חשוד מזכרון יעקב בפריצה לעסקים ושריפת רכבים נעצר והתלונן על התנאים – השופטת כעסה והעבירה תלונותיו למח"ש

המשטרה עצרה בן 35 בחשד למעורבות בפריצות לבתי עסק ושריפת 2 כלי רכב באזור זכרון יעקב. כשהובא להארכת מעצר גילתה השופטת כי חקירתו לקתה בחסר - האריכה את מעצרו בפחות מיממה והעבירה את תלונותיו למח"ש

המשטרה עצרה ביממה האחרונה (15.11) תושב זכרון יעקב בן 35, בחשד שהתפרץ במספר מקרים בין חודש יולי לסוף אוקטובר השנה לבתי עסק ומכוניות ואף הצית מכוניות באזור זכרון יעקב. ואולם, בהארכת מעצרו התגלו כשלים בחקירתה הראשונית של המשטרה, ושופטת בית המשפט בחדרה סרבה להאריך את מעצרו במספר ימים אלה רק בפחות מיממה. בנוסף, העבירה את תלונתו לגבי התנאים בהם נחקר – למח"ש. 

נציג המשטרה בדיון הארכת המעצר שהתקיים בחדרה, רס"ב דורון בן שמואל, אמר כי "מדובר בחשוד שמיוחסות לו מספר עבירות במספר תיקים, התפרצויות לבתי עסק והצתת רכבים. הוא נעצר ומכחיש מכל וכל. בתיק יש דוח סודי עם פעולות החקירה שבכוונתנו לבצע. יש חשש לשיבוש הליכי חקירה ומסוכנות לציבור".

על פי המשטרה, לאחר שנעצר, נחקר על ידי חוקר תורן בתחנת המשטרה והכוונה היא לערוך לו חקירה יסודית יותר. שופטת בית המשפט השלום בחדרה קרן אניספלד, תהתה מדוע בחקירה הראשונית נגד החשוד לא הוטחו בפניו התאריכים בהם הוא חשוד לביצוע המעשים.

נציג המשטרה חזר ואמר כי מדובר בחקירה ראשונית, וחקירות נוספות יעשו על פי ההתפתחויות. עוד נמסר לשופטת, כי ישנה לפחות עדת ראייה אחת עליה מתבסס אחד התיקים נגד החשוד וכי מדובר בשתי הצתות רכבים בהם הוא חשוד.

תחנת משטרת זכרון יעקב. צילום ארכיון: מגדלור ניוז

"החשוד נמצא בכל מיני מקומות ובסוף עצרנו אותו", הסביר נציג המשטרה לשופטת. "ההצתות המיוחסות לו הן בחודש יולי האחרון. הנזק שנגרם לרכבים הוא שריפה כללית ובעלי הרכבים הגישו תלונות למשטרה מיד לאחר המקרים".

עורך דינו של החשוד, עו"ד רהב אופנהיימר מהסנגוריה הציבורית, אמר בדיון כי "החשוד בעצמו מזועזע מחקירתו במשטרת זכרון, הוא לא קיבל מינימום צרכים שמגיעים לכל אחד, לא מיטה, מזרון, שמיכה והוא מצא עצמו מובא לפה בניידת שהוכנס אליה ב-3 לפנות בוקר.

"אירועי ההצתה המיוחסים מעלים כי היסוד הסביר לחשד לא חזק. הוא כנראה בנוי על מידע מודיעיני. אני מבין שאין ד.נ.א או ממצא פורנזי אחר. אם יש ממצא – חובה להטיח זאת בפני החשוד. דבר זה לא נעשה. בנוסף, מדובר בחשוד במצב נפשי לא פשוט, הוא דיווח לי על פוסט טראומה והציג לי תעודת נכות מביטוח לאומי. אבקש לקחת זאת בחשבון".

השופטת אניספלד, שהתבקשה לאשר הארכת מעצר של 5 ימים, אמרה בסוף הדיון: "עיינתי בדוח הפעולות שנעשו, פעולה אחת לא הובאה בפני ובכך יש פגם ממשי. קושי נוסף טמון בכך שחקירתו של החשוד לוקה בחסר וספק אם יכולה להיחשב כחקירה….מאחר ויש אינדיקציה לחשד סביר מצומצם מאוד – אורה על הארכת מעצר רק עד מחר ב-10:00 אז יובא שוב בפניי אם לא ישוחרר קודם לכן".

בנוסף, הורתה אניספלד להעביר את תלונותיו של החשוד על תנאי חקירתו ומעצרו למח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים) על מנת שתבדוק אותן.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן