Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

שכונת גאולה יוצאת לסרט: סרטי הקולנוע הישראלים חזרו לפארק בפרדס חנה-כרכור

תושבים מפרדס חנה כרכור והסביבה פקדו את הפארק במסגרת האירועים, נהנו מפופקורן חם, קפה ומאפים מבית "קפסיטו " וצפו בסרטים על מסך ענק באוויר הפתוח.לאחר הסרט התקיימו שיחה עם היוצרים בהנחיית איתי קן-תור – יזם ישראלי בפרכור

שיתוף פעולה חדש ומשמח יצא לדרך בין ‘הפרדס’ מרכז הצעירים, ישראלי בפרכור ומדור קהילה באגף הרווחה של המועצה – הקרנת סרטי קולנוע ישראלים איכותיים בפארק המחודש ברחוב כורש, בלב שכונת גאולה בפרדס חנה.

תושבים רבים מפרדס חנה כרכור והסביבה פקדו את הפארק במסגרת האירועים, נהנו מפופקורן חם, קפה ומאפים מבית “קפסיטו ” וצפו בסרטים על מסך ענק באוויר הפתוח.לאחר הסרט התקיימו שיחה עם היוצרים בהנחיית איתי קן-תור – יזם ישראלי בפרכור.

לירון בנקין, מנהלת תכנית בטא צעירים בפרדס אמרה כי “אירועי ‘השכונה יוצאת לסרט’ הם חלק מחנוכה וחגיגת הפארק בכורש 7. הפארק המחודש הוא תוצר של תהליך מאוד משמעותי בו התגבשה קבוצה של צעירים תושבי השכונות המערביות שביקשו לטפח את המרחב הציבורי.

יחד עם צוות הפרדס וקבוצת הפעילים פנינו לאגף שפ”ע במועצה אשר נענה לבקשה, התקין מתקני כושר חדשים ושתל דשא ירוק ומקסים. הפארק הפך להיות החצר המשותפת הירוקה והמקסימה של השכונה והיה מקסים לראות איך הוא מתמלא בחיים, בשמיכות פיקניק ובכסאות ים”.

מתוך ההפנינג בשכונת גאולה. צילום: דוברות המועצה

הסרט “פיגומים” הוקרן בחול המועד סוכות ולווה בשיחה עם מתן יאיר תסריטאי ובמאי הסרט. הסרט יצא לאקרנים בשנת 2017, ומספר על אשר לקס, נער בן 17 עם קשיים רבים שנאלץ להתמודד עם אתגרי החיים ועם אביו הנוקשה. הוא פוגש מורה בבית ספר שהופך להיות מודל לחיקוי עבורו. הסרט זכה בפרסים רבים ומבוסס על אירועים אמיתיים.

הקומדיה “אפס ביחסי אנוש” הוקרנה ביום חמישי האחרון, ולאחריה התקיימה שיחה עם טליה לביא, תסריטאית ובימאית הסרט.  הסרט יצא לאקרנים בשנת 2014, עוסק במערכות היחסים בין חיילות שלישות במחנה שיזפון של צה”ל, ומציף סוגיות הנוגעות לנשים בשירות הצבאי – תפקידן, היחס אליהן וההתמודדויות שלהן.

את השיח עם היוצרים הוביל איתי קן תור, יוצר ומייסד ישראלי בפרכור: “: ‘ישראלי בפרכור הוא מיזם שנולד לפני כמעט 3 שנים במטרה להקרין סרטים ישראלים שיצרו תושבי פרדס חנה-כרכור. בהמשך זה התרחב להקרנה של סרטים ישראלים באופן כללי. המטרה הייתה לחבר את הקהילה ליוצרים המקומיים שגרים פה וגם לקולנוע הישראלי”. שמחנו לשתף פעולה עם “הפרדס” ולהקרין סרטים  בפארק המחודש ברחוב כורש.  הקרנות סרטים בפארקים הם חלום ישן וכולנו תקווה ששיתוף הפעולה  יוביל להקרנות נוספות בעתיד”.

שולה תושבת כרכור שהשתתפה באירוע: ‘אני חושבת שזה אירוע מדהים, במיוחד בגלל שהוא מתקיים בתוך שכונה ובאוויר הפתוח, כי כך יש לנו אפשרות להכיר עוד שכונות ועוד אנשים. בנוסף, הפגישה עם הבמאי נותנת תובנה יותר עמוקה של הסרט, הוא מקבל יותר משמעות’.

סשה יגודין, פעיל ותושב השכונה: “אחרי שנים רבות בהן האזור כולו היה לגמרי “החצר האחורית”, מקום מוזנח – הגיעה רוח רעננה בדמותם של לירון ומור ופעילים נוספים של “הפרדס” – הם מניעים תהליכים וגורמים לשכונה “להתעורר לחיים” ולהיות מקום יותר נעים לחיות בו! אני בטוח שזו רק ההתחלה”

מור הובר, מנהל הפרדס – מרכז הצעירים הוסיף כי “הקרנות הסרטים בפארק, אותן הובילה לירון בנקין – מנהלת תכנית בטא צעירים, בשיתוף איתי קן-תור מישראלי בפרכור היא חלק מחזון כולל של הנגשת תרבות צעירה לתושבי המושבה בכלל ולתושבי השכונות המערביות הסובבות את המרכז וכן לתמוך ביזמות תרבותית מקומית”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן