר * השופט: "אין מדובר באירוע ספונטני, אלא במי שתכנן הצתה עת הצטייד מראש בחומר דליק"

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר (6.4) 26 חודשי מאסר בפועל על צעיר (21) מאור עקיבא שהורשע בהצתת רכב ממנו התפשטה אש לרכב אחר שחנה בסמוך וניזוק גם הוא בשכונת קנדי בעיר. על פי כתב האישום, ב-5 בנובמבר 2021 בסמוך לשעה 2:50 בלילה, פגש הנאשם צעיר קטין אחר בן 16 ברחוב עליזה יאנסן באור עקיבא. בהמשך הלכו השניים לעבר רכבים באזור, הנאשם שפך חומר דליק על רכב סקודה שחנה בחניון בניין והצית אותו. האש התפשטה לרכב נוסף מסוג טויוטה – שנשרף גם הוא.

הפרקליטות הגישה רישום פלילי ותעבורתי של הצעיר . כמו כן, הוגשה הצהרת נפגע העבירה שרכבו נשרף. המדינה טענה למתחם עונש שנע בן שנתיים ל-4 שנות מאסר בפועל, כאשר עו”ד המאשימה עו”ד שחר ברק, עמד על חומרת ההצתה מצד הנאשם. נטען כי האש יכלה בקלות להתפשט לרכבים נוספים ולבניין שבקרבת החניון ולגרום לפגיעה בנפש. בהקשר זה ציין עו”ד כי הנאשם הצית רכבים של אנשים שאינו מכיר והרצון היחיד שלו היה אך ורק להזיק.

עוד נטען כי ההצתה התרחשה באישון לילה כשאין אנשים ברחוב שיכולים להזעיק עזרה, והיה בכך להגביר את סיכון העבירה. הרכבים כך נטען, ניזוקו בסכום של כ-100 אלף שקלים יחד עם נזקים אישיים. עוד נמסר על ידי בא כוח המדינה כי עבירתו הנוכחית של הצעיר נעשתה שנתיים וחצי לאחר עבירה קודמת שלו.

הרכבים שהוצתו בקנדי | צילום: מגדלור ניוז

מנגד, סניגורו של הצעיר – עו”ד צחי מצרי, טען כי בעבירת הצתה קיים מנעד רחב של ענישה. נטען כי לא עלה מעובדות כתב האישום כי הרכבים היו בסמיכות לבניין מגורים. לעניין הנזק טען כי רובו שולם על ידי חברות הביטוח, ונפגע העבירה שילם השתתפות עצמית והפסיד יום עבודה אחד בלבד.

עו”ד מצרי ביקש לזקוף לזכותו של הנאשם הודיה מהירה במעשה המגלמת נטילת אחריות על מעשיו. בנוסף נטען לנסיבות חייו האישיים של הנאשם, בניהם אירוע טראומטי לאחר שאחיו נורה מכדור טועה מתחת לביתו והאירוע השפיע באופן קשה על הנאשם.

עוד טען עורך הדין כי הנאשם לא גויס לצבא בגלל עברו הפלילי ומעולם לא עבר הליך שיקומי משמעותי. בנוסף נטען כי מדובר באירוע ספונטני שלא תוכנן מראש.

זירת הירי בו נהרג אחיו של יהונתן | ארכיון: דוברות המשטרה

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, דניאל פיש, הרשיע את הצעיר בעבירות המיוחסות לו. “אין צורך להכביר במילים לגבי מסוכנות של אירוע הצתה”, כתב השופט, “אין מדובר באירוע ספונטני, אלא במי שתכנן הצתה עת הצטייד מראש בחומר דליק כמתואר בכתב האישום. מדובר בנאשם שהודה במיוחס לו בהזדמנות הראשונה אך אין להתעלם מעברו הפלילי שכלל עונשי מאסר”.

על כן, פסק השופט על הנאשם 26 חודשי מאסר בפועל, 9 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים ופיצוי בסך 5,000 ש”ח על כל רכש שניזוק.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן