התוכנית להרחבת רחוב ביאליק באור עקיבא הופקדה, התושבים השתתפו בשיתוף ציבור

אחרי שנתיים של שיפוצים ברחוב ביאליק באור עקיבא, הסמוך לכביש החוף, בעירייה יוצאים לשלב עבודות נוסף ברחוב שיביא להרחבתו. התושבים תהו מדוע לעשות עבודה כפולה והשתתפו בשיתוף ציבור שהם עצמם יזמו. מגדלור מביא סקירה משיתוף התושבים - כך ייראה רחוב ביאליק העתידי

מאת: מערכת מגדלור ניוז, 17.7.19, 19:31

רחוב ביאליק. צילום ארכיון

התוכנית להרחבת הכביש ברחוב ביאליק, הסמוך לכביש החוף באור עקיבא, צוברת תאוצה. התוכנית הופקדה באמצע יוני 2019 בועדה לטובת התנגדויות, שיכולות להיות מוגשות עד אמצע אוגוסט הקרוב.

מדובר על תכנית להסדרה והרחבה של רחוב ביאליק לכביש דו מסלולי, רחב יותר ממה שיש כיום. כפי שהסביר תושב העיר סהר אביזמר, “תחילתה בדרום רחוב ביאליק (רחוב רוטשילד) וסיומה בצפון רחוב ביאליק בסמוך במקביל לקו הבתים הצפוני (היכן שמסתיימת החומה פחות או יותר). בניגוד למה שחושבים, לא מדובר על תכנית לחיבור לכביש החוף, ולמעשה לא קיים תכנון לחיבור לכביש החוף מצפון השכונה”.

התושבים הביעו פליאה על התכנון שכן רחוב ביאליק שופץ בשנים האחרונות ונבנו בו חלקים גדולים של הפארק המצוי בו כיום, עם מתחמים חדשים, מתקנים, צמחיה, תאורה ועוד.

עבודות בביאליק. צילום ארכיון: מגדלור ניוז

התושב המעורב איציק פתיתו, ציין בהקשר זה כי “הרחבת הכביש הינה מתוך ראייה עתידית לנפח התנועה בעקבות בינוי פינוי שז”ר. בשלב השני תתוכנן ההתחברות הן למחלף דרומה והן צפונה לכיוון חיפה. חשוב לציין שההתחברות חייבת אישור של נתיבי ישראל וזה תהליך שונה מסלילת כביש פנימי. הכביש מגיע עד הקצה הצפוני של שכונת היובל כולל החלק הצפוני של פארק ביאליק וכן, גם החלק הדרומי בקטע הצפוני שישנו פניהם בצורה מהותית כולל פיתוח”.

התושבים כאמור העלו ברשתות החבריות תהיות בנושא ולא הבינו כל כך את התוכנית. בעקבות כך הצליח התושב פרנקי בנחמו לסייע ולארגן מפגש שיתוף ציבור בנושא הרחבת הכביש, מפגש שהתקיים בשבוע האחרון.

בן-חמו אף שיתף את ממצאי שיתוף הציבור כפי שעלו במפגש:

“בהמשך לשיתוף ציבור שהתקיים ב 08/07 בנוכחות יצחק פתיתו ומתכננת העיר, סיוון, להלן העדכונים / הסברים לתוכנית הרחבת ציר ביאליק (הכביש המערבי של העיר הצמוד לקיר אקוסטי ולכביש 2).
תוכנית הרחבת הכביש מדברת על:
#  הרחבת הכביש ל-4 נתיבים (2 לכל כיוון)
# 2 צירי הליכה (1 לכל צד)
# 1 ציר אופניים
#  רצועת צרה יחסית של שטח פראי – קרי עדיין אין תכנון לרצועה זו.

טיילת ביאליק השנה. צילום ארכיון: מגדלור ניוז

##  ההרחבה תתבצע בחלק הדרומי לכיכר שנמצאת בציר ביאליק – בחלק האדום במפה המצורפת
##  על פי התוכנית הפארק בחלקו הצפוני לכיכר יהיה ללא שינוי- ישאר דו מסלולי כפי שהוא היום החלק המסומן בירוק.
אופציה להארכת הפארק/ כביש עד לקצה הקיר האקוסטי ובסיום כיכר.
## אין חיבור של מחלף בחלק הצפוני של השכונה לכביש 2, ניתן אישור להגשת תוכנית מעבר לזה אין אישור למחלף כרגע.
ג.
##  הרחבת הכביש בחלק הדרומי לכיכר מתבקשת מאחר והחלק הזה צפוי לעבור שינויים מהותיים ברמת האכלוס, שכונה חדשה, מוסדות חינוך ומרחבים ציבוריים כמו פארקים בתוך השכונה עצמה לאחר הפינוי בינוי.

צפי האיכלוס של השכונה עומד על כ 1,500 בתי-אב.
שכונת היובל עומדת על כ 1,100 בתי-אב ובהתאם למספרים אלו יש צורך בתכנון הרחבת הכביש בחלק זה בכדי לצמצם את העומס של היציאה והכניסה לעיר, צירוף כמות הרכבים מחייבת טיפול בתשתיות כדי לצמצם עומסים (יהיו עומסים אבל פחות)”.

בפוסט שהועלה בנושא הוסיף חבר המועצה רמי ראובן: “עיר מתפתחת צריכה שיהיו לה תוכניות לתת מענה לכול תרחיש. הרחבת הכביש מטרתו לייצר ציר תנועה להקלה על התנועה בעיר ויציאה לכביש 2 דבר שיהיה הכרחי כאשר פינוי בינוי שז”ר יהפוך למציאות. אני גאה לאחר קדנציה שבא שימשתי כמחזיק תיק ההנדסה ותשתיות שהתבצעו עבודות בהיקף חסר תקדים של שיפורי תנועה , עוד מעט יוצא כביש חשוב בשכונה שיקל על העומס ליציאה לכביש 4”.