Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

משבר האקלים ונחל תנינים: רשות ניקוז ונחלים כרמל יוצאת לפרויקט חדש

התכנית תנסה למפות ולהתייחס, היכן צפויות בעתיד הצפות, וזאת תוך מתן משמעות לשינויי האקלים וההתחממות הגלובלית

רשות ניקוז ונחלים כרמל תבצע בנחל תנינים תוכנית על – בראייה צופת עתיד עד לשנת 2040. הרשות פרסמה השבוע מכרז עבור סקר ניהול סיכונים מקיף ומשמעותי לנחל, שהינו נחל איתן ושופע מים, המהווה משאב טבע משמעותי במרחב ובמדינת ישראל. הנחל ויובליו השונים, שבין המרכזיים שבהם נמנים נחל עדה ונחל ברקן, משתרע מהמועצה האזורית מגידו במזרח, דרך המורדות הדרומיים של הכרמל, בנימינה גבעת עדה,  ומועצה אזורית אלונה ועד לים התיכון באזור קיסריה. לנחל חשיבות אקולוגית עצומה, ומתקיימים בו מיני חי וצומח רבים.

יו”ר הרשות, אריה שרון מציין כי “סקר הסיכונים שיוזמת ומבצעת הרשות נועד למפות, לתכנן ולבצע פרויקטים באגן הניקוז של הנחל אשר יאפשרו את בטיחות הנחל לתושבים, מניעת הצפות, המשך פיתוח החקלאות ואף הגדרה של אתרים לפנאי, וזאת בראייה צופת עתיד עד לשנת 2040”. עלות סקר הסיכונים תאמוד בכ-1.350 מיליון ש”ח והוא יתבצע במימון, תמיכה וליווי של משרד החקלאות.

מנכ”ל הרשות, אייל שני פירט כי הסקר נחלק למספר שלבים אותם יבצעו אנשי מקצוע מתחומים שונים. ראשית יבוצע מיפוי מעמיק של כלל הנחל ובחינה של התוכניות הקיימות, לאחר מכן יבוצעו מדידות של הנחל, בסיוע מצלמות חיישנים וטיסנים. התוכניות הקיימות, המיפוי התשתיות הקיימות, והמדידות יועלו על מפה ואליהם יתווספו תוכניות עתידיות תשתיות מתוכננות וכל פיתוח נוסף באזור.

// אריה שרון ואייל שני. צילום: סטודיו טל בדרק

התכנית תנסה למפות ולהתייחס, היכן צפויות בעתיד הצפות, וזאת תוך מתן משמעות לשינויי האקלים וההתחממות הגלובלית. בהתאם לניתוח זה, תייצר הרשות סקר סיכונים פרטני לכל מתחם בנחל, אשר יתורגם להנחיות לצורך מניעה, הכלה או הגנה בפני שטפונות עבור פרויקטים עתידיים.

// נחל תנינים. צילום: באדיבות פעילי סביבה 

למה הופסקה זרימת המים בנחל תנינים בבנימינה עם דחפורים? הסיבה דווקא טובה

רשות ניקוז ונחלים כרמל החלה בפרויקט מקיף להסדרה וטיפול בצמחיה על גדות הנחלים בטיפולה, וראשית בנחל עדה ובנחל תנינים באזור בנימינה-גבעת עדה.העבודות כוללות את כיסוח צמחיית הגדות על צמחיית הקנים הצפופה בגדות הנחלים, וזאת בכדי לאפשר את זרימת מי הנחלים לים ללא הפרעות העלולות להוות מחסום שאוסף ואוגר סחף או פסולת שעלולה להיתקע עליו, בחורף- בעת הגשמים. כמו כן נועד הכיסוח למניעת התפשטות שריפות, לשיפור דרכי השירות לחקלאים וכן למניעת התבססות מינים פולשים.

העבודות מתבצעות בהתאם לאמנה החתומה בין רשות הניקוז ומנחלים כרמל עם רשות הטבע והגנים (רט”ג) כך שהעבודה תבוצע בשיתוף ועל סמך חוות דעת מקצועית של הרט”ג לגבי מיקום וסוג הצמחיה אותה יש להסדיר ולכסח. יש לציין כי מדובר באמנה יחידה מסוגה בין רשות ניקוז ונחלים בארץ ובין הרט”ג. להמשך קריאה…

 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

רוצים הנחה על עשרות אחוזים בתחבורה ציבורית של “צדק תחבורתי”? כך תעדכנו את הפרופיל

צריכים לעדכן לפרופיל החדש שלכם במסגרת רפורמת “צדק תחבורתי” ולא יודעים איך?  הפרופיל אינו מתעדכן אוטומטית, ולכן – מורידים את אחד היישומונים לתשלום בתחבורה הציבורית, בוחרים בפרופיל אליו אתם זכאים,

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן