Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

לא רק ביום האהבה | לראשונה ב”הלל יפה”: סגירת חור במחיצה בלב באמצעות צנתור

בשבוע החולף נערך לראשונה במערך הלב של המרכז הרפואי בחדרה הליך זעיר פולשני לסגירת מום מולד, הבא לידי ביטוי בחור במחיצה שבין שתי העליות בלב וגורם לדם עשיר בחמצן לעבור מהעלייה השמאלית לעלייה הימנית ולהתערבב עם דם דל בחמצן

מערך הלב של המרכז הרפואי הלל יפה ביצע לראשונה סגירת חור במחיצה בלב באמצעות צנתור מיוחד שנעשה תחת אקו לב דרך הושט. הפעולה בוצעה בהצלחה ולמחרת שוחררה המטופלת לביתה. פרופ’ אריאל רוגין, מנהל מערך הלב: “מדובר באבן דרך משמעותית בהרחבת השירותים והטיפולים הניתנים לאוכלוסיית האזור”. מתקנים לבבות שבורים

בשבוע החולף נערך לראשונה במערך הלב של המרכז הרפואי הלל יפה הליך זעיר פולשני לסגירת מום מחיצה פרוזדורי (ASD). מדובר בפגם מולד הבא לידי ביטוי בחור במחיצה שבין שתי העליות בלב וגורם לדם עשיר בחמצן לעבור מהעלייה השמאלית לעלייה הימנית ולהתערבב עם דם דל בחמצן. ההליך בוצע על ידי צוות המערך הקרדיולוגי בבית החולים בשיתוף ד”ר סרגיי יאלונציקי, מנהל שירות מומי לב במבוגרים במרכז הרפואי רמב”ם. במהלך הפעולה הוחדר צנתר קטן לתוך ווריד הירך של המטופלת אשר הונחה אל הלב תוך ביצוע אקו לב דרך הוושט. דרך הצנתר הוחדר התקן אשר אוטם את הפגם ומונע מעבר של דם דרכו. הפעולה בוצעה בהצלחה, ללא סיבוכים, והמטופלת בת ה- 38 שוחררה כבר למחרת לביתה, כשהיא חשה בטוב.

// צילום הדמיה של הפעולה שנעשתה במערך הלב של הלל יפה

ד”ר עופר קובו, רופא במערך הלב שביצע את הפעולה, מסביר: “ברוב המקרים, לאחר הלידה, חור זה נסגר באופן אוטומטי כתוצאה מהנשימות הראשונות של היילוד. על פי ההערכות, בכ-1 מכל 1000 לידות, החור לא נסגר באופן עצמוני ונוצרת מחיצה פרוזדורית(ASD) . מום מולד זה עלול להשפיע בכל גיל, בהתאם לגודל החור, ולרוב מאובחן בתקופת הילדות או בבגרות מוקדמת”.

הסימפטומים של ASD עשויים להיות שונים בין אדם אחד לשני, בהתאם לגודל החור ולנוכחות מחלות או מומי לב נוספים. אנשים מסוימים עםASD  קטנים יכולים שלא לחוות תסמינים כלל וייתכן שלא יזדקקו לטיפול. עם זאת, במקרים חמורים יותר, הסימפטומים עשויים לכלול קוצר נשימה, עייפות, דפיקות לב מואצות, כאב בחזה, נפיחות של הרגליים, הקרסוליים וכפות הרגליים עד לכדי הופעתן של בעיות לב נוספות, כגון פרפור פרוזדורים, יתר לחץ דם ריאתי ואי ספיקת לב.

פרופ’ אריאל רוגין, מנהל מערך הלב ב”הלל יפה”, ציין: “כיום, במרבית המקרים, מקובל לסגור את הפגם בצנתור- הליך זעיר פולשני עם זמן החלמה מהיר ותוצאות מצוינות לטווח ארוך. אני שמח שיש באפשרותנו לתת מענה זה לתושבי האזור. זוהי אבן דרך משמעותית בהרחבת השירותים והטיפולים הניתנים במסגרת מערך הלב ב”הלל יפה”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן