Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

לאחר ששבתו – הסייעות בבנימינה-גבעת עדה ישובו מחר לעבודה; הורים מחו בבניין המועצה

במועצה ניסו לגייס הבוקר את עובדות הצהרונים, עובדי מועצה מהמחלקות השונות והורים מתנדבים - אולם בהסתדרות המורים דחו חלק מההצעות ומספר גנים נותרו סגורים | אם מהמושבה: "התנהלות כושלת של המועצה. אתם ממש לא תגלגלו את האחראיות אלינו" | המועצה: "רואים בחומרה השבתה חד צדדית"

בבנימינה-גבעת עדה נכנסו ליום השלישי של מחאת התומכות החינוכיות (הסייעות) בגני הילדים והמשלבות בבתי הספר במושבה – והבוקר (שלישי, 31.1) הפגינו הורים בבניין המועצה וביקשו תשובות מהנהגת המושבה. עם זאת, במועצה הודיעו בצהריים כי הסייעות ישובו מחר לעבודה מלאה בכל מוסדות החינוך.

מהמועצה נמסר כי בהמשך לפגישה הלילית שהתקיימה אתמול בין ראש המועצה, איתי ויסברג, מנכ”לית המועצה, ניצן מחנאי גרמן ומנהלת אגף חק”ר, גלית אלרד עם נציגות הסייעות וועד העובדים, הודיעו נציגות הסייעות כי הן החליטו לשוב לעבודה מחר יום ד’, 1.2.23. “המועצה תמשיך לפעול ולעבוד עם הסייעות במטרה לטפל בנושאים שעלו בפגישה עם ראש המועצה ושבסמכות הרשות המקומית. אנו שבים ומדגישים כי המועצה תומכת במאבקן הצודק של הסייעות לשיפור תנאי העסקתן ולהכרה ותגמול נאות לעבודתן החשובה עם הילדים שלנו, מאבק המתנהל ברמה הארצית אל מול משרד האוצר”.

לקראת המחאה הבוקר, פרסמו הורים בהודעה שהועברה ביניהם וקרה להצטרף למחאה: “בואו איתנו להעיר את המועצה. מגיע לנו ולסייעות יותר. ביום שלישי… בכניסה למועצה. הורים וילדים נגד השבתת הגנים ומציאת פתרון מיידי והבעת תמיכה בסייעות. אנחנו לא נשתוק ונראה שאכפת לנו, המועצה יכולה יותר. להתלונן כולם יודעים, עכשיו הגיע הזמן לעשות”.

חבר המועצה שלומי סלמה קרא להורים להשתתף במחאה וטען: “בזכות ולא בחסד ! מגיע לסייעות ולמשלבות שכר הוגן, מגיע להן את שכרן. מגיע לסייעות הרבה יותר, עבודת קודש קשה מאוד נעשת ביום יום ולמען ילדינו ויש מי שמרשה לעצמו לזלזל בהון האנושי היקר הזה. לצערי כל נסיוני להביא לפתרון הוגן וראוי למענן נופל על אוזניים ערלות”.

// המחאה הבוקר בבניין המועצה. צילום: פרטי 

גם הבוקר, עדכנה המועצה, כי נפתחו כ-13 גנים שיופעלו על ידי צוותי הצהרונים.

אמש (שני, 30.1) פרסמה המועצה כי לא הצליחה לפתור את בעיית פתיחת הגנים בעקבות צעדי המחאה, אך בחלק מהגנים כן יתקיימו לימודים. “עקב העובדה שסייעות רבות דיווחו על מחלה, אגף החינוך במועצה עובד מסביב לשעון בניסיון לייצר פתרונות שיאפשרו את פתיחת הגנים”, נמסר מהמועצה הבוקר.

“לשם כך גויסו עובדות הצהרונים, עובדי מועצה מהמחלקות השונות וגויסו הורים שנרתמו לסייע בפתיחת הגנים. לצערנו, חלק מהפתרונות שהצלחנו לייצר נדחו על ידי ההסתדרות המורים וכך הצלחנו לפתוח הבוקר כמחצית מהגנים. נדגיש כי לצד התמיכה במאבק הסיעות, המועצה רואה בחומרה השבתה חד צדדית זו כחלק מדרישת הסייעות לשפר את תנאי העסקתן. השבתה שמשליכה ופוגעת באופן ישיר בהורים ובילדי הגנים. נמשיך לעדכן כשתתבהר התמונה. אלו הגנים שפועלים היום יום שני 30/1: הגנים יפתחו בשעה 08:00 ועד השעה 14:00. הצהרונים יפעלו כרגיל. עינב, תמר, חרצית, סחלב, אלונים, ניצנים, כלנית, רקפת ותות יאוחדו בגן תות. נמשיך לעדכן כשתתבהר התמונה”.

עם זאת, בקרב ההורים כועסים על העדר הפתרונות והמצב שנוצר שמונע לקיים שגרה רגילה – הן להורים והן לתלמידים – ותקפו את המועצה ומשרד החינוך בסיטואציה. ברשתות החברתיות הביעו הורים את זעמם – גם בעמוד הפיסבוק של המועצה המקומית.

 

אם מהמושבה מציינת: “התנהלות כושלת של המועצה. אתם ממש לא תגלגלו את האחראיות אלינו”. אם אחרת התייחסה לשביתה: “פשוט חוצפה! גם שהורים מתגייסים לעזור, הורה יכול לעזור רק בגן לא של הילד שלו וצריך להוציא חשבונית, כלומר…. הורה עצמאי יפסיד יום עבודה (אין דבר כזה ימי מחלה) ילך לעבוד בגן אחר והילד שלו ישאר בבית (עם מי), הגיון???”.

סלמה. צילום: מעמוד הפייסבוק של סלמה

חבר המועצה שלומי סלמה מציין: “עצוב ומכעיס גם יחד. מזה זמן רב שבעיה זאת יושבת על שולחנו של ראש המועצה אשר בחר “לאטום אוזניו”. ולהתכחש לבעיות קונקרטיות אשר ניתנות לפתרון אם רק היה שומע, מקשיב ופועל למען הסייעות… לא הגיוני בעליל שראש המועצה בחר להמתין לרגע האחרון ובכך פגע בציבור שלם, הן בסייעות אשר עושות עבודת קודש והן בציבור ההורים וכתוצאה מכך ברור שהפגיעה היא גם בילדים אשר יוצאים משגרת יומם. יש דרך להגיע להסדר, יש כסף לתוספות שכר!!! לצערי ראש המועצה “נרדם בשמירה””.

בידיעה שפורסמה אתמול ב”וואלה” צוין כי “בשבוע שעבר החלה ההסתדרות לנהל מול האוצר מו”מ על העלאת שכר הסייעות, כצעד ראשון בדרישה הכוללת להעלות את השכר ל – 700,000 העובדים במגזר הציבורי, בקרוב ל – 13.5%, כפי שקיבלו המורים בהסכם השכר שנחתם איתם לפני הבחירות. זאת לאחר שמאז 2016, לא נחתמו הסכמי שכר אחרים במגזר הציבורי”.

עוד צוין בידיעה כי “הסייעות מסתמכות על דבריו של יו”ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, בכנס עובדי הרשויות שהתקיים בתחילת דצמבר 2022, כשאמר שאחת הסוגיות שבכוונתו לקדם במסגרת המו”מ עם האוצר, הוא רפורמה בשכר הסייעות, שתביא את שכרן ל7,500-7,6000 שקלים עם תמריצים על התמדה ואי היעדרות. לוואלה נודע כי אל צעדי המחאה יצטרפו היום גם סייעות המוגדרות “רפואיות””.

במועצת בנימינה-גבעת עדה, כאמור, ניסו למצוא פתרונות למצב והדגישו כי לא ניתן לאפשר להורים להתנדב במסגרת החינוכית, זאת כחלק מהוראות תקנות העסקת עובדים.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

קרב קרקעות בחדרה: בעלי אדמות עתרו לבג”ץ נגד הרחבת מסילת רכבת ישראל

מאבק משפטי בין בעלי קרקעות בחדרה לבין הממשלה ורכבת ישראל עוצר תוכנית להפקיע שטח לטובת הרחבת מסילת חיפה-תל אביב | בעלי הקרקעות מבקשים פתרון חלופי, בית המשפט העליון ידון בעתירה | גורל הפרויקט ייקבע בהתאם להחלטת בית המשפט והסכמות בין הצדדים

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן