תושבים חוששים: האם בניינים יקרסו גם בחדרה, אור עקיבא ופרדס חנה-כרכור?

לאחר קריסת הבניין בחולון, פינוי הדיירים בבני ברק וקריית שמונה - הגיע בסוף השבוע גם פינוי דיירים מבניין בגבעת אולגה בחדרה. מהנדס שהוקפץ למקום קבע שאין סכנה והדיירים חזרו לביתם. אבל מה עם יתר הבניינים, בניהם עמודי בתים משותפים שמתפוררים כבר שנים באור עקיבא?

מאז התמוטט וקרס בחולון בניין מגורים שפונה במזל מיושביו יממה לפני שקרס, ולאחר שברמת גן פונה מיושביו בניין מגורים ישן, שבקומת הקרקע שלו פעל סניף מצליח של רשת הטבע ניצת הדובדבן, נראה שמיום ליום נחשפים עוד ועוד בנייני מגורים בישראל במצב רעוע, שפמונים מיושביהם מחשש לקריסתם. 

האם גם באזור חדרה וסביבתה ישנם בניינים ישנים מסוכנים? התשובה לכך היא כנראה שכן, אלא שעד היום לא נקראו דיירים בבניינים שכאלה להתפנות בעקבות חשש מקריסה.

בחדרה, פונה בסוף השבוע, ליל שבת, בניין מגורים בעל שתי קומות ברחוב שבטי ישראל בשכונת גבעת אולגה בעיר. לאחר שעלה חשש מקריסתו של המבנה, הוזעק למקום צוות של אגף ההנדסה בעירייה כדי לבחון את מסוכנותו מקרוב.

מהנדס שבחן את הבניין גילה את הוא אינו מסוכן ואין צורך להמשיך לפנותו – והדיירים שבו לדירותיהם. גילו של הבניין ברחוב שבטי ישראל הוא למעלה מ-50 שנה. המקרה החל כאשר אחד הדיירים הבחין בחלק מתקרה בקומה העליונה של הבניין שקרס – ודיווח לכוחות הצלה.

פינוי הדיירים בסופ"ש בגבעת אולגה | צילום: קבוצת בארי

בשכונת גבעת אולגה ישנם בניינים נוספים בני עשרות שנים, ישנים, כמו גם בשכונות נוספות בחדרה – בהן גני אלון ובית"ר. מדובר בחלקם בבניינים שנבנו בשיטת הבניה הישנה – על עמודי ברזל המוקף בטון.

מעיריית חדרה נמסר בסופ"ש כי "בעקבות שמועות ואינפורמציה שגוייה המופצת ברשתות החברתיות, נבהיר כי אין סכנה לקריסת בניין בשכונת גבעת אולגה. אתמול, שישי, הוזעק מהנדס תורן של עיריית חדרה לבניין וקבע כי אין סכנת קריסה.

מדובר בבניין עם גג רעפים שתחתיו תקרת רביץ. בקומה השנייה, בחדר המדרגות, יש סדק בתקרה הרביץ שגולש לכיוון דירה אחת, מתוך השתיים הקיימות. המהנדס קבע כי ניתן להמשיך לגור במבנה, עד למחר, יום ראשון, אז תפונה המשפחה מהקומה השנייה, לטובת שיפוץ תקרת הרביץ. אנו פונים לתושבי העיר, שלא להגרר אחר שמועות שווא. עיריית חדרה מטפלת בכל קריאה בנושא ואגף הרווחה מטפל במשפחה שנדרשה לפנות את הדירה לטובת שיפוץ תקרת הרביץ".

גם באור עקיבא ישנם בנייני מגורים ישנים מאוד, שנבנו על עמודים, חלק מהעמודים כבר החל להתפורר בשנים האחרונות. בין היתר, מדובר בשכונות בן גוריון, קנדי ושז"ר, בה מתוכנן בשנים האחרונות פרויקט פינוי בינוי של הריסת בניינים ישנים לטובת בנייתם של חדשים.

בשז"ר מלינים מזה שנים על הזנחה – הן בתחום התברואה והניקיון והן בתחום הבנייה עצמה – ולאחרונה, בעקבות מקרים של קריסת בניינים ברחבי הארץ, שבים תושבים להתריע על סיכון גבוה של קריסה בחלק מהבניינים או בחלקים מסוימים שלהם שהתקלף, נסדק או התפורר.

עמוד בניין בשז"ר. מצב מסוכן | צילום פרטי

גם בפרדס חנה-כרכור, ישנן שכונות עם בניה ישנה של עשרות שנים, בהן בשכונות קנדי, שיכון ממשלתי ועמידר. לא נודע עד היום על סיכון כלשהו שנוצר בבניינים אלו.

בבנימינה-גבעת עדה, מקודמת בשנים האחרונות תכנית פינוי-בינוי בשכונת גבעת חן, שכונת בנייני מגורים שנבנתה לפני שנים. במהלך השנים הלינו תושבים בשכונה על בעיות תשתיתיות או תברואתיות הקשורות לשכונה, אולם לא נתגלו מקרים של חשש מקריסת מבנים.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן