שני צעירים מאור עקיבא אושפזו ב"הלל יפה" בעקבות שימוש ממושך בגז קצפות (וידאו)

שני צעירים מאור עקיבא אושפזו ב"הלל יפה" בעקבות שימוש ממושך בגז קצפות (וידאו)

בהפרש של שבועיים אושפזו במחלקה הנוירולוגית של המרכז הרפואי "הלל יפה" בחדרה שני צעירים בגילאי 20 ו–30, תושבי אור עקיבא ללא קשר משפחתי ביניהם, עקב תלונות על חולשה קיצונית בגפיים.

"במקרה הראשון", כפי שמתארת ד"ר עדי הרסליס-אלדר, רופאה בכירה במחלקה, "הגיע גבר כבן 30 עם חולשה בגפיים שהתקדמה תוך שבוע. לחדר המיון הוא הגיע על כסא גלגלים כי לא יכול היה ללכת בכוחות עצמו.

"החשד הראשוני שלנו היה תסמונת גילאן ברה, מחלה אוטואימונית הפוגעת במערכת העצבים ההיקפית, אך משזו התבדתה, המשכנו בסדרת בדיקות, כולל MRI, שהדגים פגיעה עצבית חריגה בחוט השדרה, וכן חוסר משמעותי ביותר בוויטמין B12. בבירור נוסף כדי להבין את מקור החסר, ציין הבחור כי נהג לשאוף גז קצפות באופן קבוע. הוא התחיל לקבל טיפול ייעודי וכרגע חל שיפור בתנועתיות ובתחושה והוא אמור לעבור למחלקת שיקום".

שבועיים לאחר מקרה זה הגיע בחור כבן 20 הסובל מתשישות במשך מספר חודשים, הפרעה בתחושה בגפיים עליונות ותחתונות, בעיות יציבה וחוסר יכולת לאחוז בדברים. לאחר בירור, נראתה פגיעה בחוט השדרה ובעצבים ההיקפים כולל חסר משמעותי בוויטמין B12. בתחקור עדכן כי גם הוא עשה שימוש בגז קצפות מזה זמן מה.

"הוא החל לקבל עירוי של B12 וכן החל בפעולות שיקום פיזיותרפי כבר במחלקה", מסבירה ד"ר הרסליס -אלדר. "גם אצלו נראה שיפור, אך הדרך עוד ארוכה מכיוון שנגרם נזק שעדיין לא ניתן לקבוע בוודאות האם הפיך או אינו הפיך".

מיכלי גז קצפות. צילום ארכיון

שני הבחורים מספרים כי לא ידעו על ההשלכות ההרסניות של השימוש בגז קצפות וכי מדובר בפעולה שכיחה באירועים חברתיים ובכלל: "אני חושב שחייבים להזהיר את הציבור, ובטח חבר'ה צעירים בגילי, שזה משהו שכולם מכירים. לא ידעתי עד כמה זה מסוכן ובעייתי ויכול להרוס לי את החיים", ציין הבחור בן ה- 20.

ד"ר הרסליס- אלדר מסבירה כי בספרות הרפואית קיימים דיווחים דומים למקרים אלה, המחזקים את ההשערה כי שימוש בגז קצפות גורם לפגיעה בתפקוד וחסר בוויטמין B12 וכתוצאה מכך עלול לגרום לפגיעה נוירולוגית.

כמו כן מבקשת ד"ר הרסליס- אלדר להזהיר את הציבור ובעיקר את ההורים, שבקרוב יצאו ילדיהם לחופשת הקיץ: "הגז בתוך מיכלי הקצפות הוא בעצם גז צחוק, הנמכרים בחנויות ללא הגבלה. שימוש לא מבוקר בו עלול לגרום לנזקים בלתי הפיכים לגוף עד כדי נכות. הודענו על המקרים למשרד הבריאות, אבל חשוב לנו להתריע בפני הציבור על הסכנות בשימוש בו".

ברשות לביטחון קהילתי באור עקיבא הכינו עלון מידע להורים וצעירים בנוגע לגז קצפות: 

 

מה אתם חושבים על זה?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments

עדכונים נוספים >

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-
דילוג לתוכן