נחתם הסכם קיבוצי בענף הניקיון: עדכוני שכר, סבסוד ארוחות ושי מוגדל לחג

הסכם קיבוצי היסטורי בענף הניקיון: לפי ההסכם שנחתם בין ההסתדרות לארגון חברות הניקיון בישראל, העובדים בענף ישתכרו לפחות 22%-42% מעל שכר המינימום במשק ויהיו זכאים לשכר חודשי מינימלי של מעל 6,500 שקלים

פריצת דרך בענף הניקיון: הסכם שכר חדש עם הטבות שלא ניתנו בעבר, נחתם היום (יום רביעי, 17.11.21) בין איגוד האבטחה, הניקיון והטיפול הסיעודי בהסתדרות וארגון חברות הניקיון בישראל, בבית ההסתדרות שבתל אביב. ההסכם הקיבוצי כולל מלבד עדכוני שכר גם שי מוגדל לחג וסבסוד ארוחות לעובדים.

ההסכם שנחתם הבוקר צפוי לחול על כל מעסיקי מאות אלפי העובדים בענף הניקיון בישראל, החברים בארגון חברות הניקיון או שיצטרפו כחברים לארגון במהלך תוקפו של ההסכם. תוקף ההסכם מותנה במתן צו הרחבה ופרסומו בימים הקרובים כחוק ברשומות.

לפי ההסכם, עובד במשרה מלאה יהיה זכאי לשכר חודשי מינימלי של 6,552 ש"ח או 22% מעל שכר המינימום כפי שיתעדכן מעת לעת ולפי הגבוה מבין השניים.

שכרו של עובד במשרה חלקית יחושב באופן יחסי לחלקיות משרתו. יצוין, כי כיום שכר המינימום הוא 5,300 ש"ח והוא יועלה באפריל הקרוב ל-5,400 ש"ח ובשנת 2023 ל-5,500 ש"ח, על פי עסקת החבילה שעליה חתמו משרד האוצר, המגזר העסקי וההסתדרות.

עוד נקבע בהסכם, כי עובד מקצועי – מפעיל רכב לניקוי וטיטוא רחובות או מנקה חלונות מקצועי במשרה מלאה, יהיה זכאי לשכר חודשי מינימלי של 7,098 ש"ח או 32% מעל שכר המינימום במשרק. עובד מקצועי בשכר יהיה זכאי לתעריף שעתי מינימלי של 39 ש"ח, או 32% מעל שכר המינימום השעתי. מפקח ניקיון (ממונה ישיר על עובדי ניקיון אחרים) במשרה מלאה יהיה זכאי לשכר חודשי מינימלי של 7,644 שקל, או 42% מעל שכר המינימום. מפקח ניקיון בשכר יהיה זכאי לתעריף שעתי מינימלי של 42 שקל, או 42% מעל שכר המינימום השעתי.

צילום ההסתדרות

כן נקבע שתוספת הוותק תשולם כחלק משכר המינימום הענפי, בשיעור של 2%, וזאת במקום התוספת הקיימת שנקבעה בשיעור מקסימלי של 46 אגורות לשעת עבודה. הוסכם גם כי גובה השי לחג יעודכן ויעמוד על 250 שקל לעובד (לכל חג).
במקומות עבודה בהם עובדי מזמין השירות זכאים לסבסוד ארוחות, עובדי ניקיון המבצעים עבודתם בפועל באותו מקום עבודה – יהיו זכאים להסדר סבסוד ארוחות באותו האופן ובאותם סכומים ותנאים שמקבלים עובדי מזמין השירות, לרבות כרטיסים הניתנים לרכישת מזון. הובהר גם כי צבירת ימי המחלה של העובד תהיה לפי הוותק במקום העבודה או אצל מזמין השירות או אצל המעסיק, לפי הגבוה מביניהם.

בניהול המו"מ וגיבוש ההסכם היו מעורבים מטעם ההסתדרות יו"ר איגוד עובדי האבטחה הניקיון והטיפול הסיעודי יוסי ברבי, מ"מ יו"ר האיגוד ומנהל חטיבה ארצי עו"ד חגי הראל, סמנכ"ל כלכלה בהסתדרות אדם בלומנברג, ראש הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי עו"ד חנה שניצר, עו"ד הילה גבר ועו"ד אורן שרם מהלשכה המשפטית. מטעם ארגון חברות הניקיון: יו"ר ארגון חברות הניקיון אבי מזרחי, מנכ"לית ארגון חברות הניקיון עו"ד ורוניקה רוזנברג, חברי הנהלת הארגון, עו"ד שי תקן ועו"ד עמית בכלר ממשרד עו"ד פישר בכר חן ושות'.

אלון אזולאי, מראשי ארגון חברות הניקיון ויו"ר קבוצת תגלית: "הבטחנו וקיימנו – אחרי חודשים של מאמצים רבים מאחורי הקלעים הצלחנו להביא לעובדי הניקיון ולענף הניקיון הישג משמעותי – העלאה רוחבית בתנאי השכר ובתנאים הסוציאליים. קבוצת תגלית חרטה על דגלה מצוינות בהעסקת עובדים ובעיקר בשמירה על זכויותיהם התעסוקתיות. נמשיך לשמור על עובדי הניקיון בישראל ולהוות לאלפי עובדים בית. אני מברך את כל העוסקים במלאכה על המאמץ המשותף".

דיווח: עבריין מפרדס חנה הכה באכזריות מאבטח מבוגר בסופרמרקט בתל אביב

מאבטח מבוגר הותקף באלימות חמורה על ידי צעיר מפרדס חנה | על פי דיווח של דניאל עמרם, הצעיר, בעל עבר פלילי, נמלט מהמקום אך זוהה על ידי הבלוגר | עמרם פרסם את שמותיהם של החשודים, תושבי פרדס חנה, וטען שהם ניסו להסתיר את זהותם

קרא עוד »

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

רוכב אופנוע נפצע בכניסה לחריש

תאונת דרכים לפני הצהריים בכניסה לחריש (1.3). בשעה 11:49 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון על רוכב אופנוע שנפצע במהלך הרכיבה בכביש 611 בצומת חריש. חובשים ופראמדיקים של

קרא עוד »

סיירת מגדלור ניוז אור עקיבא – עוזרים לכם לפתור בעיות

יש בור בכביש ליד הבית? יש מפגע בשכונה? סיירת מגדלור ניוז אור עקיבא כאן בשבילכם. מוזמנים לפנות אלינו בערוצי האתר ולשלוח תיאור של המפגע ותמונה, אנחנו נפרסם ונהדהד על מנת שיקבל עוד חשיפה בדרך לפתרון. ניתן לפנות בוואטסאפ, במייל ובמסרים בפייסבוק

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן