עם חוסן מנטלי, פיזי וחשיבה יצירתית: שלושה מאזור חדרה סיימו את קורס צוללן היוקרתי בצה"ל

עם חוסן מנטלי, פיזי וחשיבה יצירתית: שלושה מאזור חדרה סיימו את קורס צוללן היוקרתי בצה"ל

קורס צוללן שהגיע לסיומו לאחר הכשרה של שנה וחודשיים, הינו מהייחודיים והיוקרתיים בצה״ל, אליו מתמיינים מאות מועמדים מידי שנה. הקורס מכשיר את לוחמי החוד בשייטת הצוללות של זרוע הים ומתחלק לשני שלבים, בסיסי וייעודי.

הכשרתם שמה דגש על פיתוח חוסן מנטלי ופיזי, חשיבה יצירתית, ערכיות ותפעול מערכות לחימה מתקדמות ומורכבות ביותר. מבין המסיימים נמצא גם סמל א', בן 19 מאזור חדרה.

א' למד בתיכון באזור מגוריו והרחיב תקשוב וסייבר. לפני גיוסו היה פעיל בתנועת נוער במשך מספר שנים. א' אוהב להתאמן, לטייל ולנגן על קלרינט. הוא מספר על קורס צוללן: "זהו קורס ושירות שמשלבים מבצעיות. זה שירות קרבי לכל דבר מצד אחד ומצד שני, משלבים אתגר ולמידה. אנחנו מפעילים את הראש ונחשפים לדברים מטורפים, טכנולוגיות חדשניות ופעילויות מבצעיות שקריטיות לביטחון המדינה".

מבחינה חברתית, מספר סמל א' כי "זה מקום מאוד מיוחד, אתה מבלה עם אותם אנשים שבועות שלמים ברצף. זה יוצר אווירה שהיא מאוד קרובה וחברתית, זה הופך את כולם למשפחה. יצרנו פה חברויות מאוד מאוד עמוקות".

הקורס מורכב ממספר שלבים מורכבים, אך לכל אחד יש את החלק האהוב עליו. א' מספר שהחלק שאהב ביותר בהכשרה היה "הלמידה על המערכות של הצוללת.  בפעם הראשונה שאתה נכנס לצוללת אתה לא מבין כלום ולאט לאט אתה לומד על הכלי המדהים הזה ונחשף לעולם תוכן חדש".

"אני זוכר את ההפלגה הראשונה שלי", הוא מספר, "אתה נכנס לעולם אחר, יש שגרה מיוחדת שכולם משתלבים בה וכל הצוות מתאחד כדי לוודא שהכל תקין. אתה לא באמת מבין כלום בהתחלה, אתה מרגיש חלק מסרט ונדהם לראות את הכל מסביבך". מבחינת הצפייה לתחילת התפקיד, מספר א',  "אני מצפה בעיקר ליהנות, לתרום כמה שיותר ולהרגיש משמעותי ולבצע את התפקיד שלי על הצד הטוב ביותר".

בוגר נוסף מאזור חדרה הוא סמל י', בן 20, שלמד בישיבה באזור מגוריו והרחיב פיזיקה. לפני גיוסו התנדב י' בתנועת נוער ואף היה בישיבה קדם צבאית. י' אוהב לבלות עם חברים ולשחק כדורגל. "קורס צוללן בונה אותך מבחינת אחריות ויכולות חברתיות. הקורס מלמד אותך איך לתפקד עם חברים בסיטואציות שונות ומורכבות, הדגש הכי גדול בקורס הוא על הפן החברתי".

סמל י'. צילומים: דובר צה"ל

י' מספר כי "התכונה הכי חשובה אצל צוללן היא להיות חברותי ואיש צוות – ואלו ערכים מרכזיים שבאים לידי ביטוי לאורך כל הקורס. האנשים שהיו איתי בקורס מדהימים אחד אחד, היו שם תמיד בשבילי, אחים לכל החיים".

את ההפלגה הראשונה שלו בצוללת זוכר י' טוב מאוד. "זה היה מרשים, בתחילת הקורס, עוד לא ידעתי מה קורה סביבי והעיקר היה להסתגל לחוויה ולנסות להבין מה קורה סביבך. זו חוויה מטורפת ומעצימה, למדתי ממנה המון". י' מספר כי הוא מצפה בשירותו בעיקר לפעילות והעשייה המבצעית. "אני מתרגש להתחיל כבר, ולקחת חלק בעשייה מבצעית וקריטית לביטחון המדינה".

מסיים נוסף של הקורס הוא סמל ל', בן 20 מאזור חדרה, שלמד בתיכון באזור מגוריו והרחיב חינוך גופני ותקשורת. בזמנו הפנוי הוא אוהב לשחק כדורסל ולבלות עם חברים. ל' היה בתנועת נוער בתור חניך ומדריך ובנוסף עשה שנת שירות לפני שירותו הצבאי בה התנדב עם ילדים על הספקטרום.

בתחילת דרכו לא הכיר ל' את שייטת הצוללות כלל. לאחר קבלת המיונים והגיבוש, הבין כי השייטת היא המקום הנכון בשבילו. הוא מספר: "מי שלא מכיר את השייטת לא מבין בדיוק מה התפקיד אומר. כשאתה נכנס לפה אתה מבין כמה אתה חשוב וכמה השירות שלך משמעותי".

סמל ל'

מבחינה חברתית, מספר ל', "בגלל כל הסגירות ביחד וזמני הטלפון המועטים, נוצרו פה חברויות מדהימות. לומדים אחד על השני המון ואני שמח שיצא לי לפגוש את החברים בקורס". ל' זוכר את ההפלגה הראשונה אליה יצא: "זה היה מטורף. קראו לי והייתי בטוח שהולכים להדיח אותי ואז בכלל הפתיעו והוציאו אותי להפלגה ראשונה בצוללת".

ל' מצפה מאוד לתחילת שירותו בשייטת. "אני מקווה להתחבר למקום ולצוות, להרגיש בטוח בעשייה שלי וליהנות מהדרך". ל' מסכם ומספר על השלב האהוב עליו בקורס והרגע שבו הבין כי הוא רוצה להיות צוללן: "בשלב הייעודי, השלב המעשי למדנו להכיר אחד את השני ובאחת ההפלגות האחרונות, יצא לי להכיר הרבה אנשים מהיחידה והבנתי שאני רוצה להיות חלק מהשייטת".

בדובר צה"ל פרגנו לשלושה ומסרו: סמל י', סמל א' וסמל ל' – "אתם הגאווה שלנו, יישר כוח והמון הצלחה בהמשך".

מה אתם חושבים על זה?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments

עדכונים נוספים >

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-
דילוג לתוכן