מפקח בוועדה לתכנון ובנייה הברון "העלים עין" מתושב פרדס חנה – אך לא ייכנס לכלא

מפקח לשעבר בוועדת התכנון המקומית הואשם ש"העלים עין" לטובת מכר שלו – תושב פרדס חנה-כרכור ואף קיבל טובות הנאה * מקרה נוסף יוחס לו גם עם תושב פורדיס * כתב האישום ייחס לו עבירות של מרמה והפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט אך למה בסוף זכה לעונש מקל?

גיא פז, מפקח לשעבר בוועדה המקומית לתכנון ובנייה יישובי הברון (שומרון), לא ייכנס לכלא לאחר הסדר טיעון מקל אותו אישר החודש (ינואר 2022) בית המשפט המחוזי בחיפה. פז יירצה עבודות שירות בלבד ויישלם קנס קטן, זאת לאחר כתב אישום מתוקן שהוגש נגדו בו הואשם ש"העלים עין" לטובת מכר שלו – תושב פרדס חנה-כרכור ואף קיבל טובות הנאה. כתב האישום ייחס לו עבירות של מרמה והפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט במסגרת עבודתו.

המפקח עבד בוועדת התכנון, האחראית על מרחב המועצה המקומית זכרון יעקב, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, פורדיס וג'סר א-זרקא ובעבר גם פרדס חנה-כרכור, בין השנים 2007 ל-2014. הוועדה היא המפקחת על כל נושאי התכנון והבנייה כולל מתן היתרים שונים לבנייה במרחב המדובר.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש עוד ב-2018, לנאשם הייתה היכרות עם תושב פרדס חנה כרכור, שבנה בעקבות מצבה הרפואי של אשתו – יחידת דיור לנכים צמודה לביתו. בחודש פברואר 2013, הוגש כתב אישום נגד האישה בגין בניית יחידת הנכים ונפתח הליך בבית המשפט לעניינים מקומיים בחדרה.

אל הדיון שהתקיים בבית המשפט הגיעו שני בני הזוג וגם המפקח פז. כתב האישום מציין כי בחודש יולי 2013, פנה המפקח אל התושב, אותו כאמור הוא מלווה במסגרת כתב האישום, וביקש ממנו לרכוש עבורו מסנן לבריכה ובריכה לחצר. התושב עשה כן ורכש את המבוקש תמורת 2,000 שקלים ועוד מזגן בשווי אלפי שקלים ונתן אותם לפז.

באישום השני, הואשם פז כי הנחה תושב פורדיס כיצד לשאול אותו עצמו שאלות במהלך הליך הפרה של תכנון ובנייה בנושא מקרקעין בגינה הועמד התושב לדין. בכך למעשה סייע המפקח לתושב בהליך הפלילי נגדו. כתב האישום תיאר כי "בהיותו עובד ציבור במילוי תפקידו עשה הנאשם מעשי מרמה והפרת אמונים הפוגעים בציבור, בכך שפעל מתוך ניגוד עניינים, שיש בו בכדי להביא לפגיעה מהותית באמון הציבור".

לבסוף, גרסתו של עד המדינה בתיק, התושב מפרדס חנה, לא הייתה מהימנה מספיק, מה שהביא לשינוי כתב האישום והגשתו בסעיפי חומרה פחותים הרבה יותר מכתב האישום המקורי.

הוועדה לתכנון ובנייה ברון (שומרון) בעבר. צילום ארכיון: מגדלור ניוז

השופט ארז פורת אמר כי "בית המשפט נחשף לעדותו של עד המדינה בתיק, שלא הייתה נקייה מקשיים, ובסופו של דבר כתב האישום תוקן כאמור…ראיתי לנכון לאמץ בהתאם לכך את ההסדר לעונש".

לבסוף גזר השופט פורת על הנאשם שלושה חודשי עבודות שירות בלבד, קנס של 5,000 שקל ומאסר על תנאי.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן