בדיקת מגדלור: מספר התאונות רק עולה, אך טרם אושרה תכנית להסדרת צומת ברניצקי

בדיקת מגדלור: מספר התאונות רק עולה, אך טרם אושרה תכנית להסדרת צומת ברניצקי

-

מגדלור-פיד ♋

צומת ברניצקי, כפי שהיא נראית בפרקי זמן גדולים במהלך יממה \| צילום: מערכת מגדלור ניוז

זה כנראה הצומת הכי מסוכן בתחומי אור עקיבא: צומת ברניצקי הפך בשנים האחרונות ובייחוד בשנתיים האחרונות לכביש אדום. מספר תאונות הדרכים רק הולך ועולה ובמסגרת תחקיר שערכנו עולה כי אף משרד ממשלתי או גוף עירוני גיבשו תכנית להסדרת הצומת, על מנת שתהפוך לבטוחה יותר. 

כבר בחודש מאי 2018, במסגרת כתבה על הכבישים האלטרנטיביים של אור עקיבא החייבים שדרוג, עלה שמו של כביש אזור התעשייה אור עקיבא לצומת ברניצקי ככביש הדרוש שדרוג משמעותי. הכביש משמש ככניסה ויציאה מהעיר, בעיקר לתושבי שכונת היובל, שכונת שז”ר, בן גוריון וקנדי וכן לאור עקיבא הוותיקה.

המצב היום נשארו בעינו: צומת ברניצקי מסוכן מאוד, הנהגים הפכו נתיב אחד ליציאה מהעיר לכיוון בנימינה ולכיוון חיפה – לשני נתיבים. הרכבים צמודים וצפופים מאוד. במקביל, אין הסדרי תנועה לבאים ממזרח למערב המבקשים לפנות שמאלה לתחנת הדלק ונוצר עומס מסוכן, וכן נוסעים היוצאים מתחנת הדלק ומשתלבים בתנועה. במקום נוצר צומת בתוך צומת, ואנשים הממהרים בבוקר יום עבודה לרכבת, או בחזרה מבנימינה מוצאים עצמם בסיכון משמעותי. 

אחד הפתרונות שנוסו בשטח היתה החלטה של ועדת התמרור בעיריית אור עקיבא להפוך את הפניה שמאלה לתחנת הדלק “פז” – לבאים ממזרח למערב – לאסורה, על ידי הפיכת קו ההפרדה לקו לבן רצוף. הפתרון לא נחל הצלחה ותלונות רבות ככל הנראה שכנעו את קברניטי העיר לחזור בהם, ופס ההפרדה בוטל. 

תאונה בצומת ברניצקי לפני מספר חודשים || צילום ארכיון

רק בשבוע שעבר ארעה בצומת תאונה נוספת, וישנן תאונות רבות שאינן מדווחות כלל לגורמי ההצלה או המשטרה. 

במסגרת התחקיר, הפנינו שאלות למספר גורמים – בהם למפקד נקודת המשטרה באור עקיבא, באשר לאכיפה שאינה מספקת בצומת ובסביבתו, לחברת “נתיבי ישראל” האחראית על כביש 4 והצמתים המתחברים אליו, באשר לתכנון והסדרה של הצומת בעתיד וכן לראש העיר יעקב אדרי. 

מחברת “נתיבי ישראל” נמסר כי “מדובר בנושא שהפתרון לגביו הינו אכיפה משטרתית. הפנייה לתחנת הדלק קיימת כבר שנים רבות ותשתיות חדשות לא יפתרו עומסי תנועה. בכל שנה עולים על הכבישים 200,000 כלי רכב נוספים. היכולת הפיזית לבניית והרחבת כבישים לא יכולה להדביק את קצב גידול המכוניות. הפתרון הוא יצירת אלטרנטיבות בדמות תחבורה ציבורית ושיתופית ו/או הגדלת המיסוי. בשלב זה, אין תכנית להסדרת הצומת”. 

גורם בכיר בנקודת המשטרה באור עקיבא מסר כי “נושא צומת ברניצקי בהחלט מהווה בעיה שיש להתייחס אליה. כל חודשיים מתכנסת ועדת תמרור עירונית בה יושבים כלל הגורמים הרלוונטים בעירייה עם ראש משרד אגף התנועה של תחנת חדרה. יש להציף את הנושא על מנת שהשינוי בהסדרי התנועה שם יגיע מתוך הוועדה. אכיפה זמנית לא תפתור את הבעיה”. 

ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי מסר בתגובה: “יש תכנית של נתיבי ישראל ואני לוחץ כל הזמן. בכל מקרה, אצא עם מהנדס העיר למקום על מנת לבחון אפשרויות שניתן ליישם בשטח”.

62500cookie-checkבדיקת מגדלור: מספר התאונות רק עולה, אך טרם אושרה תכנית להסדרת צומת ברניצקי

האם הכתבה עניינה אותך? ▲

מגדלור-פיד ♋

עוד ניוז >>

שתפו את הכתבה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב print

עוד באתר >>

אולי יעניין אותך

שוטר עירני תפס 3 נערים על אופנוע אחד, ללא רישיון וללא קסדות [רחבי הרשת]

במהלך פעילות אכיפה של שוטרי אגף התנועה באזור הדרום, הבחין השוטר בקטנוע הנמצא בתנועה ממול בכביש 25 ועליו רוכבים 3 נערים ללא קסדות. מיד נסע לעברם במטרה להפסיק את העבירה וסיכון חייהם של הרוכבים.

לידיעה המלאה


הצטרפו אלינו

ארכיון כתבות