פתיחת שנת הלימודים תשפ"ב בחדרה: 23,42 תלמידים צפויים להתחיל את השנה | כל הפרטים

בעיר חדרה התכוננו בצורה משמעותית לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ב. מנהלים חדשים, שיפוצים ותוכניות לימוד ועוד | הפרטים המלאים לקראת השנה החדשה בספסל הלימודים בעיר

כ-23,421 תלמידים צפויים להתחיל את שנת הלימודים תשפ"ב בגני הילדים ובבתי הספר בעיר מחר (רביעי, 1.9). מתוכם: כ 5,300  ב 191 גני הילדים ברחבי העיר, כ- 8002 תלמידים בבתי הספר היסודיים, כאשר 1637 מהם יעלו השנה לכיתה א', כ- 7716 תלמידים בבתי הספר העל יסודיים ברחבי העיר, מהם 1320 תלמידים יעלו לכיתה י"ב, כ 152 תלמידים בשלושה בתי ספר לחינוך מיוחד וכ 1,019 תלמידי חינוך מיוחד שלומדים בכל שכבות הגיל בעיר.

לצד מגבלות הקורונה וקיום דיונים תכופים במסגרת קבינט הקורונה בנוגע לחזרתם של תלמידי ישראל למוסדות החינוך ב 1 בספטמבר, ערכה עיריית חדרה במהלך חופשת הקיץ, שיפוצי קיץ נרחבים בעלות של מיליוני שקלים במוסדות החינוך ברחבי העיר, במסגרתם בנייתם של גני ילדים חדשים, הקמת בית הספר המונטסורי, מרכז פל"א (פוגשים, לומדים, אוהבים)- המרכז ההוליסטי הראשון מסוגו, שייתן מענה לילדי העיר מגילאי לידה ועד גיל 6, הכולל שלושה גני ילדים ותחנת טיפת חלב חדישה, שיפוץ עומק בהשקעה של כמיליון שקלים במבנה שישמש את בית הספר 'פאר צור', הרחבת המבנה הזמני של בית הספר המכיל 'לב' עד להשלמת בנייתו של מבנה הקבע בשכונת דניה ועוד.

במקביל להיערכות המוגברת של עיריית חדרה לקראת פתיחת הלימודים, מבצע ראש העיר צביקה גנדלמן, המחזיק גם בתיק החינוך, סיורים מקצועיים במוסדות החינוך העירוניים, יחד עם בכירי העירייה, במטרה לעקוב מקרוב אחר התקדמות העבודות, וכדי להבטיח מענה איכותי לצרכי מערכת החינוך העירונית וסביבה נעימה ובטוחה לכלל ילדי העיר. גנדלמן, שהכריז על 2021 כשנת החינוך, מגבה את דבריו במעשים, עם השקעת סכומי עתק בתחומי החינוך, הן בהיבטי שיפוץ מבני חינוך קיימים והקמת מבני חינוך חדשים, והן בהיבטים פדגוגיים, עם תכניות ייחודיות שמטרתן לקדם את תלמידי העיר ולהבטיח מגוון חינוכי שיאפשר לכל תלמיד ותלמידה לבחור את דרכם החינוכית. "נושא החינוך נמצא בראש סדר העדיפויות העירוני," אומר ראש העיר גנדלמן. "אנחנו משקיעים רבות במוסדות החינוך, לצד השקעה בתכניות לימוד חדישות והעשרה חינוכית, כך שמערכת החינוך העירונית תמשיך לקבל את ארגז הכלים המלא להקניית החינוך הטוב ביותר עבור הילדים שלנו, המהווים את עתידה של העיר חדרה."

בין השיפוצים הנרחבים שהתבצעו בגנים, גם חצרות הגנים עוברות בימים אלה מתיחת פנים משמעותית, במסגרתה מותקן דשא סינתטי חדש במקום מדשאות דשא סינתטי ישן או לא תקין, וכן תוספות דשא סינתטי במקומם של שטחי חול בחצרות. כמו כן מתבצע ריצוף של שבילים חדשים ותוספות של שטחי משחק באבנים משתלבות להנאתם של הילדים, החלפת מתקני חצר חדשים ישנים או פגומים והוספת מתקנים חדשים, תיקון והחלפת גדרות היקפיות לגדרות תקניות כולל שערים בעשרות גנים, החלפת פגודות ישנות והוספתם של שטחי צל נוספים בשטחי החצרות.

בחדרה ישנם כ 180 גני ילדים עירוניים, כאשר מרבית העבודות המתבצעות בגנים נעשות במהלך החופש הגדול ויסתיימו לקראת פתיחת שנת הלימודים במטרה ששנת הלימודים תחל כסדרה ותימשך בבטחה, עם זאת כאמור, יבוצעו עבודות נוספות בגנים גם במהלך חגי תשרי, החלים לאורך חודש ספטמבר, במקביל לסיורים מקצועיים המתקיימים באופן שוטף במטרה לעקוב מקרוב אחר התקדמות העבודות, וכדי להבטיח מענה איכותי לצרכי מערכת החינוך העירונית וסביבה נעימה ובטוחה לכלל ילדי העיר.

בין תכניות הלימוד החדשות שהוכנסו השנה למערכת החינוך העירונית, משיקה עיריית חדרה תכנית תלת שנתית לקידום מתמטיקה ומדעים בחטיבות הביניים בעיר, זאת במסגרת מענק משמעותי שקיבלה העירייה מ'קרן טראמפ' ובתוספת השקעה עירונית, במטרה להגיע לכך שמעל לשליש מהתלמידים יסיימו את לימודיהם בחטיבות הביניים בכיתות מצוינות. במסגרת התכנית תפתחנה 10 כיתות מצויינות נוספות בכיתות ח' ו-ט' בשישה בתי ספר בעיר, ויוקצו לכל אחת מהן שתי שעות הוראה תוספתיות בשבוע. במקביל להשקת התכנית, החל משנת הלימודים הקרובה, העירייה תקים בהדרגה שש קבוצות בית ספריות של תלמידי כיתות ח' ו-ט' שבהן יתמקדו ביישום חשיבה מתמטית מסדר גבוה בהקשר מדעי. בנוסף, המורים בכיתות המצוינות החדשות והקיימות, 24 מורים למתמטיקה ו-18 מורים למדעים, יצטרפו לקהילות למידה מקצועיות במסגרתן יתקיימו השתלמויות וסדנאות למורים ולהורים, ו-23 מנהלי בתי ספר ורכזי מתמטיקה יצטרפו לפורום של למידה כהכנה ליישום יעדי המצוינות בבתי הספר שלהם.

לצד ההשקעה הנרחבת בחינוך הפורמלי ובמערכת החינוך העירונית, ראש העיר רואה חשיבות עליונה בהשקעה בחינוך הבלתי פורמלי, כשהמטרה היא לדבריו, לקיים פעילויות העשרה מגוונות שיקנו חינוך לערכים חברתיים וקהילתיים, ערכי אהבת הארץ והמדינה וקידום וחיזוק תחושת השייכות והמעורבות של הצעירים לסביבת מגוריהם. במסגרת ההשקעה בחינוך הבלתי פורמלי, וכחלק מרצונו של ראש העיר לתמוך ולחזק את תנועות הנוער השונות ולסייע לשבטים ולסניפים להתמודד עם משבר הקורונה, ראש העיר חילק מלגות עירוניות לילדים ובני נוער שלא יכולים לשלם  דמי חבר לתנועה, או לצאת לפעילות  מטעם התנועה. והכריז כי לא יהיה ילד בחדרה שירצה להיות חבר בתנועת נוער ומצב כלכלי ימנע ממנו.

כמו כן, לאחרונה נפתח בחדרה מוזיאון הרפואה בטכנודע, המשתרע על פני 1200 מ"ר וכולל כ-120 מיצגים, שתוכננו בטכנודע ונבנו עבורו במיוחד בגרמניה. המוזיאון הנו פורץ דרך וחדשני, ומאפשר לקהל להיחשף לפלאי הרפואה, התקדמותה והישגיה המדהימים בטכנולוגיה ומדע ולחוות חוויה לימודית אינטראקטיבית מיוחדת. "מדובר במרכז מדעי, חווייתי וייחודי לכל המשפחה, שמסב גאווה גדולה לעיר ולתושביה כמוזיאון היחיד מסוגו בארץ ובעולם, ומתכתב עם החזון העירוני למיצוב חדרה כמוקד שוקק של פעילות פנאי עשירה ואיכותית, לעידוד תיירות ומשיכת מבקרים רבים מכל רחבי הארץ." אומר גנדלמן. "למוזיאון הרפואה תהיה תרומה משמעותית נוספת, תרומה חינוכית, שבמרכזה, טיפוח חשיבה מדעית בקרב ילדים ונוער וחשיפה לעולמות המדע והרפואה דרך התנסות אינטראקטיבית."

ההשקעה בחינוך נותנת אותותיה, עם תלמידים רבים שזוכים בהישגים לימודיים משמעותיים, בקנה מידה ארצי וגם בקנה מידה בינלאומי, ומביאים כבוד לבתי הספר שלהם ולעיר כולה, כגון זכייתו של תלמיד בית הספר גבעול טל ששון במדליית ארד באולימפיאדת הכימיה הבינלאומית, וזכייתם של ארבעה בתי ספר תיכוניים (הדמוקרטי, תיכון חדש בית אליעזר, תיכון חדרה והרב תחומי עמל) בפרסי הצטיינות ומענקים כספיים.

כמו כן, לקראת פתיחת שנת הלימודים ובצל התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה, עיריית חדרה פתחה השבוע שלושה מתחמי בדיקות סרולוגיות מהירות לילדים בגילאי 3-12 שיפעלו גם בתחילת השבוע הבא באנרבוקס, במתנ"ס רעים ובמתנ"ס גבעת אולגה, זאת במטרה להגדיל את מספר התלמידים שיהיה להם פטור מבידוד במקרה של חשיפה למאומת נגיף הקורונה, וכדי לשמור על רצף ושגרת לימודים בגילים אלה, ולמנוע אובדן ימי לימודים.

חברת 'רשת ביטחון' זכתה במכרז לאבטחת מוסדות החינוך בחדרה

ב 4 השנים האחרונות, חברת 'צוות 3' הייתה אחראית על תחום אבטחת כלל מוסדות החינוך בעיר חדרה. האבטחה בוצעה באמצעות מאבטחים קבועים בבתי הספר ורכבי סיור שסיירו בין כלל גני הילדים ומוסדות החינוך ברחבי העיר.

לאחרונה, התקיים מכרז חדש לתחום, בו זכתה חברת "רשת ביטחון", שתחליף את חברת 'צוות 3', זאת החל משנת הלימודים הקרובה תשפ"ב, 1.9.2021, ולשלוש השנים הבאות, כשחלק מהמאבטחים הקיימים כיום ימשיכו בחברה החדשה וחלק יעזוב ויוחלף בכוח אדם חדש.

בשבוע שעבר התקיים מפגש פרידה בהשתתפות הנהלת 'צוות 3', יחד עם נציגי אגף האכיפה וביטחון בעירייה וכן בהשתתפות 2 המפקחים רמי שירום ורזי חוסרי, וכלל המאבטחים. במפגש שנערך הודו נציגי העירייה לאנשי 'צוות 3', על עבודתם המצוינת והחשובה ועל כך ששמרו על ביטחון ילדי העיר במוסדות החינוך.

פתיחת שנת הלימודים: ארבעה מנהלי בית ספר חדשים

את שנת הלימודים תשפ"ב שתיפתח בשבוע הבא, יפתחו ארבעה בתי ספר בחדרה עם מנהלים חדשים. ליאור בכר ינהל את בית הספר הדמוקרטי ; קרן דרורי תנהל את בית הספר 'השחף' ; מיכל פודזרסקי תנהל את חטיבת הביניים תיכון חדרה ; ומרב רובין בן מנחם תנהל את תיכון טכנולוגי נעמת.

ליאור בכר, איש משפחה המתגורר בפרדס חנה כרכור, הוא בוגר התכנית להכשרת מנהלים של אבני ראשה בסמינר הקיבוצים, תואר ראשון ושני במדעי המדינה בבר-אילן. בכר שירת בצה"ל במשך 15 שנים ובהמשך דרכו עבד בחברת 'אלביט מערכות', עסק בחינוך במוסד החינוכי מבואות עירון, בעיקר בחטיבה העליונה, כמחנך, רכז ומורה לאזרחות ובהמשך ניהל את בית הספר היסודי ניצני רעות, במועצה האזורית מנשה.

עם פתיחת שנת הלימודים תשפ"ב, בכר ייכנס לתפקידו כמנהל בית הספר הדמוקרטי בשכונת ברנדייס. "מתרגש עם כניסתי לתפקיד מנהל בית הספר הדמוקרטי, מתרשם מאוד מהגישה האנושית הבריאה של בית הספר, מהכבוד שבית הספר רוכש לתלמידים/ות דרך חופש הבחירה, למידה מתוך עניין, וכן מהאתגרים הניהוליים שיש במקום מיוחד כל כך"

קרן דרורי, נשואה ואם לארבעה ילדים, היא בעלת תעודת הוראה ותואר ראשון B.Ed בהתמחות הוראה כוללת וספרות ילדים, ובעלת תואר שני M.A במדעי היהדות בהתמחות בלימודי ארץ ישראל ומנהיגות חינוכית. דרורי, בעלת ותק של 20 שנים במערכת החינוך, שימשה במגוון תפקידים והייתה שותפה בהובלת תהליכים מוסדיים, פדגוגיים, חינוכיים, תרבותיים וחברתיים.

כחלק מתפיסתה החינוכית של דרורי, היא מאמינה בטיפוח ילדים אוהבים, ערכיים, מוסריים ומכבדי אדם באשר הוא, בעלי מחוייבות לזולת, לחברה, לסביבה ולמולדת. פעילים חברתית, בעלי דעה, רחבי אופקים ובעלי זיקה והבנה של המורשת היהודית תוך בחירה מושכלת ופלורליסטית, זאת באמצעות מימוש היכולות והנטיות הטבעיות של הילד וארגון סביבה חינוכית מיטבית עבורו. סביבה בטוחה, מכילה, אסתטית ועשירה בעזרי למידה מתחומי ידע שונים. סביבה מזמינת למידה ומאתגרת. דרורי: "מודה על הזכות שניתנה לי להוביל את בי״ס ״השחף״ ומתרגשת לצעוד יד ביד עם קהילת בית ספר, במטרה לממש את היעדים והמטרות של משרד החינוך והרשות המקומית".

מיכל פודזרסקי, נשואה ואם לארבעה ילדים, מתגוררת בשכונת בית אליעזר. פודזרסקי היא בוגרת הכשרת מנהלי בתי ספר, בעלת תואר ראשון בתנ"ך ותואר שני בהיסטוריה. כבעלת ותק של 20 שנים במערכת החינוך, שימשה כמחנכת בחטיבה העליונה בתיכון חדרה ולאחר מכן שימשה כרכזת מקצוע, רכזת שכבה, אחראית על החינוך המיוחד ורכזת שילוב והכלה בחטיבת הביניים.

פודזרסקי, שתנהל כאמור את חטיבת הביניים תיכון חדרה, אומרת, "תפיסתנו החינוכית היא שכל תלמיד יוכל לממש את עצמו בצורה הטובה ביותר במסגרת תומכת ומכילה. לצורך זה, אנו עוסקים בטיפוח אקלים מיטבי בבית הספר, דוגמא אישית, יחס אישי והתאמת מענים לצרכיהם השונים של התלמידים בכוחות משתפים של צוות בית הספר והורי התלמידים."

מרב רובין בן מנחם, נשואה ואם לארבעה ילדים, ומתגוררת בחדרה. בן מנחם, בעלת ותק של 26 שנה בהוראה, היא פעילה חברתית, משמשת כיו"רית בסניף 'המכבי הצעיר' חדרה ומאמינה בשילוב החינוך הפורמלי עם החינוך הא-פורמלי.

בן מנחם תנהל כאמור את בית הספר תיכון טכנולוגי נעמת. "נפלה בידיי הזכות לעבוד במשך כל השנים הללו בבית ספר תיכון טכנולוגי נעמת חדרה לצד אנשי חינוך ממעלה ראשונה, מקצועיים ומיומנים. אנשים עם לב רחב, שאוהבים ומאמינים בתלמידים. אמשיך לפעול ולקדם תהליכים חינוכיים שבה"ס מוביל: למידה לצד ערכים אישיים, חברתיים ולאומיים." אומרת בן מנחם.

"אני מאמינה בצוות בית הספר ובתלמידים שלנו. אצלנו כל תלמיד מקבל הזדמנות חדשה להצלחה, הזדמנות ללמוד לקראת בגרות מלאה והזדמנות לרכוש מקצוע מבוקש המאפשר השתלבות עתידית מוצלחת בחיי החברה. המילים שליחות, אהבה, אמונה, נתינה, ואתגר מרגישות מדוייקות למקום עבודה זה."

פותחים קדנציה: ישיבת מועצת העירייה ה-16 של חדרה התקיימה בהתרגשות וזיכרון [וידאו]

באמצע השבוע (שלישי, 19.3) התקיימה ישיבת מועצת העיר חדרה הראשונה לקדנציה החדשה, לאחר הבחירות לרשויות המקומיות שהתקיימו בסוף חודש פברואר 24'. הישיבה הועברה בשידור חי בכתבה מתעדכנת כאן במגדלור ניוז.

קרא עוד »

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

מהו הסכם ממון ולמי מומלץ לעשות?

בשנים האחרונות מפורסמת הסטטיסטיקה כי אחד מכל שלושה זוגות מתגרשים. המצב הזה לא אידאלי אבל מחייב היערכות משפטית | הסכם ממון יגן על שני בני הזוג ובתוך כך יצור ביניהם מנגנון משפטי מסודר, מושכל, ראוי, הוגן ומאוזן

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן