Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מעל 100 תושבים באירוע הקורא להקמת בית ספר מונטסורי-מכיל בפרדס חנה-כרכור

יוזמת הורים לחינוך מונטסורי-מכיל בפרדס-חנה כרכור, קיימה בשישי האחרון (12.11.21) אירוע קהילתי רחב ידיים במסגרת ״פסטיבל הנדיב״. המשפחות נהנו ממוזיקה ודוכנים, הילדות והילדים התנסו בפעילות מונטסורית חווייתית, וההורים שמעו עוד על הגישות החינוכיות ועל תהליכי הקמה של בתי ספר שצמחו מיוזמות הורים ברחבי הארץ, בפאנל מומחים שהתקיים בנושא.
עד כה, מעל 600 משפחות בחרו לתמוך ביוזמה וחתמו למען הקמת בית הספר והגנים. באירוע נכחו גם חברי מועצה, מר יוני חכימי ומר נחום גנצרסקי, שהביעו עניין רב בשיטות הפדגוגיות והתרשמו. לדבריהם, מרגש היה לראות התארגנות קהילתית של ציבור שהחינוך בליבו.
מעין בר-עוז אדלר, ממובילות היוזמה: “משפחות רבות עברו וממשיכות לעבור לפרדס חנה כרכור, הידועה בחינוך פלורליסטי ומתקדם, ובתי הספר האלטרנטיביים מלאים עם רשימות המתנה לשנים קדימה. מצאנו בחינוך המונטסורי-מכיל בית פדגוגי ורעיוני, על מנת לחנך את ילדינו לעצמאות ולסובלנות, מתוך כבוד עמוק לתהליכי הגדילה הטבעיים, לסקרנות ולפתיחות שכל ילדה וילד מביאים איתם”.
המפגש המונטסורי בפרדס חנה-כרכור. צילומים: נעם לינבר
היוזמה הינה חלק מגל של יוזמות להקמת בתי ספר וגנים מונטסוריים ברחבי הארץ בשנים האחרונות, כאשר דגש מרכזי של היוזמה הפרדס-חנאית הינו השאיפה להקמת בית הספר כמסגרת ציבורית, לטובת הכלל. לאחרונה, בביקור של שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון בבית הספר המונטסורי הציבורי יהל”ם ברמת-גן, חזרה ואמרה השרה כי “אנחנו צריכים לשכפל את זה לשאר המדינה”, כך לפי ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן.
הגישה המונטסורית, שפותחה ע”י ד”ר מריה מונטסורי, הרופאה הראשונה באיטליה, נועדה למקסם את הפוטנציאל הטמון בכל ילד/ה ע”י למידה מעשית חוויתית ומותאמת אישית, בתוך מסגרת ברורה. הדבר מתאפשר בזכות עידוד הילד/ה לעצמאות בכל תחומי החיים ובזכות מרחב למידה מאפשר ורחב ידיים, התורם גם לקידום היכולות החברתיות. לא בכדי בין בוגרי החינוך המונטסורי ניתן למצוא יזמי/ות ופורצי דרך רבים, בהם מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, קת׳רין גראהם מייסדת ובעלת הוושינגטון פוסט, טייקון המוסיקה ביונסה נואלס, וסרגיי ברין ולארי פייג׳, מייסדים ובעלי ״גוגל״.
לצד מיקסום האינדיבידואל, הגישה מעודדת מוביליות ואינטגרציה חברתיות, תוך הכלת האחר/ת. מבחינת היוזמה המקומית מפרדס-חנה כרכור, זוהי נקודת ההשקה לגישה המכילה, הדוגלת בהכלה של תלמידות/ים בעלי צרכים מיוחדים, אשר רואה בשונות נכס – ולא נטל. את הגישה הביאה לארץ עמותת ״אינקלו״, שהקימה עדי אלטשולר (מקימת תנועת הנוער ״הכנפיים של קרמבו״ המשלבת נוער עם וללא צרכים מיוחדים), ומלווה הקמת בתי ספר מכילים ברחבי הארץ, בתמיכת משרד החינוך. אלון אלקובי, לשעבר מלווה בעמותה, אמר באירוע: ״תהליך נכון של הקמת בית ספר ציבורי מאופיין בעבודת עומק ותכנון, מתוך התייחסות לקהילת ההורים כאל משאב, ופעילות משותפת עם הרשות המקומית, למימוש החזון למציאות״.
לדברי אודי מוזס, ממקימי בית הספר המונטסורי הציבורי הראשון בארץ – “החופש להיות” בכפר סבא, ומי שמלווה גם את היוזמה הפרדס-חנאית: ״שיתוף פעולה בין הורים, מומחים מונטסוריים ורשות מקומית, הוא ‘משולש הזהב’. כוח הורים משמעותי שרתום לפעולה הוא נכס לכל רשות שמעוניינת לקדם את החינוך והקהילתיות. זו רק עניין של החלטה ובית הספר יקום.״
היוזמה המקומית שואפת בשלב הראשון לשתי כיתות א’, לצד שני גנים, מתוך חשיבה על רצף חינוכי, ביסוס הפדגוגיה והבטחת העתודה להצמחת בית הספר.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

מכתב לעיריית חדרה להנצחת טל אליהו ז”ל: זה המקום המוצע

יו”ר ‘המחנה המאמין’ וחבר מועצת העיר בועז ביטון פנה בשבוע שעבר אל ראש העיר ניר בן חיים בבקשה להנציח את זכרו של חבר מועצת העיר טל אליהו ז”ל  | “טל אשר נגע במשך שנים בשליחותו בהמוני אנשים ממש, הקריב את חייו למען הפעילות הציבורית ולא ויתר לעולם על שליחותו הציבורית גם אם זה בא על חשבון ממונו, זמנו, וחייו שנגדעו בשיא עשייתו”

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן