Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

ראש עיריית חדרה בפנייה לשר האוצר: “הקמת שדה תעופה בעיר תביא להשפעות הרסניות”

ראש עיריית חדרה בפנייה לשר האוצר: “הקמת שדה תעופה בעיר תביא להשפעות הרסניות”

ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, יחד עם סגן ראש העיר רומן גישר וחבר הנהלת העיר רון שגן, שיגרו השבוע מכתב לשר האוצר אביגדור ליברמן, בו הם מבקשים לעצור את התכנית להקמת שדה תעופה אזרחי במזרח העיר, ולהניע הליך בדיקה אובייקטיבי לבחינת עשרות האתרים החלופיים שנבחנו בעבר להקמת השדה

במכתב שנשלח השבוע לשר האוצר אביגדור ליברמן, אומרת עיריית חדרה והעומד בראשה צביקה גנדלמן, כי מערכת השיקולים והדירוגים שהובילה רשות שדות התעופה בתהליך בחירת החלופות להקמת שדה התעופה בעיר – היא איוולת.

“בחינה מעמיקה של התהליך מעלה ליקויים קשים, טעויות והטיות בהיקף משמעותי, שתכליתם הייתה הגעה לחלופת חדרה כיעד מועדף”, נכתב. במכתבם של גנדלמן, גישר ושגן צוין כי התוצאה של בחירת חלופת חדרה הביאה לחריגות בטיחות חמורות בתכנון השדה, שהקמתו במיקום הנבחר תגרום להשפעות הרסניות על אוכלוסיית העיר, מפגע סביבתי ונופי וכן “עול כלכלי כבד מאד על המדינה, המוערך בסדרי גודל של כ 2-3 מיליארדי שקלים הוצאה ישירה וללא כל הצדקה סבירה, למעט הרצון המובהק של רש”ת (רשות שדות התעופה) ורת”א (רשות התעופה האזרחית) להקים שדה תעופה דווקא בחדרה”.

בין הליקויים הקשים שצוינו במכתב, צוין כי החריגות הבטיחותיות בתכנון כוללות חריגות במרחקי בטיחות ממכשולים קיימים הצמודים לתא השטח שנבחר בחדרה, כגון קווי מתח גבוה ארצי, מסילת רכבת מזרח, קרבה מסוכנת לשדה התעופה עין שמר ומתקנים צבאיים חיוניים ועוד, זאת בניגוד לרגולציית תעופה בינלאומית וישראלית.

בנוסף, הודגש כי הקמת שדה התעופה במיקום שנבחר תגרום להשפעה קשה על אוכלוסיית חדרה, הן ביצירת מפגע סביבתי נופי ומזהם, כמו גם בהשתת מגבלות בנייה משמעותיות לאזורים נרחבים במזרח חדרה, ופגיעה בתכניות בינוי, שחלקן כבר מופקדות וחלקן בשלבים מתקדמים, בדגש על פגיעה קשה בהתחדשות עירונית.

בנוסף, הודגש כי לאור המכשולים הנמצאים בסמיכות לתא השטח, המהווים בעיות בטיחות חמורות, רשות שדות התעופה הציגה תכנון חדש לשדה התעופה בחדרה, לפיו יוקם מעין ‘הר שולחן’ מלאכותי ענק, בגובה של כ 10 מטרים מעל פני הקרקע ובאורך של כ 1.6 קילומטרים ושטח ענק של כ 770 דונמים.

התכנון המאולץ, שכמוהו קיימים רק 22 שדות תעופה בעולם, מתוך כ 46 אלף שדות תעופה קיימים, הוא בראש ובראשונה מסוכן מאד, “עם היסטוריה עקובה מדם של הרוגים ופצועים רבים בגין אשלייה אופטית שנוצרת לטייס בבואו לנחות, ואסונות שנובעים מגלישת המטוס לתהום מעבר למשטח שדה התעופה המוגבה.” כך צוין במכתב.

מלבד הסיבות הבטיחותיות, להן משקל רב, שטחו גנדלמן, ביטון ושגן במכתבם לשר האוצר, את העלויות הכבדות הנלוות להקמת השדה בחדרה. “התנהלות רש”ת ומימוש התכנון” כך נכתב, “יהווה עול כלכלי כבד מאד על המדינה, המוערך בסדרי גודל של כ 2-3 מיליארד שקלים הוצאה ישירה וללא כל הצדקה סבירה, למעט הרצון המובהק של רש”ת ורת”א להקים שדה תעופה דווקא בחדרה. בנוסף, קיים נזק עקיף אשר נבחן על ידי עיריית חדרה בסיוע צוות כלכלנים אשר אומד את הנזק העקיף לחדרה בכשני מיליארד שקלים נוספים בשל אובדן היטלי השבחה ותביעות פיצויים צפויות.”

לאור עלויות העתק הצפויות וכן בעיות הבטיחות הקשות, ביקשו גנדלמן, ביטון ושגן מהשר “לעצור איוולת תכנונית זו ולהניע הליך בדיקה אובייקטיבי ושקוף לבחינת עלות אמיתית לכל האתרים שנבחנו להקמת שדה תעופה חלופי, ובפרט עלות חלופת חדרה, כולל התכנון החדש.

“במסגרתו , כאמור, תבוצע הגבהת האתר והעתקת מכשולים סמוכים, אל מול פתרונות חלופים, קיימים וזמינים כגון שדה תעופה חיפה, שדה תעופה חצור המתפנה ועוד, אשר יחסכו מיליארדי שקלים למדינה וממילא סביר שיהיו בטיחותיים יותר ולא יהוו תוספת פגיעה בחיי מאות אלפי תושבים.”

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

סיכום מתקפת הלילה האיראנית: ישראל יירטה מאות כטב”מים וטילים, חלק מהירוטים נצפו באזור חדרה

לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה באמצעות מערכת “חץ” ויחד עם המדינות השותפות האסטרטגיות את מרבית השיגורים טרם חצו לשטח הארץ | זוהו פגיעות בודדות, ביניהן בבסיס צבאי בדרום הארץ עם נזק קל לתשתית

קרא עוד »

זה המצב הרפואי המסוכן שיכול לקרות גם לאנשים בריאים

כשאתם שומעים את המונח היפוגליקמיה כנראה שמיד תקשרו זאת עם סוכרת. היפוגליקמיה הוא מצב בו רמות הסוכר בדם נמוכות מאוד, סיטואציה שמצבים רבים נוספים מלבד סוכרת יכולים להוביל אתכם אליה וחשוב שתהיו מודעים אל גופכם ותבחינו בהם

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן