Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

הפקקים בפרדס חנה-כרכור מתגברים, חבר המועצה כגן מציע: להגביל תנועת משאיות בכביש 652 בשעות השיא

מאז פרצה הקורונה הפקקים בישראל התגברו – ולא פסחו גם על פרדס חנה-כרכור, שתושביה מזיעים ומזדחלים במושבה מידי יום. כעת מציע חבר המועצה אייל כגן הצעה חדשה שעשויה להקל בנושא, ופנה עם מכתב לשרת התחבורה

חבר מועצת פרדס חנה-כרכור, עו”ד אייל כגן, פנה השבוע אל שרת התחבורה מרב מיכאלי, בבקשה לנסות ולבצע צעדים שימעיטו את “מכת הפקקים” שהתגברה בשנה האחרונה ביישוב.

“הפקקים ביישוב הופכים להיות בלתי נסבלים”, אומר כגן השבוע. “הפתרון בטווח הקצר הוא פשוט: איסור כניסת משאיות לדרך הנדיב בשעות העומס. החלטתי לעשות מעשה ולפנות לשרת התחבורה על מנת להציל את היישוב ממה שמסתמן כקטסטרופה הבאה שלו”. כגן כאמור, שלח מכתב למשרד התחבורה, בו הוא מתאר את המצב הקטסטרופלי שאליו הגיעה המושבה בנושא התחבורה והפקקים, הממלאים את הכבישים כמעט לאורך כל שעות היממה ונרגעים רק בלילה.

“מבקש שתעשי שימוש בסמכותך ותורי למי מטעמך לפעול לאלתר  ליישום הסדרי תעבורה חדשים בדרך 652, הידועה כדרך הנדיב וחוצה את היישוב פרדס חנה כרכור מצומת מחנה 80, בואכה בנימינה גבעת עדה, ונמצאת באחריות חברת נתיבי ישראל”, כתב כגן למיכאלי.

חבר המועצה מוסיף: “היישוב פרדס חנה כרכור, מונה כיום כ-45 אלף תושבים ותושבות, מדובר במועצה המקומית הגדולה בישראל, הנפרשת על פני כ-23 קמ”ר. עיקר הבעיה, נובעת מהעובדה שדרך הנדיב האמורה, החוצה את כל היישוב, ואמורה לשמש את תושבי היישוב, הפכה למעשה לדרך השירות של פארק התעשיות קיסריה, המנקז אליו תנועת משאיות ענפה, לאורך שעות היום ובעיקר בשעות העומס.

צילומים: מהעמוד של אייל כגן

“עיקר תנועת המשאיות אל הפארק בן מאות אלפי המ”ר, המתגאה במרכזים לוגיסטיים, נעשית מכביש 6, כאשר נהגי המשאיות הכבדות, כולל סמי טריילרים, בוחרים בדרך הקצרה, נכנסים אל היישוב בצומת מחנה 80 , ממשיכים על דרך 652, ופונים בצומת איטונג, על דרך 651 (דרך הים) לפארק התעשיות”.

הפתרון על פי כגן פשוט לכאורה: להגביל את נסיעת המשאיות על ציר 652 בשעות השיא – מ-6 ועד 9 בבוקר, וכן בצהריים מ-15:00 ועד 18:00. אלה ייסעו דרך צירים חלופיים כמו כביש 65 וכביש 4 מצומת פל-ים. האיסור ייעשה הן מצפון והן מדרום ותתבקש אכיפה בנושא על ידי משטרת ישראל והצבת מצלמות במקום.

“פתרון כבר קיים ויש לו תקדימים מהעבר, כגון איסור כניסת משאיות בשעות העומס לנתיבי איילון ופתרון דומה שיושם ב-2019 בעיר מודיעין מכבים רעות. מאחר וקיימות חלופות תחבורתיות פשוטות, משנשקלים כלל השיקולים על כף המאזניים, אינטרסים כלכליים אל מול איכות החיים של התושבים ובהתחשב בכך, שהפתרון המוצע הינו הצעד הראשון בהגשמת התכניות התחבורתיות המאושרות ליישוב, דומה שאין מנוס לפעול בדרך המוצעת”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן