Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

עוד צרות לבנימינה: הותמ”ל אישר בחטף כ-1,500 יחידות דיור ברצועה הפתוחה ליד כביש 4

עוד צרות לבנימינה: הותמ”ל אישר בחטף כ-1,500 יחידות דיור ברצועה הפתוחה ליד כביש 4

במקביל למלחמה שמנהלת מועצת בנימינה-גבעת עדה נגד תוכנית המתאר של המושבה, תוכנית חדשה לה היא מתנגדת, נחתה השבוע מכה נוספת ליישוב, כשהותמ"ל החליט לאשר אלפי יחידות דיור בחלק המערבי שלה. ראש המועצה: "יש פה טירוף פראי לבנייה ולא חשוב איפה, זה לא יעבור בשקט"

הותמ”ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור) הודיע אתמול למועצת בנימינה-גבעת עדה כי הוחלט לקדם תוכנית לבניית 1,500 יחידות דיור ברצועה המערבית של המושבה, מאחורי רחוב העצמאות. אל תוכנית זו, כמו אל תוכנית המתאר החדשה המקודמת – המועצה מתנגדת בכל תוקף.

על פי המועצה, מאחורי בית ספר אמירים, בשטח של גבול השיפוט נקבע על החלטה גורפת, בשטח ששייך לשדות ים ובית חנניה, ייבנו כאמור – כ-1,500 יחידות דיור. ראש המועצה איתי וייסברג זעם על ההחלטה ואמר כי “מדובר בצפיפויות עצומות שאנחנו כבר נלחמים נגדם בקלקול שנעשה לנו בתוכנית המתאר שאנחנו קידמנו. אנחנו לא נוותר ונלחם חזרה על תוכנית המתאר הקודמת שלנו שאושרה כבר בחודש פברואר 2020 על ידי הוועדה המחוזית. היא כבר אישרה למתחם הזה ייעוד אחר – בדיוק כמו שהוא כרגע”.

וייסברג הוסיף כי ישנם “כוחות משונים” במדינה, שדוחפים לבנות בכל מקום, “במן טירוף פראי ולא חשוב איפה זה. זה לא יכול לעבור בשקט”.

השטח שעליו רוצה המדינה לבנות כ-1,500 יחידות דיור במערב בנימינה | דוברות המועצה

נושא אחורי רחוב העצמאות בבנימינה כבר עלה לתודעה מספר פעמים בעבר. מדובר בשטח שבנימינה מעוניינת לקחת ממערב המושבה בהסכמה ממועצה אזורית חוף הכרמל, רצועה של כ-100 מ”ר, על מנת לאפשר רחוב מאסף בצד המערבי של השכונה, ולהוסיף ציר ביוב שחסר באזור ומקשה על איסוף השפכים. לעומת זאת, המדינה מעוניינת כי השטח יסופח כאמור למועצה ועליו ייבנו מאות יחידות דיור.

כרוניקה של הרס? השתלשלות האירועים בנושא תוכנית המתאר של בנימינה גבעת עדה

ב-10.2.2020 התבשרה בנימינה התבשרה שהתוכנית המתאר שלה לקראת הפקדה, עם מודל ציפוף מדורג שהציעה המועצה.  מדובר בתוכנית המסדירה את תחום התכנון והבנייה באזור עשורים קדימה. “במשך שנה הושלמו התנאים עם תיקונים. לאחר שנה היה דיון ראשון בולנת”ע. אז עלה נושא התיירות החקלאית ושאין לבנימינה מספיק פתרונות לנושא כולל שיחה על נחלים”, אומר וייסברג.

“לאחר מכן החל דיון פנימי בולנת”ע ואז קוראים בפרוטוקולים שההחלטה שונתה לגמרי בלי לספר למועצת בנימינה. התוכנית התעלמה לחלוטין ממנהל התכנון ועבודה של 7 שנים שעשתה המועצה לכאן – ולמעשה מחקה את העבודה הזו.

האזור מאחורי רחוב העצמאות בבנימינה. צילום: מגדלור ניוז

“ביקשנו דיון חוזר ולא אושר דיון חוזר. חודש לאחר מכן עתרנו נגד ההחלטה (18.6.21) וביקשנו דיון חוזר בולנת”ע. ניסינו כל דרך וכולל ללכת להסדרה. הפעילות המשיכה והוצאנו צו מניעה. התוכנית כרגע מוקפאת. הדיון הבא הוא ב-23 לנובמבר בה ידונו בעתירה שלנו”.

על פי המועצה, במצב בו מאושרת התוכנית המתואמת עם בנימינה – “מדובר בדירוג של מתחמים חדשים שהצפיפות מ-6 יחידות לדונם ל-8 ו-10. לפי התוכנית של הולנת”ע היא צפיפות אחידה של 15 יחידות לדונם בכל המתחמים ללא הבדל בסמוך לתחנת הרכבת העתידית ליד כביש 4 המשותפת לבנימינה ואור עקיבא בשטח בנימינה. במצב כזה- בנימינה הופכת להיות עיר הלכה למעשה ולא למושבה”.

ובינתיים: הועדה לתכנון ובניה שומרון תצטרף לעתירה נגד תוכנית המתאר החדשה של בנימינה

אבל יש גם בשורות חיוביות. ראש המועצה וייסברג סיפר השבוע כי הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה שומרון, החליטה להצטרף למועצה במאבק נגד תוכנית המתאר החדשה ותצטרף עתירה נגדה.

כאמור, המועצה המקומית יצאה למהלך התנגדות נרחב נגד תוכנית חדשה של הוועדה הארצית לתכנון ובנייה, שביטלה את התוכנית הקודמת שהושגה לאחר עבודה של המוסדות השונים כולל במועצה במשך 7 השנים האחרונות. התוכנית החדשה שמגדילה בצורה משמעותית את יחידות הדיור במושבה, מקודמת בימים אלה בצנרת מוסדות התכנון של המדינה אך כרגע הוקפאה לאחר צו מניעה שהוצא על ידי המועצה המקומית.

קראו גם >>

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן