ביקורות גולשים – מה הערך שלהם מזווית של קידום אורגני?

האם וכיצד הביקורות יכולות להשפיע על המוניטין של העסק שלכם? הנה כמה דברים שכדאי שתדעו

מתלבטים האם כדאי לכם לפנות ללקוחות שלכם, על מנת שישאירו לכם ביקורות? רוצים לדעת עד כמה חוות הדעת על העסק שלכם ברשת, יכולות להשפיע על קידום אורגני, על המוניטין של העסק שלכם, או על הסיכויים שלכם למכור? כל התשובות במאמר הבא.

למה כדאי לכם לבקש ביקורות חיוביות?

הנה 3 סיבות לבקש מהלקוחות שלכם להשאיר לכם ביקורות חיוביות:

  1. מדובר בהליך מהיר
    השארת ביקורת לא לוקחת יותר מדקה, או לכל היותר כמה דקות בודדות. כל מה שצריך לעשות זה רק לכתוב משפט או שניים. כך שלא מדובר בבקשה מורכבת, שלוקח זמן רב לבצע אותה.
  2. לקוח מרוצה ישמח לבצע זאת
    במידה ויש לכם לקוחות שבאמת מרוצים מהמוצרים או מהשירותים שלכם, כנראה שהם יסכימו להשקיע דקה או שתיים כדי להשאיר לכם ביקורת, וסביר להניח שהם אפילו יעשו זאת בשמחה. ולכן, הקפידו לתת שירות איכותי ואמין ללקוחותיכם, כדי שכמה שיותר מהם יסכימו וירצו להשאיר לכם ביקורות.
  3. אפשר לשפר את אחוז משאירי הביקורות בקלות
    תמורה מינימלית יכולה להעלות את אחוז האנשים שמשאירים ביקורות בקלות רבה. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להציע ללקוחות שלכם קופון עם נניח 5 אחוז הנחה לרכישה הבאה שלהם, ותראו איך זה יעזור לכם להגדיל את כמות הביקורות שלכם, ועל הדרך גם את כמות המכירות שלכם.
צילום יח"צ: canva
ההשפעה של ביקורות על מוניטין העסק

כעת, נרצה להבין האם וכיצד הביקורות יכולות להשפיע על המוניטין של העסק שלכם. אז ככה… רוב הגולשים נוהגים להניח שככל שהעסק ותיק ומומלץ יותר, כך ניתן יהיה למצוא עליו יותר ביקורות חיוביות ברשת. הנחה זו היא בהחלט מתבקשת, מכיוון שלרוב זהו בהחלט המצב. כלומר, ככל שהעסק הוא ותיק יותר, ומספק שירותים אמינים ואיכותיים יותר, כך יותר גולשים ישאירו עליו או על מוצריו ביקורות טובות. אם כך, אם לעסק מסוים יש הרבה חוות דעת חיוביות – הוא ייתפס בעיני הגולשים בתור עסק ותיק, אמין ומקצועי יותר.
ומנגד, במידה וניתן למצוא ביקורות שליליות על עסק כלשהו, או על המוצרים\השירותים שהוא מציע – אז אותו עסק ייתפס בעיניי הגולשים בתור עסק לא אמין, וכזה שלא כדאי להזמין ממנו, או לעבוד איתו. כך שאין ספק שלביקורות יש השפעה רבה על המוניטין של העסק, ועל איך שהוא נתפס בעיניי הגולשים והלקוחות הפוטנציאליים.

האם באמת יש קשר בין ביקורות לביצועים אורגניים?

האם הביקורות על העסק שלכם ברשת קשורות לקידום אתרים או לביצועים האורגניים שלכם? התשובה היא שבהחלט יש קשר בין הביקורות לבין קידום אורגני וביצועים האורגניים. לעיתים, גולשים שמעוניינים לרכוש מוצר או שירות, קודם כל יחפשו ביקורות על העסק שלכם, לפני שהם יבחרו לרכוש מכם או לעבוד עמכם. כך שאם אותם גולשים לא יצליחו למצוא עליכם ביקורות, או שהם ימצאו בעיקר ביקורות שליליות, או ביקורות שלא נראות אמיתיות – יש סיכוי שהם יעדיפו לפנות לאחד מהמתחרים שלכם. והסיבה לכך, היא שרוב האנשים תמיד יעדיפו לקנות או לעבוד עם עסקים אמינים, שלקוחות העבר שלהם ממליצים עליהם. ולכן, אין ספק שכמות ואיכות ההמלצות על העסק שלכם ברשת, יכולות להשפיע על הביצועים האורגניים של האתר שלכם.

לסיכום, במאמר זה הבנו למה כדאי לבקש מהלקוחות שלכם להשאיר ביקורות על העסק שלכם, ולמדנו שהצעת הנחה לרכישה הבאה – בתמורה להשארת ביקורת, יכולה לתרום להגדלת כמות הביקורות והמכירות בבת אחת. ובנוסף, דנו בהשפעה של חוות הדעת על המוניטין של העסק שלכם, על הסיכויים שלכם למכור, ועל הקשר של זה לקידום אתרים, ולביצועים האורגניים שלכם.

מאמר אורח מאת אייל רחמים מנכ"ל דיגיטאץ' והבעלים של הבלוג SEOLINKS – קידום אתרים המדורג במקומות הראשונים בגוגל.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן