אור עקיבא: תקציב העירייה 2022 אושר לקול מחריש אוזניים של מפגינים [וידאו]

תקציב השנה הקרובה יהיה מעל 193 מיליון שקלים, גדול ב-20 מיליון שקלים לעומת 2021. הארנונה תעלה ב-5% לנכסים פרטיים - תוספת של 1.30 ש"ח למ"ר. מחוץ לאגף החינוך בעירייה התקבצו תושבים שקראו לחברי המועצה להתפטר - והרעש שעשו הקשה על קיום הישיבה

לאחר 3 שנים בהן לא אושר תקציב, מליאת מועצת העיר אור עקיבא אישרה הערב (חמישי, 6.1) את תקציב העירייה לשנת 2022. האירוע הבולט של ישיבת התקציב לא קרה דווקא בתוך חדר הישיבות שבאגף החינוך אלא מחוצה לו, כאשר תושבים שהגיעו למקום, הפגינו וקראו קריאות שנשמעו היטב בתוך הישיבה. 

את התקציב, שיעמוד על 193,971,000 מיליון שקלים, סקר באמצעות הזום גזבר העירייה עדיאל ישראלי. תקציב השנה הקרובה יהיה גדול ב-20 מיליון שקלים לעומת 2021. הארנונה תעלה ב-5% לנכסים פרטיים וישראלי ציין כי מדובר בתוספת של 1.30 ש"ח למ"ר. למשל, מי שמתגורר בדירת 100 מ"ר ישלם תוספת של 11 שקלים בחשבון הארנונה לחודש.

// חברי המועצה בישיבת התקציב, הערב. צילום: העירייה

ישראלי ציין כי בשנת 2022 תגדל ההשקעה בחינוך לעומת 2021 בכ-8 מיליון ש"ח. התקציב שיינתן על ידי המדינה לתכנית ההבראה יעמוד על סך של 51 מיליון שקלים, ואילו העירייה תשקיע בתכנית 6 מיליון שקלים.

בנוסף, צפויה הגדלה בהכנסות העירייה בסכום של 9.5 מיליון ש"ח, בין היתר בעקבות העמקת הגבייה ותחילת עבודתה של חברת גבייה חיצונית, ארנונה נוספת בעקבות אכלוס שכונת אור ים, העלאת תעריפי הארנונה – 5% לנכסים פרטים ו-7.5% לתעשייה ומסחר וביצוע סקר נכסים.

עוד ציין הגזבר כי צפויה הגדלה נוספת בהכנסות של כ-8 מיליון ש"ח בעקבות גביית פיגורי ארנונה, הצטרפות לתאגיד מים ומענק הצטרפות וכן מענקים ממשלתיים נוספים.

ממלא מקום ראש העיר אלי אנקונינה מציין כי "תקציב 2022 שאושר הערב, הוא תקציב שנושא בשורות גדולות וחשובות להבראת הרשות, ובעיקר ישפר באופן משמועתי את השירות לתושב בכל תחומי החיים בעיר.

"הוספנו לתקציב הנוכחי מעל ל-20 מיליון ש"ח. התוספות בעיקרן יורגשו בתחומי החינוך, הרווחה, התרבות, הספורט וכן, בשיפור איכות השירות לתושב והביטחון האישי. אני רוצה להודות מכל הלב לשותפיי לעשייה, חברי המועצה, על המחויבות, הדאגה והאכפתיות לאור עקיבא ולתושביה. אתם המנוע להצלחה.

"תודה גדולה למנהלים והעובדים מכל אגפי העירייה, על העבודה המקצועית והמדהימה לאורך השנה בכלל ובימים האחרונים בפרט. תודה על המסירות והנאמנות להצלחת המשימה. ולכם תושבים יקרים, אתם ההשראה והכוח שלנו. נמשיך לעשות למענכם תמיד בנחישות וללא פשרות".

// מחאת התושבים, הערב. צילום: פרטי

סגן ראש העיר ארקדי גדילוב העביר ביקורת על חברי המועצה המתנגדים וציין כי "חלק מחברי המועצה רוצים להוריד אותנו חזרה למים. בחרנו בזמנו בשמחה כממלא מקום, כולנו היינו איתך, עזרנו לך. עכשיו אנחנו, אלי כממלא מקום עושה עבודה טובה, אנחנו עוזרים בכל הכיוונים. לבוא ולראות את הדברים הלא טובים ומזבוב לעשות פיל לא ייקח את אור עקיבא לשום מקום".

בתקציב תמכו אנקונינה, גדילוב, רמי ראובן, יוסי כדורי, משה אבועזיז, ילנה זסלבסקי ואבניל איליזרוב.

ראש העיר לשעבר שמחה יוסיפוב וחברי המועצה אברהם כהן, משה ביטון ונוח שמאילוב התנגדו לתקציב וטענו כי המצב בעיר קשה, עומס ההלוואות של העירייה רק יילך ויגדל וכי מדובר בתקציב רע בו הועלו מיסים וארנונה, מגיעה חברת גבייה חיצונית והאחריות נופלת על תושבי אור עקיבא.

"איזה תוספת שירות אנחנו נותנים לתושב", תהה שמאילוב. "הניקיון ישתפר? העיר מלוכלכת ומטונפת. כל יום אנ מקבל פניות מתושבים. מה קורה עם אור עקיבא, אנחנו מתפרקים. בשביל לצאת מזה, אנחנו מטילים אחריות על התושב. אלה הן גזירות שנובעות מחוסר מעש. נכון שעכשיו זה חוסר לתפקוד אבל זה מתפרק".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

פותחים קדנציה: ישיבת מועצת העירייה ה-16 של חדרה התקיימה בהתרגשות וזיכרון [וידאו]

באמצע השבוע (שלישי, 19.3) התקיימה ישיבת מועצת העיר חדרה הראשונה לקדנציה החדשה, לאחר הבחירות לרשויות המקומיות שהתקיימו בסוף חודש פברואר 24'. הישיבה הועברה בשידור חי בכתבה מתעדכנת כאן במגדלור ניוז.

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן