Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

טענה: ענפים של אקליפטוס מיתולוגי ליד קיבוץ משמרות נגזמו בצורה לא מידתית

חבר מועצת פרדס חנה-כרכור אביעד סיני פנה לחברת החשמל: "השבוע, גילינו לתדהמתנו שבוצעה כריתה מאסיבית של העץ תוך פגיעה בשולחנות תחתיו והותרת ערימה של אותם הענפים במקום"

בפרדס חנה כרכור העבירו השבוע פנייה דחופה אל חברת החשמל בעקבות טענה לגיזום מאסיבי ביותר  שבוצע בענפיו של האקליפטוס המיתולוגי, המוזכר בשיריו של מאיר אריאל ז”ל ומופיע על עטיפת אלבומו האגדי שירי חג ומועד ונופל.

עו”ד אביעד סיני, חבר המועצה פרדס חנה כרכור ויו”ר הועדה לאיכות הסביבה, דיווח השבוע על הנושא. סיני טוען כי הכריתה המאסיבית של ענפיו של העץ נעשתה ככל הנראה בעקבות עבודות שבוצעו על ידי חברת החשמל לאור העובדה כי העץ תחת קו מתח גבוה וכחלק מההכנות החברה לסערות בחורף.

סיני אומר: “חבריי ואני רצים בשבילים החקלאיים סביב המושבה ומגיעים פעמים רבות לאקליפטוס. כחובבים מושבעים של מאיר אריאל ז”ל מרגש לפגוש באקליפטוס גדול ועוצמתי כל כך שהוא מזכרת מיצירת ענק הנחשבת לנכס צאן ברזל של המוזיקה הישראלית מרחק מאות מטרים ממקום קבורתו של מאיר ז”ל בבית העלמין של קיבוץ משמרות.

“השבוע, גילינו לתדהמתנו שבוצעה כריתה מאסיבית של העץ תוך פגיעה בשולחנות תחתיו והותרת ערימה של אותם הענפים במקום. בדקתי מול הגורמים הרלוונטיים במועצה והעניין נעשה ללא ידיעתם. בעקבות כך, פניתי בפנייה דחופה אל חברת החשמל.

ברור כי על חברת החשמל לתחזק את העצים שתחת קווי מתח כדי לוודא שאלו לא גורמים לנזק. יחד עם זאת, הכריתות צריכות להיות מידתיות. לא יתקבל על הדעת שיכרתו כריתה מאסיבית כל כך שלא לצורך ויפגעו בסמל הזה כך סתם .כולי תקווה שיופקו הלקחים ולהבא חברת חשמל תפנה מבעוד מועד לגורמים הרלוונטיים כאן אצלנו ותבטיח כי פעולות מעין אלו יפגעו בצורה מינימלית בנוף.

סיני ליד העץ במשמרות. צילום פרטי

“בנוסף לכך, בכוונתי לזמן ישיבת ועדת איכות סביבה בקרוב כדי לדון ולהמליץ למועצה בנושא השמירה על העצים מול גורמים שפועלים בשטח וכן במסגרת עבודותיה שלה לפיתוח” .אותו אקליפטוס ענק שממוקם בקצה השביל שיוצא מרחוב המייסדים על צומת הדרכים החקלאיות שמובילות לכפר גליקסון ולמשמרות מוזכר גם בשירו של מאיר אריאל “ארול” ומהווה אבן שואבת לתושבי הישוב והסביבה ומקום עליה של המעריצים מכל הארץ”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן