Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

ממלכתי כרכור, נועם, הדמוקרטי ועוד: כ-60 מיליון שקלים מושקעים בימים אלו במערכת החינוך בפרדס חנה-כרכור

לצד תקצוב בינוי בתי הספר מצד המדינה, המועצה תהגדילה את תקציב הבינוי כך שבסך הכל יושקעו השנה כ- 60 מיליון ש"ח  בבינוי מוסדות חינוך חדשים

לפני הסגר הראשון הצליחה ראש מועצת פרדס-חנה כרכור לגייס כ-44 מיליון שקלים ממשרד החינוך לטובת עיבוי ובינוי מוסדות החינוך. למעשה, מעל עשור שלא התקבל מצד המדינה תקציב משמעותי כל כך לטובת מערכת החינוך. 

מספר התלמידים שבהם, מהווה כחצי מסך התלמידים במערכת החינוך במושבה. כבר עתה שוקדים במועצה על גיוס כספים לטובת מוסדות החינוך הנוספים במושבה, באזורים בהם יש  צורך בגידול במספר הכיתות בשל  צמיחה דמוגרפית. במקביל שוקדת המועצה על מתן מענים פיזיים תשתיתיים למוסדות חינוך ע”פ הצרכים שעולים מהשטח.

כך למשל, ביה”ס החקלאי שהוקם ב 1934, כשלוחה של ביה”ס הריאלי. נקרא על שמו של הברון רוטשילד שתרם את הקרקעות להקמתו. ביה”ס מונה כיום 1,800 תלמידים מכיתות ז’ – יב’. סה”כ השקעה כספית בחקלאי כ- 18.5 מיליון ש”ח, לטובת בינוי 12 כיתות, מעבדות, ספריה וחדרי ספח. בימים אלו המועצה נמצאת לקראת מכרז לביצוע אודיטוריום בעלות השקעה של כ- 11.5 מיליון ש”ח.

ביה”ס הדמוקרטי שבילים, ש”ש מנחם בגין הוקם ב 2007 כבית ספר צומח. כיום לומדים בו כ 700 תלמידים מכיתות א’ – יב’. “שבילים” הוא בית חינוך דמוקרטי וככזה הוא מקום בו חופש הבחירה, למידה פלורליסטית, אחריות, זכויות אדם וקיום מוסדות דמוקרטיים. ביה”ס תוקצב בסכום של כ- 18 מיליון שקלים לתוספת של עד 18 כיתות לימוד.

בתמונות: בינוי בבתי הספר ממלכתי כרכור וחקלאי. צילום: דוברות המועצה

ביה”ס נועם  בי”ס דתי ממלכתי-תורני, עבר ב 2014 מחדרה לפרדס חנה כרכור והתקבל בזרועות פתוחות ביישוב. במהלך השנים הצליח למלא את שורותיו ולצמוח ל 466 תלמידים בשנה”ל הנוכחית. ביה”ס תוקצב בסכום של כ- 5 מיליון ש”ח לתוספת של 6 כיתות לימוד חדשות.

ביה”ס ממלכתי כרכור הוא ביה”ס היסודי הראשון במושבה ונוסד ב- 1927. ביה”ס הינו קהילתי וככזה מאפשר לכלל התלמידים להוביל ולתרום לקהילת ביה”ס, מתוך תפיסת עולם  המאמינה כי תרומה מעלה את תחושת הערך העצמי ומבססת את תחושת השייכות. ביה”ס תוקצב בסכום של כ- 5 מיליון ש”ח לתוספת של 6 כיתות חדשות.

ביה”ס מרחבים מוותיקי בתי הספר במושבה מאמין בתפיסה החינוכית המושתת על האמונה שלכל ילד/ה הזכות לחוש מוגן , לגלות את יכולותיו ולתפקד באופן מיטבי בחברה. כ- 300 תלמידים לומדים בבית הספר מרחבים. כחלק מבינוי מוסדות החינוך, במרחבים תוסדר השנה מבואת הכניסה לבית הספר, בעלות השקעה של כ- 1.5 מיליון ש”ח.

לצד תקצוב בינוי בתי הספר מצד המדינה, המועצה תהגדילה את תקציב הבינוי כך שבסך הכל יושקעו השנה כ- 60 מיליון ש”ח  בבינוי מוסדות חינוך חדשים.

פרי יגור, ראש המועצה המקומית פרדס חנה כרכור מציינת השבוע כי “חינוך זה לא רק פדגוגיה חדשנית, חינוך זה גם החלק הפיזי: מבנה ביה”ס, חלל כיתות הלימוד, חצר ביה”ס, בינוי מוסדות חינוך חדשים ועוד. צוות אגף ההנדסה שלנו עסוק בחודשים האחרונים בפיתוח מוסדות חינוך שזוכים עתה לאחר שנים לחידוש ועיבוי התואם את צרכי הילדים שלנו. מדובר בבשורה דרמטית למערכת החינוך של פרדס חנה כרכור ועד רגע קט נוכל להנות מפרי הבינוי החדש”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן