סודות הלב: כך תשמרו על לב בריא

הכרת "מספרי הבריאות" שלכם * מניעת גורמי סיכון * תזונה תורמת * לשמוק על דופק ועוד * אלה הכללים החשובים בשמירה על השריר הכי חשוב בגוף שלנו

הלב הוא איבר קטן יחסית, בערך בגודל של אגרוף, אך הוא השריר החזק ביותר בגוף ששומר עלינו בחיים בכל יום, בכל דקה, בכל שנייה.

לדברי ד"ר קנת בראדלי, מנהל בריאות ותזונה ראשי, הרבלייף, "בעוד שתפקידו של הלב בהזרמת דם וחמצן לריאות ולגוף ובפליטת פחמן דו חמצני לא רצוי מזרם הדם הוא חיוני לשמירה על הבריאות הכללית, הלב רגיש גם למצבים קרדיווסקולריים דוגמת מחלות לב ושבץ מוחי הידועים לשמצה כשניים מהרוצחים הקטלניים ביותר בעולם וגובים 17.9 מיליון קורבנות ברחבי העולם בכל שנה". ד"ר בראדלי מעניק 5 טיפים מרכזיים לשמירה על בריאות הלב:

טיפ #1: הזנחה?! לא בבית ספרנו

המפתח לשמירה על בריאות הלב הוא הכרת "מספרי הבריאות" שלכם. השתדלו לבקר את הרופא שלכם באופן קבוע לצורך ביצוע בדיקות רפואיות. מומלץ לקבוע בדיקות רפואיות מלאות לפחות פעם בשנה או להיבדק בהתאם לצורך.

יש להדגיש כי לחץ דם גבוה הוא גורם הסיכון המשמעותי ביותר למחלות קרדיווסקולריות, נתון מדאיג במיוחד בהתחשב בכך שלחץ דם גבוה הוא "רוצח שקט", שאינו מלווה בסימני אזהרה או תסמינים מוקדמים. לכן, זה חיוני לבדוק את לחץ הדם באופן קבוע. אם לחץ דם גבוה אינו מאובחן ומטופל בזמן, הוא עלול להציב אתכם בסיכון מוגבר למחלות לב ושבץ.

טיפ #2: מה קורה בגזרת ההרגלים? 

הפסקת עישון היא הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות כדי להגן על הלב , והחדשות הטובות הן שהסיכון לבריאות הלב יצטמצם באופן משמעותי לאחר שתפסיקו. עישון עלול לפגוע בדפנות העורקים  ולהוביל להצטברות חומר שומני (אטרומה) ​​הגורם להיצרות העורקים. חלק מהמעשנים עלולים לחוות כאבי חזה המכונים אנגינה כאות אזהרה, אך רבים מגלים את היצרות העורקים רק כאשר היא גורמת להתקף לב או שבץ.

לכן, התחייבו להפסיק את ההרגל המזיק ודבקו בהחלטה! זרקו את הסיגריות, המציתים והמאפרות והחליפו אותם בתחליפי ניקוטין. הפסקת ההרגל הלא בריא הזה תוכיח את עצמה כמועילה יותר לגופכם מכפי שאתם מדמיינים.

יח"צ הרבלייף

טיפ #3 מה בתפריט?

צריכת הקלוריות האידיאלית מורכבת מ-40% פחמימות, 30% חלבון, ו-30% שומנים בריאים, בנוסף ל-25 גרם סיבים תזונתיים ונוזלים בכמות מספקת – בערך כשמונה כוסות מים ליום.

כדי לשפר את בריאות הלב, היצמדו לתפריט מזין המבוסס על פירות טריים, ירקות, פירות יבשים, אגוזים וזרעים שיספקו את התצרוכת היומית המומלצת של ויטמינים ומינרלים. מזונות דוגמת דגים שומניים (סלמון, מקרל וטונה), זרעי פשתן, אגוזי מלך, גרעיני דלעת ופולי סויה עשירים במיוחד בחומצות שומן מסוג אומגה 3 שעשויות לסייע בהפחתת הסיכון למחלות לב. לא רק שדגים יכולים לשמש תחליף נפלא לבשר אדום שהוא עתיר בשומנים רוויים, אומגה 3 מסייעת בתמיכה בבריאות המערכת הקרדיווסקולרית באמצעות הורדת רמות הכולסטרול והטריגליצרידים.

טיפ #4 דופק, רבותי!

הגבירו את הדופק! היתרונות בהקפדה על פעילות גופנית סדירה הם לא רק ירידה במשקל או הופעה משופרת. בנוסף לשיפור בבריאות הגוף הכללית, פעילות גופנית מסייעת לכלי הדם שלנו להירגע ולהתרחב, ומאפשרת לדם לזרום באופן יעיל יותר ולהזין את הלב. פעולה זו מגרה את ייצור תחמוצת החנקן בגוף ששולטת, מווסתת ומגנה על מערכת הלב וכלי הדם, ושומרת על הלב בריא יותר.

כדי להתחיל לקיים על אורח חיים פעיל, השתדלו לבצע לפחות כ-30 דקות של פעילות גופנית בעצימות בינונית בכל יום. אם קשה לכם לעמוד בכך, נסו לשלב טיולים קצרים במהלך יום העבודה, חנו רחוק יותר מהמשרד, או השתמשו בשולחן עבודה ארגונומי המאפשר גם עבודה בעמידה כדי להימנע מישיבה ממושכת.

טיפ #5 נא להירגע

אמנם לא הוכח קשר ישיר בין רמות מתח גבוהות לשכיחות מחלות לב, מתח עצמו עלול להוות סיכון לבריאות הלב.

מתח עלול לגרום לעלייה בלחץ הדם ולגרום לאכילת יתר, לפחות רצון להתעמל או לעישון מוגבר. מתח כרוני עלול גם לגרום לגופכם לייצר רמות גבוהות של הורמוני לחץ דוגמת אדרנלין וקורטיזול, מה שמגדיל את הסיכון להתקף לב.

כדי לשמור על הבריאות, הקפידו להקדיש זמן כדי להירגע ולעסוק בפעילויות שאתם נהנים מהן. אנשים עם רמות מתח נמוכות נוטים לעסוק בפעילות גופנית ולהקפיד על אכילה בריאה יותר, שני פרמטרים חשובים לשמירה על לב בריא.

בסופו של יום, לקיום אורח חיים בריא ופעיל יש השפעה רבה על מניעת מחלות לב. אם עדיין לא התחלתם, עכשיו זה הזמן לשלב אחד או יותר מהטיפים האלה בחיי היום-יום שלכם כדי לשמור על לב בריא, היום וגם בעשורים הבאים.

דבר אחד בטוח: הלב שלכם יודה לכם על כך!

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

רוכב אופנוע נפצע בכניסה לחריש

תאונת דרכים לפני הצהריים בכניסה לחריש (1.3). בשעה 11:49 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון על רוכב אופנוע שנפצע במהלך הרכיבה בכביש 611 בצומת חריש. חובשים ופראמדיקים של

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן