Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

ליקויים ואירועים חריגים בפנימיית ‘עציון’ בפרדס חנה-כרכור, משרד הרווחה הורה לסגור את המקום

הפנימייה, המכילה 26 צעירים, הוקמה כמסגרת טיפולית-שיקומית אשר מטרתה להוות סביבה ביתית, תומכת ומחזקת, עבור המתבגרים, שבאים מרקע וממורכבות קשה בחייהם. משרד הרווחה: "על פי ממצאי דוח הביניים שהגישה ועדת הבדיקה לשר, נמצאו ליקויים חמורים המהווים סכנה לשלומם של הילדים במקום"

הפנימייה הפוסט אשפוזית ‘עציון’ לנערים ונערות בסיכון בפרדס חנה-כרכור תסגר: כך מפרסם השבוע האתר “המקום הכי חם בגיהינום”. מדובר בפנימייה פוסט אשפוזית של “בית אקשטיין” ברחוב המדרשייה במושבה, המיועדת לגילאי 12-18, והיא נפתחה בפרדס חנה לפני כשבע שנים.

הפנימייה הוקמה כמסגרת טיפולית-שיקומית אשר מטרתה להוות סביבה ביתית, תומכת ומחזקת, עבור המתבגרים, שבאים מרקע וממורכבות קשה בחייהם.

המקום מתפקד במתכונת של קבוצות, לכל קבוצת חניכים קיים מרחב קבוצתי נפרד, הכולל מועדון, מטבח, חדר אוכל וחדרי מגורים.

כיום פועלות בפנימייה 4 קבוצות: שתי קבוצות בוגרים, קבוצת צעירים וקבוצת נערות, כל קבוצה מנוהלת ע”י רכז ועובד סוציאלי. בנוסף קיימים מרחבים משותפים כמו מועדון, מרכז למידה, מגרשי ספורט וחדר כושר. הפנימייה מוקפת במרחב כפרי, פסטורלי ומטופח.

על פי ‘המקום’, “בפנימיית עציון שוהים כ-26 בנים ובנות בקבוצות נפרדות, שהגיעו אליה לאחר אשפוז פסיכיאטרי או בהוראה של בית המשפט. כל הנערים והנערות החוסים בה, כמו בפנימיות דומות אחרות, הם בעלי אבחון פסיכיאטרי.

“…המשמעות של סגירה פתאומית של מסגרת פוסט אשפוזית ייחודית היא שיש למצוא תוך זמן קצר מסגרת מתאימה לחוסים. המסגרות הפוסט אשפוזיות נמצאות היום בתחילתו של הליך ארגון מחדש, בעקבות המלצות ועדה מקצועית לשינוי המסלולים והפרופילים האבחוניים”.

ממשרד הרווחה נמסר בתגובה ל’מקום’ כי ״משרד הרווחה והביטחון החברתי החליט למנות ועדת בדיקה לפנימיית עציון ב-26.7 לאחר ביקור פתע של מנהלת האגף החוץ ביתי במינהל שירותים חברתיים, ומנהלת המחוז הצפוני, ועל רקע אירועים חריגים שהתרחשו בפנימייה. מדובר באירועי אובדנות קיצוניים, התפרעות חריגה של חניכות ועוד. בוועדה היו חברים אנשי מקצוע מומחים בתחומם: מנהלת שירות, סגן מנהל מחוז, עו”ס מחוזית לחוק הנוער, אחות מחוזית ויועצת משפטית. חברי הוועדה ערכו בדיקות מקיפות, שיחות וראיונות מקיפים כמו כן התבססו על דיווחי הפיקוח המחוזי.

“על פי ממצאי דוח הביניים שהגישה ועדת הבדיקה לשר, נמצאו ליקויים חמורים המהווים סכנה לשלומם של הילדים: הוועדה מצאה כי מוגנות החניכים נפגעה, הם חשופים תדיר לאירועים קיצוניים ולא מתקיימים תהליכי עיבוד לסיוע לחניכים בהתמודדות עם האירועים להם נחשפו. הוועדה מצאה בין היתר תחלופה גבוהה וחריגה של כוח אדם שבחלקו הגדול אינו מיומן ונעדר כלים להתמודדות, וכן כי אין תהליכי הדרכה וליווי של הצוות. נמצאו תנאים פיזיים בלתי נאותים ומפגעים בטיחותיים במרחבים הציבוריים והפרטיים, נמצאו ליקויים חמורים באופן אספקת המזון לחניכים, ארוחות שאינן מזינות ואינן מגוונות ואינן מספקות את צרכי החניכים.

“כמו כן נמצאו ליקויים חמורים בתחום הבריאות והבקרה במתן ורישום תרופות המהווים סכנה מוחשית לבריאות החניכים. התרשמות הגורמים המקצועיים כי המענים הבסיסיים, הטיפוליים והחינוכיים להם זכאים חניכי הפנימיות, נמצאו לקויים וחסרים באופן מהותי.

“26 חניכי הפנימייה יועברו לאחר סיום החופשה למסגרות המתאימות לצרכיהם לאחר השמה על ידי ועדה בין מחוזית בהשתתפות הנערים, ההורים והמחלקה לשירותים חברתיים במקום המגורים של כל נער. תחת אגף ילד ונוער ישנם 200 מסגרות ואין בעיה של השמה במסגרות אשר הולמות את צרכי הנערים״.

לכתבה המלאה ב”המקום הכי חם בגיהינום”

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן