עושים טוב: הכירו את סיירת התיקונים המתנדבת של פרדס חנה-כרכור

הסיירת מסייעת בתיקון וצביעת דירות שהאגף לשירותי רווחה וקהילה מפנה אליהם. בעלי הדירות מוכרים לאגף והדירות הן בבעלותם האישית. התיקונים יכולים להיות קטנים כגדולים, החל מתיקוף ברז דולף ורשת חלון קרועה ועד צבע וטיוח בכל הבית

שמעתם על סיירת התיקונים של פרדס חנה-כרכור? מתנדבים מהקהילה המסייעים בחידוש דירות של מי שידם אינה משגת. הסיירת מורכבת מקבוצת מתנדבים בעלי כישורי שיפוץ ובנייה תושבי המושבה.

הסיירת מסייעת בתיקון וצביעת דירות שהאגף לשירותי רווחה וקהילה מפנה אליהם. בעלי הדירות מוכרים לאגף והדירות הן בבעלותם האישית. התיקונים יכולים להיות קטנים כגדולים, החל מתיקוף ברז דולף ורשת חלון קרועה ועד צבע וטיוח בכל הבית.

הסיירת מורכבת מרכז מתנדב  – עזרא פיין וקבוצת מתנדבים, גמלאים, שכירים ועצמאיים ובניהם: אודי עדי, אליק אבידן, דני עדני, יורם ויתקון, מוטי תורג'מן, אנדרי קוזקוב, עמיחי שפירא ואייל יעקובסון.

עזרא פיין, רכז המתנדבים מספר כי "מי שהקים את הסיירת לפני מספר שנים היה בחור בשם עמית פיינגולד ואני התחלתי בתור מתנדב. כשהוא פרש הוא העביר את שרביט הניהול אליי.

"הסיירת מכילה מספר מתנדבים, כשכל אחד נמצא במקום שונה בחייו. חלקם פנסיונרים, חלקם עצמאיים וחלקם שכירים. אני מקבל פניות מעובדות סוציאליות של אגף הרווחה בפרדס חנה ומפנה את הפניות לסיירת.

"בחלק מהפניות אני מגיע לדירה עצמאית וכשמדובר בתיקונים גדולים יותר אנחנו מארגנים יום עד יומיים מרוכזים, מגיעים מספר מתנדבים ומבצעים את המלאכה. מדובר על תיקוני חירום – קטנים או גדולים (נזילות, שפכטל, ארונות שבורים) ובעצם כל התיקונים הנדרשים כדי שהבית יהיה נעים וראוי למגורים."

הקבוצה התרחבה ועזרא חבר לנועם הרציג, יחד הם פתחו קבוצת 'וואטסאפ'  לתושבי המועצה שמעוניינים לסייע ביום תיקונים חד פעמי שנקרא "פרויקט מהות". ביום רביעי שעבר הקבוצה תיקנה וסיידה דירה של אזרחית ותיקה במערב המושבה. המשפחה הייתה מאושרת על השינוי המיוחל וההתחלה החדשה שאם המשפחה קיבלה בביתה. המתנדבים היקרים: נועם, דובי, אלון, לילך, קיקה, מיי ועזרא עמלו כל היום והתוצאות היו מרשימות.

// סיירת התיקונים בפעולה. צילום: דוברות המועצה

עזרא פיין מציין כי "לפני כחודשיים אני ונועם הרציג פתחנו קבוצת וואטסאפ וקבוצת פייסבוק בשם "פרויקט מהות" אליה מצטרפים מתנדבים מאזור שלרוב אין להם ידע טכני בביצוע עבודות מסוג זה. במסגרת הפרויקט אנחנו מכשירים ומלמדים אותם איך לתקן ולבצע את הדברים ובכך מנהלים את כל מערך המתנדבים.

"במסגרת הפרויקט אנחנו מגיעים לדירה דרך הרווחה ומבצעים לה חידוש, שפכטל, צבע, ותיקונים כללים. הדירות יכולות להיות של קשישים, אימהות חד הוריות ומשפחות שאין בידם לבצע את התיקונים. במסגרת הפרויקט אנחנו גם מנקים ומסדרים את הבתים.

"חשוב לנו לקשר את המשפחה לעשייה ולערב אותם בפרויקט. בפרויקט האחרון שביצענו הבן של האם ואשתו בישלו ארוחה גדולה לכל המתנדבים ועזרו בסידור ובעשייה. אנחנו לא עושים זאת כדי לקבל פידבק, מספיק לנו שאנחנו יודעים שעשינו טוב".

רכזת היחידה להתנדבות באגף לשירותי רווחה וקהילה, לימור אקהויז מתארת כי "סיירת התיקונים הינה פרויקט אחד מיני רבים שקיימים ביחידה להתנדבות שבו המתנדבים הם כוח קהילתי מניע לעזרה הדדית, נתינה וחיזוק הזולת.

"דוגמא לפרויקט שבו האכפתיות והנתינה של מתנדבים, מסייעת למשפחות להתחיל מחדש, להקל על מצבם האישי ולשפר את איכות חייהם. המתנדבים בסיירת כולם אנשים שעסוקים, עובדים, מגדלים משפחות ובזמנם המוגבל בחרו, בכל זאת,  לתת מזמנם וכישרונם למען האחר.

אני רוצה להודות בהזדמנות זו לכל המתנדבים בסיירת ובקבוצת הוואטסאפ "פרויקט מהות" ולהזמין את כולם לקחת חלק בהתנדבות במושבה. ניתן להיכנס לאתר המועצה ולצפות באופציות השונות."

אליק אבידן, מהמתנדבים המשמעותיים בסיירת מצטרף ומספר כי "העשייה המשמעותית התחילה במהלך הסגר הראשון בו היה דחוף לעזור לאנשים מבוגרים שמשפחותיהם היו רחוקות מהם. לאט לאט התגבשה קבוצה של אנשים שזמינים לסייע למי שצריך, הגרעין הקשה שלה מורכב מפנסיונרים עם המון ניסיון והצטרפו גם צעירים עם משפחות ובעלי עבודות לעשייה.

"אנחנו מאמינים שקודם כל צריך להגיד כן ורק אז לשמוע מה צריך לעשות. בעיניי התיקון עצמו זה הדבר הקטן, מה שחשוב זה שיש מישהו שדואג ועוזר ומסתכל על התמונה המלאה, תשומת הלב היא החלק הגדול מהעניין. אנחנו מגיעים ללא אינטרסים ודואגים לעשות רק טוב לאנשים.

"היתרון של הסיירת הוא שאנחנו לא הולכים לשום מקום. תמיד מתקשרים לראות שהכל עובד ולא נעלמים, יש למי לפנות. בעזרה ונתינה מהסוג הזה תמיד יש הרגשה טובה, כיף לעזור לאנשים. בזכות הפרויקט הזה אני  מרגיש שאני יותר מכיר ומחובר למושבה, כיף להתחבר לקהילה שמסביבי".

תמי ברששת , מנהלת האגף לשירותי רווחה וקהילה מסכמת כי "סיירת התיקונים היא עוד מיזם חשוב המושתת על מתנדבים למען המשפחות המטופלות ע"י האגף. העו"ס במסגרת ביקורי הבית נחשפים לעיתים לבתים במצב תחזוקתי ירוד. משפחות שאין ביכולתם ובאפשרותם לתקן ולתחזק את ביתם.

"זו עוד דוגמא לערבות הדדית הקיימת בקהילת פרדס חנה כרכור. את המייזם יזמה והובילה לימור אקהויז, רכזת המתנדבים. תודתי כל אחד מהמתנדבים , הקבועים והזמניים ולעזרא, רכז הסיירת, בשם העו"ס והמטופלים שזכו לסיוע שלהם".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן