Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מחאות זכרון ובנימינה לא עזרו: רשות הטבע אישרה להעביר חזירי בר כניסוי ליערות הכרמל

מתקרבים לאזורינו? על פי דיווח של האתר "כלבו" בחיפה, רשות הטבע והגנים אישרה לעיריית חיפה להעביר מספר חזירי בר אל יערות הכרמל. בחודשים האחרונים התנגדו למהלך ראשי רשויות באזור כמו זכרון יעקב ובנימינה

רשות הטבע והגנים (רט”ג) נתנה לעיריית חיפה היתר להעתקתם של 6 חזירי בר אל אזור יערות הכרמל שבחוף הכרמל ובפאתי זכרון יעקב, פורדיס ויישובים נוספים. על פי האתר “כלבו” בחיפה, “העתקת החזירים היא חלק מניסוי ראשוני מסוגו בארץ, שבו יבדקו מה עולה בגורלם של חזירי הבר ממקום מחייתם הטבעי”.

על פי הפרסום, מדובר ב”היתר מיוחד לפגיעה בערך טבע מוגן/חיית בר מוגנת”. הוא קובע את מספר חזירי הבר שיועתקו, את אופן ביצוע ההעתקה ואת התנאים למימושה. “על פי ההיתר, ההעתקה תבוצע בתיאום עם פקח הרשות האזורי ועם אקולוג המחוז, ד”ר עמית דולב; חזירי הבר יילכדו באמצעות מלכודות המותאמות לחזירי בר ויוצמדו אליהם משדרים לצורך מעקב אחריהם”.

עוד נכתב כי באשר לאתר אליו יועתקו החזירים, נכתב בהיתר, כי הוא ייבחר על ידי אקולוג המחוז, ד”ר דולב וכי נקבות מיניקות לא יועתקו; לכידת החזירים תתבצע בליווי וטרינר בעל ניסיון עבודה עם חיות בר; ניטור חזירי הבר באמצעות המשדרים יתבצע על ידי רט”ג והעירייה; לכידת החזירים תתבצע על ידי הלוכד אבי אלג’ם ובליווי הווטרינר רועי לפיד; בתום תוקף ההיתר (סוף אוגוסט 2022) יישלח דיווח לרט”ג.

קראו גם >>

כזכור, עם  הפרסום הראשוני על תוכניות הניסוי להעתקת החזירים ליערות הכרמל והר חורשן, יצאו באזור המושבות בסביבה בהתנגדות נחרצת.

“נתנגד ונפעל נגד הכוונה להעביר חזירי בר מאזור חיפה לאזור זכרון יעקב”, כתב אז ראש מועצת זכרון יעקב זיו דשא. “היום העברתי פניה דחופה למנכ”ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין, הפניה באה בעקבות ידיעה עיתונאית בדבר הכוונה להעתיק ולו באופן נסיוני, חזירי בר מאזור חיפה לאזור זכרון יעקב. לא ניתן לפתור בעיה מוניציפאלית אקולוגית של ישוב אחד על ידי העברת הבעיה לישובים אחרים”.

חזיר בר בזכרון יעקב. צילום ארכיון

כזכור, עוד קודם לכן דיווחו באיגוד ערים וטרינרי שומרון כי בתקופה האחרונה חלה עליה בפניות בגין חדירת חיות בר בכלל וחזירי בר בפרט לשכונות מגורים. באיגוד מדגישים כי עיקר הפניות בעת האחרונה נוגעות לחזירי בר. אוכלוסיית החזירים גדלה בשל כושר רבייה רב מאוד, היעדר אויבים טבעיים, הפחתה באישורי הצייד, והאכלה מלאכותית על ידי האדם. בכניסתם אל החצרות גורמים החזירים נזקים לגינון ולחקלאות, מפחידים תושבים ואף עלולים לגרום לתאונות דרכים.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן