Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

לאחר שבוטלה בטענה ל”שיח פוליטי”: זהו המועד החדש להקרנת “מדורת השבטים” בפרדס חנה-כרכור

לאחר שבוטלה בטענה ל”שיח פוליטי”: זהו המועד החדש להקרנת “מדורת השבטים” בפרדס חנה-כרכור

הפרק השלישי של "מדורות השבטים", סדרת דוקו בת חמישה פרקים בהפקת כאן - תאגיד השידור, היתה אמורה להיות מוקרנת הבוקר במושבה ולאחריה שיח עם יוצר הסדרה | אלא שההקרנה בוטלה, תושבים מחו, פורום היוצרים הדוקומנטריים וראש המועצה התערבו - וההקרנה תתקיים בשבוע הבא

סערת “מדורת השבטים” והקרנתה בפרדס חנה-כרכור: היום (שישי, 12.5) אמורה הייתה להתקיים הקרנה של הסדרה התיעודית “מדורות השבטים” במתנ”ס פרדס חנה כרכור – אך לדברי נפתלי גליקסברג, אחד מיוצריה, ההקרנה בוטלה עקב חשש של מנהל המתנ”ס מפרובוקציות.

בראיון לאתר מאקו אמר אתמול גליקסברג: “אני מודאג מההשתקה”, ואילו במתנ”ס מסרו לאתר כי “אנו מנועים משיח פוליטי”. במהלך היום, שישי, ובצל המחאה, הודיעו המארגנים כי ההקרנה תתקיים בכל זאת – בתחילת השבוע.

“מדורות השבטים”, היא סדרת דוקו בת חמישה פרקים בהפקת כאן – תאגיד השידור, הבוחנת את תהליכי ההתפרקות השבטית בישראל ב-25 השנים האחרונות – מרצח רבין ועד למחאות הגדולות של היום.

“לא ניתן מצד אחד לצאת להפגנות בעד דמוקרטיה – שזה בארצי. ולא להתנגד משמעותית למה שקורה אצלנו בבית – שזה מקומי. לא ניתן חברים, זה לעשות שקר לעצמנו”, כתב חבר המועצה במושבה, טל דנטס.

“זו פעם שלישית שזה קורה אצלנו בפרדס חנה כרכור וזה בכלל לא משנה האם ידעו או לא ידעו. זה צריך להיפסק כאן ועכשיו!! התחיל בסרט על חברון שצונזר ונפסל לשידור ע”י המועצה. המשיך באירוע להנפת מגילת העצמאות. ועכשיו דיון עם יוצרים שנפסל”.

דנטס הוסיף עוד: “סתימת פיות או שידור רק מה שנוח ומאושר זה יאה להונגריה, לפולין ולמדינות הרבה יותר חשוכות. ברור מאד שכל שלטון רוצה שנשמע רק מה שנוח ומתאים לו, ככה קל לשלוט, ככה הכל נראה ורוד, ככה אין בעיות ואתגר לשלטון – ככה זה בדיקטטורה”.

ראש המועצה, הגר פרי יגור, התייחסה היום לסערה סביב ביטול הקרנת הסרט וכתבה: “פרדס חנה כרכור היא מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית. הסדרה “מדורות השבטים” היא תמונת ראי לחברה הישראלית.

“בהרבה מובנים כמו כלים שלובים, השיח בסדרה מציג זוויות ודעות מגוונות ומאוזנות, להיסטוריה שכידוע הזיכרון הוא לעתים סלקטיבי ותפיסת המציאות הרבה פעמים שונה מאדם לאדם. צפיתי בסדרה. היא חזקה ומעניינת. סדרה חשובה.

“הבוקר שוחחתי עם הבמאי של הסדרה, דוקי דרור. שיחה מעניינת עם יוצר דוקומנטרי רב פעלים. ביממה האחרונה ניהלתי אינספור שיחות, כולל אל תוך הלילה האחרון, בהמשך להחלטה שהתקבלה במתנ”ס על אי הקרנת הסדרה. חשוב לי לציין כי המועצה אינה מתערבת בתכנים המפורסמים ע”י המתנ”ס. בהקשר הזה, לא לעניין ההקרנה ולא לעניין הדיון שלאחריה.

“אני סבורה שהסדרה, דווקא בפרדס חנה כרכור שבה הערך של הקהילתיות הגבוה בארץ, הייחודיות הזו צריכה לבוא לידי ביטוי, המגוון וההטרוגניות והיכולת לדבר מתוך אי הסכמה בכבוד הדדי כערך, הם מה שהופכים אותנו לחברה טובה יותר. בהרבה מובנים המסר של הסדרה הוא, בעיניי, על החשיבות באחדות השורות.

“מתוך אמונה ברב-תרבותיות כערך יסוד של החברה, אני שמחה שהצלחתי להשפיע והפרק השלישי של הסדרה יוקרן והדיון ייערך ביישוב שלנו. פרטים בהמשך”.

יוצא הסדרה, דוקי דרור, עדכן גם הוא על ההצלחה במאבק והקרנת הסרט במושבה בכל זאת, בשבוע הבא. “הביטול התבטל! ביטול ההקרנה והדיון בפרדס חנה כרכור עם פרק מהסדרה “מדורות השבטים” בוטלה. ההקרנה והדיון איתנו יתקיימו ביום ראשון פרטים בהמשך!

“תודה לתושבי האזור, לפורום היוצרים הדוקומנטרים ולכל מי שחתמו ופעלו למען חופש הביטוי ולקיום האירוע ול הגר פרי- יגור שסייעה ופעלה לשנות את ההחלטה”.

צילום מסך: מתוך עצומה באתר “זזים בקהילה” נגד ביטול הקרנת הסדרה במושבה

בכתבה למאקו, נמסר מהמרכז הקהילתי פרדס חנה כרכור: “תפקידו של המרכז הקהילתי הוא לשרת את הקהילה ולהעניק לכל אחד מתושבי הקהילה מענים בתחומי החיים השונים, ואנו עושים זאת בהצלחה רבה לאורך השנים.

“אנו מציגים באופן שוטף מגוון רחב של יצירות תרבויות, סרטים, מופעים והצגות, כך שיתאימו לכולם, מטף ועד זקן, אך אנו מנועים משיח פוליטי מכל סוג שהוא. הסרט היה צפוי להיות מוקרן במועד שנקבע, אך לצערי הבמאי בחר שלא להקרינו מסיבותיו האישיות. המתנ”ס גאה לפתח ולקדם את התרבות הקולנועית בפרדס חנה כרכור וימשיך לעשות זאת במסגרת ‘סינימה בפרדס’. אין עובדה זו מונעת מאדם כלשהו מלהביע את דעתו בכל מסגרת מתאימה אחרת.”

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן