Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

חבר מועצת זכרון יעקב יהודה ברונר: “הרשות מזניחה את ילדי השכונות החרדיות”

לדבריו, בעוד בשכונות "החילוניות" מושקעים תקציבים באופן שוטף, שתי השכונות החרדיות במושבה סובלות מהזנחה שגובלת ב"סכנת נפשות של ממש". המועצה: "המועצה פועלת על פי תוכנית רב שנתית בכל תחומי התשתיות והמרחב הציבורי"

יהודה ברונר, חבר מועצת זכרון יעקב, קורא למועצה המקומית להשקיע מיידית בשכונות החרדיות המוזנחות במושבה. לדברי ברונר, לאחר שהצליח להשיג תקציבים לשיפוץ גינות המשחק ביישוב – כלום לא התקדם בנושא מבחינת השכונות החרדיות.

על פי הערכות ואומדנים שונים, מעל 250 משפחות חרדיות מתגוררות כיום בזכרון יעקב בשתי שכונות (מעל 1,000 בעלי זכות הצבעה). ‘רמת צבי’ המזרחית המורכבת בעיקר מבנייני מגורים משותפים, ו-‘חזון איש’ המערבית, שבנויה מצמודי קרקע לצד מספר בנייני מגורים חדשים.

בתקציב המועצה 2019 הועבר תקציב לשדרוג הגנים הציבוריים ברחבי המושבה והפיכתם לבטיחותיים, אך כאמור לא הרבה השתנה בשכונות מסוימות.
לדברי ברונר, “אני מבקר בשכונות החרדיות, ואני נחרד מההזנחה הפושעת של הרשות. ולא מדובר רק בלכלוך וזוהמה, מה שלצערי יש בשפע בשכונות הללו, שבדרך פלא אין בהן מספיק פחים למרות שלכולם ברורה צפיפות האוכלוסייה, אך המצב חמור הרבה יותר.

“במהלך הסיור האחרון שלי ניתן לראות שטח ציבורי שמשלב שביל שאמור להיות נגיש לעגלות ילדים וגינת משחק – אך מהווה סכנה לאחר שלא ניתן ללכת בו בבטחה. גרוטאות ומסמרים זרוקים בכל פינה, שבילי אספלט משובשים ומסוכנים, מתקנים רעועים – זו סכנת נפשות”.
למרות שבמהלך הסיור לא הכל היה שחור, שכן חלק מהמתקנים כן היו שמישים, הגישה אליהם הייתה מסוכנת, מלאת מהמורות, בוץ וגרוטאות, כך שלמעשה לא ניתן להשתמש במתקנים בצורה בטוחה ומיטבית.

ההזנחה בשכונות החרדיות בזכרון יעקב. צילום מסך: מהסרטון של ברונר

חבר המועצה ברונר מוסיף ואומר: “מה שמעצבן במיוחד זה הפער בין המצב של גינות המשחק בשכונות בהן מתגוררים חרדים לעומת ההשקעה העצומה בניקיון ותשתיות בשכונות מהם מגיעים תומכי הנהלת המועצה. לאף ילד לא מגיע לגדול בסביבה מוזנחת, לאף הורה לא מגיע לגדל ילדים בסביבה מסוכנת”.

חבר המועצה ברונר הודיע כי בכוונתו לדרוש טיפול מיידי בשטחים הציבוריים בשכונות החרדיות בזכרון יעקב וחתם: “מאסתי בשיטות בהן נוקטים פוליטיקאים של האלף הקודם, שיטות של שמור לי ואשמור לך, של השקעה לא הוגנת של כספי ציבור, של קידום הקרובים אליהם והזנחת כל השאר. הגיע הזמן להביט מעל ומעבר ולהבין שאין יותר מקום להדרת פריפריה חברתית או גיאוגרפית, בוודאי לא כשזה נוגע לעתיד הילדים והילדות באשר הם. אמשיך להילחם למען הילדים”.

ראש מועצת זכרון יעקב, זיו דשא, מסר בתגובה: “מן הראוי, ראשית, בטרם תינתן במה ציבורית למר ברונר, מתבקש שיסביר את התנהלותו הציבורית בכל הקשור לאי קיום הסכם עליו חתם בדבר רוטציה לחברות במליאת המועצה ומדוע ההסכם אינו מקוים, על פי שיטתו. המועצה מקיימת פעילות ענפה ביחד עם הקהילה ועם נבחרי הציבור שלה לשיפור חזות כלל שכונות המושבה ועושה זאת בשכונות רבות ללא קשר למגזרים אלה ואחרים. המועצה פועלת על פי תוכנית רב שנתית בכל תחומי התשתיות והמרחב הציבורי כגון כבישים, חשמל, מתקני משחק, מגרשי ספורט, מתקני כושר גינון ועוד. כל נסיון להציג זאת בצורה אחרת מעידה על הכותב ועל חוסר הכרותו עם פעולות המועצה . ורק לדוגמא בימים אלה בשצ”פ הזית/ דורות אנו נערכים להתקנה של גן חדש כולל מגוון מתקנים בעלות כוללת של 550 אלף ש”ח. במקביל גם גן ברחוב מסילת ישרים בעלות כוללת של 210 אלף ש”ח הוזמנה ותותקן בקרוב. עוד מתקני משחק ומתקני כושר רבים יותקנו בשכונות נוספות כגון מול היקב, נוווה הברון, נווה שרת, בית רמז ועוד, זאת בהקף השקעה כולל של מיליוני שקלים”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן