Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

חבר מועצת עיריית אור עקיבא עו”ד שמאילוב: “אם לא נתעורר, פינוי-בינוי שז”ר לא ייצא לדרך”

לדברי עו"ד שמאילוב, תקציב 2023 שאושר במליאה ואליו התנגד, יפגע בתושבים | "עירייה בגירעון וחשב מלווה לא מאשרת עוד תקנים ומשרות" | וגם: ההצעות לסדר במליאת המועצה והמכתב ששלח לשר הבינוי והשיכון בעקבותיו התקבלה הבשורה – כי אחוז הדירות בהנחה לזכאי העיר יגדל

חבר מועצת העיר, עו”ד נוח שמאילוב, פועל מזה תקופה ארוכה במרץ רב על מנת לקדם שורה של פרויקטים בתחומי הנדל”ן ויוקר המחיה באור עקיבא, ולא מרוצה מהתנהלות העירייה. ממש בתחילת ינואר 2023, העלה בישיבת מועצת העיר את הצעתו להגדיל את מספר הדירות המשווקות במסגרת פרויקט “דירה בהנחה” של משרד השיכון – לבני אור עקיבא. “אז, אמרו לי בעירייה שניסו להגדיל את מכסת הדירות בני המקום אבל שר הבינוי והשיכון לא עזר להם והם מקווים שהשר החדש יפעל בנושא”, ציין שמאילוב. “אנחנו חייבים לדאוג לזוגות הצעירים. בערים אחרות זה קורה. הגיע הזמן שעיריית אור עקיבא תאפשר לזוגות הצעירים ובני המקום להגשים את חלום הדירה שלהם. דירה בהנחה, מחיר למשתכן, זוגות צעירים בני אור עקיבא יקנו לעצמם בית ולא יברחו מכאן. נגרום לעירייה ולעומדים בראשה לשנות את המצב”.

ואכן, בתחילת חודש פברואר, הגיעה הבשורה לה ייחל: אחוז הדירות לבני המקום שיזכו בהגרלת “דירה בהנחה” יגדל מ-20% ל-35%. “הצלחנו במאבק והגדלנו את כמות יחידות הדיור. עוד 15% נוספים עבור צעירי אור עקיבא שיגשימו את חלומם לזכות בדירת מגורים”, מציין שמאילוב. “אני מודע למצוקת הדיור הקשה באור עקיבא, ובמיוחד למאות זוגות צעירים ללא דירת מגורים משלהם, אשר החלו לשקול את האפשרות של עזיבת אור עקיבא בשל עליית מחירי הדירות בעיר. הרי כולנו מבינים, שלרכוש דירת מגורים בתקופה של היום זו משימה כמעט בלתי אפשרית. בעקבות פנייתי לשר הבינוי והשיכון, הרב יצחק יששכר גולדקנופף, וחבר הכנסת מאיר כהן, לשמחתי, אושרה העלאת כמות יחידות הדיור”.

“אפשר לפתח את התשתיות, החינוך והשכונות הוותיקות”

עו”ד שמאילוב לא עוצר במסגרת התעקשותו לקדם וליישם את פרויקט פינוי-בינוי שז”ר, שכונה השבעה מהבטחות לפרויקט שיחדש את השכונה, מזה קרוב לשלושה עשורים. במקביל, הוא פועל לחידוש כל השכונות הוותיקות בעיר והכנסתם להליך של שיקומן. שמאילוב היה חלק מהתומכים בישיבת מועצת העיר באוקטובר 2021, הצעה לסדר שאישרה את תכנית פינוי-בינוי בשכונת שז”ר. לטענת שמאילוב, כחודשיים לאחר מכן, נציגים מהעירייה החליטו להיפגש עם היזמים והוועדה לתכנון ובניה וביקשו לערוך שינויים בתכנית שאושרה במליאה.

עו”ד נוח שמאילוב. צילום: פרטי

“המשמעות פשוטה – והיא דחיית הפרויקט”, מודה שמאילוב, “במקום לקדם תוכנית מאושרת, עיריית אור עקיבא דורשת תנאים חדשים, אחרת לא תהיה מוכנה לחתום על הסכם הפיתוח עם היזמים. דוחים שוב את הפרויקט, עצוב ביותר”.

במסר לתושבי השכונה, מוסיף שמאילוב: “אם תמשיכו לשבת על הגדר לא יקרה כלום והם פשוט ימשיכו לזרוע לנו חול בעיניים. משנת 1995 הם מבטיחים לקדם את פרויקט פינוי בינוי בשכונת שז״ר נבחרים בבחירות מקבלים את המנדט ושוכחים את ההבטחות. כעת יש תוכנית מאושרת אשר אושרה ב אוקטובר 2021 אז למה לחפש תירוצים ושוב לעכב אותה. אני לא אאפשר להם ואמשיך להיאבק. עזרתכם ותמיכתכם, תושבים יקרים, חשובה ומשמעותית. הצטרפו אלי למאבק החשוב הזה”.

גם בגזרת תקציב העירייה – אומר שמאילוב במפורש כי העירייה לא פועלת באופן מספק להורדת יוקר המחיר לתושבים. לטענתו, “התקציב נבנה לצורך הישרדות פוליטית ורק בשביל שמשרד הפנים לא יפזר את העירייה. התקציב אושר ללא ימי עיון וללא מתן אפשרות עבור חברי העירייה להעלות את שאלותיהם והערותיהם לתקציב. הכל נעשה מהר מהר כי הם פשוט החליטו להסתיר את הגזרות הקשות שהוטלו על התושבים”.

שמאילוב מסביר כי “מתחילת הקדנציה העיריה התנהלה בניגוד להוראות החוק לכאורה. היא הפקירה את הזוגות הצעירים, הזניחה את הניקיון ואת תושבי השכונות הוותיקות, הזניחה את תושבי השכונות החדשות והשאירה אותם ללא שירות לתושב, הזניחה את החינוך ואת ילדי אור עקיבא ופיזרה את כספי הבריכה העירונית.

“אבל, בתקציב 2023 שהתנגדתי לו, חברי המליאה שתמכו לא שכחו לאשר עוד 7 תקנים ומשרות נוספות לאגף ההנדסה על חשבון התושבים וזאת למרות שהעירייה בגירעון ועם חשב מלווה כבר מספר עשורים. אני התנגדתי לתקציב הזה”.

עו”ד שמאילוב אומר בפה מלא: אפשר לדחוף את אור עקיבא למקומות גבוהים וטובים. “אנחנו רק צריכים להתאחד וביחד אנחנו נוביל שינויים למען הצעירים ונעצור את ההגירה השלילית, נקדם את החינוך, נפתח את התשתיות, נוביל ביחד שיקום שכונות בכל האזורים הוותיקים באור עקיבא, נאבק בתקציב הרע שאושר כי ביחד אנחנו יותר חזקים מהם וזו יכולה להיות רק ההתחלה”.

הנחה למשרתי מילואים בארנונה

שמאילוב הוסיף בנושא אחר כי “אני שמח לעדכן אתכם שבתאריך 02/02/2023 אושרה הצעתי למתן הנחה בארנונה למשרתי מילואים פעילים. באור עקיבא מתגוררים משרתי מילויאים רבים, וביניהם גם מפקדים פעילים, אשר גדלו והתחנכו בעיר ועד היום ממשכים לתרום ולהתנדב למען המדינה, הם שומרים על בטחוננו ובטחון ילדינו. לכן מן הראוי היה לאשר למשרתי המילואים בני המקום הנחה בארנונה כאמור ובהתאם לתקנות ההסדרים במשק המדינה”.

“הצעתי לסדר היום, אושרה פה אחד ועל כך אני מודה לחברי העירייה וראש העיר על התמיכה בהצעתי. עיריית אור עקיבא תפרסם את החלת התקנות, וכל משרת מילואים יהיה זכאי להגיש את הבקשה לקבלת ההנחה בכפוף לתקנות. כמה מקבלים ומי מקבל? 1. ע”פ התקנות, משרת מילואים פעיל יהיה זכאי לקבלת הנחה בגובה 5 % בארנונה. 2. מפקד מילואים אשר יציג תעודת מפקד מילואים פעיל יזכה בהנחה של 25% בארנונה עד 100 מ”ר משטח הנכס. חברים ביחד נוכל להביא את אור עקיבא למקומות טובים יותר, אנחנו יכולים לשנות למען ילדינו ולמען עתיד טוב יותר באור עקיבא”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן