רואה רוזה חי: ניצול השואה ששרד כדי לספר חי כיום בבית סיעודי בשרון הצפוני

"בבית לאזרחים וותיקים" מתגורר רואה רוזה חי,  יליד 1937, שנולד בעיירה ספקס בטוניס, להוריו משה ורגינה רואה, ועשרת אחיו ואחיותיו * בהרבה תושיה ומזל הצליח הוא ומשפחתו לברוח מאימת הנאצים ב-1942

אתמול (27 בינואר) צויין יום הזיכרון לשואה ולגבורה הבינלאומי. היום הוקדש להתייחדות עם סיפורם של הקורבנות שנספו בשואה ומי ששרד כדי לספר.

ברשת בתי הורים "ביחד", אשר מפעילה מוסדות דיור לדיירים סיעודיים באזור המרכז והשרון, מתגוררים ניצולי שואה עם סיפורי חיים מעוררי השראה על התופת שחוו, הקשיים והאתגרים עימם התמודדו והם נמצאים כדי לספר לדור הבא את סיפור חייהם ולשמר את המורשת היהודית.

"בבית לאזרחים וותיקים" בקדימה מרשת "ביחד"  מתגורר רואה רוזה חי,  יליד 1.7.1937, שנולד בעיירה ספקס בטוניס, להוריו משה ורגינה רואה, ועשרת אחיו ואחיותיו.

ב-9 בנובמבר 1942 הכוחות הגרמנים והאיטלקים נכנסו לתוניסיה בתגובה לפלישת בעלות הברית לאלג'יריה ולמרוקו. השכונה בה התגוררה משפחתו של רוז'ה הופגזה, ובאורח נס כולם ניצלו ונאלצו לעבור לכפר אחר, אולם גם שם הכוחות הגרמניים שלטו, ונאלצו שוב להעתיק מקומם.

את משה, אביו של רוז'ה לקחו הגרמנים לשישה חודשים עבודות בכפייה. בתום המלחמה המשפחה החליטה לעלות ארצה ובנתה בישראל את ביתה. רוז'ה עלה ארצה בגיל 18 עם משפחתו הרחבה, בתחילה התגוררו במעברה בעכו ומשם עברו לנתניה למגורי קבע.

רואה רוזה חי | צילום: "רשת ביחד"

עם עלייתו התגייס רוז'ה לצבא לחיל האוויר ותרם את תרומתו למדינה בראשית דרכה.אביו פתח מסעדה ורוז'ה עבד בה יחד איתו.בהמשך עבר גם לצרפת עבד שם במסחר אך חזר שוב ארצה. רוז'ה נישא ונולדה לו בת.

רוז'ה מספר : "אני שמח על עלייתי לארץ ישראל , מדי יום אני מתפלל לשלום חיילי צה"ל ושוטריה שיעשו עבודתם ויחזרו לשלום לביתם".

אחיו  של רוז'ה הקים בית כנסת בעכו  וזה הישג משמעותי של המשפחה.  הקמת בית כנסת שפעיל עד היום בסיוע משפחתו בארץ ישראל.

רשת ביחד מפעילה מוסדות דיור לדיירים סיעודיים באזור המרכז והשרון , בתי הרשת מתאפיינים בטיפול ושירות איכותיים, צוותים מיומנים ומסורים, וסביבת מחייה מוקפדת, אסתטית, נעימה ופונקציונלית, הן בשטחים הפרטיים והן בשטחים הציבוריים. הרשת רואה בשירות לדיירי הבתים שליחות אותה יש לבצע תוך ראיית רווחתו ובריאותו של הדייר כערך ראשון במעלה. הרשת מונה חמישה בתים, המתאימים לכל קשת האוכלוסיות, ולכולם מכנה משותף של טיפול מסור ומקצועי. כמו כן, מחלקות המיועדות לתשושי נפש, דמנציה, אלצהיימר, מחלקות סיעודיות מותאמות לצרכי הדיירים, חלק מבתי הרשת מכילים שירותים ומגורים המתאימים במיוחד לציבור הדתי.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

העונש למנהל מסעדה בקיסריה שגנב ממנה מאות אלפי שקלים והוביל לסגירתה

הגניבה הגדולה הובילה לסגירת המסעדה | הנאשם נשלח לשירות מבחן לצורך קבלת תסקיר לפני גזירת עונשו. מתסקיר הראשון עלה כי למחייתו הוא עובד כסדרן מוניות, חב חובות כבדים לגורמים עבריינים בשוק האפור על רקע התמכרותו להימורים

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן