Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מכתב בהול לעיריית אור עקיבא: “האיצו את פינוי בינוי שז”ר, רעידת אדמה באזורינו זה עניין של זמן”

איציק אזולאי, נציג הדיירים בבניינים בשכונת שז"ר, שלח את המכתב למ"מ ראש העיר אלי אנקונינה * במכתב הוא מזכיר את קריסת בניין המגורים בחולון לפני שנה וחצי - "בניין אשר נבנה פחות או יותר באותן השנים וככל הנראה על פי אותו מפרט בנייה כפי שהבניינים בשכונת  שז"ר נבנו"

מכתב דחוף שנשלח השבוע אל סגן ומ”מ ראש עיריית אור עקיבא, מבקש ממנו להאיץ לקדם את פרויקט פינוי בינוי בשכונת שז”ר, זאת בעקבות סדרת רעידות האדמה שפקדו את ישראל.
איציק אזולאי, נציג הדיירים בבניינים בשכונת שז”ר, שלח את המכתב וכתב כי “די לצפות בממדי האסון הנוראי והטרגי שהותירו רעידות האדמה הן בסוריה והן בתורכיה בפרק זמן כל כך קצר וללא כל התראה מוקדמת.

“בתיעוד הזורם בערוצי התקשורת וברשתות החברתיות ניתן לראות מחזות זוועתיים וקורעי לב של ניסיונות לחילוץ לכודים מתחת הריסות הבניינים, וזאת תוך הערכה גסה וראשונית של אלפים ואף עשרות אלפי הרוגים ופצועים.
כאמור, כפי שנוכחנו לדעת, לצערנו הרב, רעידות אדמה אלו הורגשו היטב במדינת ישראל. אנו למדים מפי מומחים בתחום העולמי כי רעידת אדמה עוצמתית במדינת ישראל הינה עניין של זמן”.

אזולאי מכוון לפינוי בינוי שז”ר, אותו הוא מקדם יחד עם הדיירים וגורמים נוספים, שהיה אמור לצאת אל הפועל לפני שנים – אך נדחה ונדחה וטרם יצא אל הפועל. “אל מול איתותי הבריאה, אסור בתכלית האיסור לשבת מנגד ולהמתין שיקרה ח”ו אסון, בפרט לאור השלב המתקדם בו נמצא הטיפול בשכונה במסגרת פרויקט פינוי הבינוי”, הוסיף אזולאי.
“יש לזכור היטב כי מעבר לנזקים  והעובדה כי עשרות אלפי בני אדם ישארו ללא קורת גג, המדובר בחיי אדם העומדים באופן לא ראוי אל מול זירוז, קידום והאצת הליכים בירוקרטים.

“בשם תושבי שכונת שז”ר היקרים אני מבקש בכל לשון של בקשה, בואו נקדם עד כמה שניתן ונסיים בהקדם האפשרי את הסכם הפיתוח במטרה אחת בלבד, שהיא המטרה הנעלה ביותר והיא הצלת חיי אדם”.

אזולאי מציין בפני מ”מ ראש העיר כי על פי התרחישים שפורסמו, ברעידת אדמה כאמור צפויים להתרסק על תושביהם כ-50 אלף מבני מגורים בישראל, אשר אינם עומדים ואינם ערוכים על פי תקן רעידות אדמה.

“לצערנו, כפי הידוע לנו היטב, השכונות הותיקות באור עקיבא שנבנו בשנות ה 70 היכן שנולדתי וגדלתי נמנים בין הבניינים אשר בוודאות לא ישרדו רעידת אדמה אף בעוצמה נמוכה יותר מרעידות האדמה אשר התרחשו שלשום בסוריה ובתורכיה.

“ידוע כי מצב הבניינים בשכונות הותיקות גרוע ביותר (בלשון המעטה), חלק מהמבנים מוטים ליפול והדבר הינו בגדר אסון של ממש, זאת מעבר לעובדה כי הבניינים זקוקים לביצוע חיזוקים ותיקונים דחופים ביותר.

ניתן להתרשם ולראות, לטובת המחשת האסון, כי אך ורק לפני כשנה וחצי, ב-12.09.21, קרס בניין מגורים שלם בעיר חולון, רק במזל פונו התושבים מספר שעות בטרם קריסתו, בניין אשר נבנה פחות או יותר באותן השנים וככל הנראה על פי אותו מפרט בנייה כפי שהבניינים בשכונת  שז”ר נבנו”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן