Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

אסון נוסף בדרך? חשד לכתם שמן מול חופי נתניה והאזור

כלל הגורמים, בהובלת המשרד להגנת הסביבה, נרתמו - מערכת הביטחון, רשות הטבע והגנים, הרשויות המקומיות ואחרים ולוקחים חלק בהערכות המצב ובבחינת הנושא

בעקבות חשד להימצאות כתם שמן מול חופי ישראל, המשרד להגנת הסביבה פתח חדר מצב בחיפה. השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, אישרה את הגדרת האירוע כ-Tier-3 בשלב זה לפי תוכנית המוכנות הלאומית של ישראל, בעל פוטנציאל להיות אירוע זיהום ים גדול או בהיקף אזורי או לאומי. זאת, בשל הפריסה הגיאוגרפית והתזוזה המהירה, ועד אשר יתברר אחרת.

בעקבות הודעה שקיבל המשרד להגנת הסביבה ממערכת הניטור הלווייני EMSA האירופית על חשד לכתם שמן כ-35 מייל ימי מערבית לאשדוד, הוצאו טיסות סיור של המשרד להגנת הסביבה ושל מערכת הביטחון. הטיסה המוקדמת של המשרד להגנת הסביבה לא זיהתה ממצאים. בטיסת מערכת הביטחון, שיצאה לבקשת המשרד להגנת הסביבה, התגלו כתמים חשודים, במרחק של כ-20 עד 40 קילומטר מערבית לחופי ישראל, מאזור ראשון לציון עד נתניה, שייבדקו היום מקרוב.

כלל הגורמים, בהובלת המשרד להגנת הסביבה, נרתמו – מערכת הביטחון, רשות הטבע והגנים, הרשויות המקומיות ואחרים ולוקחים חלק בהערכות המצב ובבחינת הנושא. הבוקר יעודכנו כל הגורמים הפועלים בשטח, ובעיקר הרשויות המקומיות החופיות, בפרטים. כרגע מספר כל שיט פרטיים  בניהול המשרד ערוכים להתחיל לבצע חסימה ושאיבה במידת האפשר.

אתמול (ג’) התקיימו הערכות מצב בהובלת המשרד להגנת הסביבה עם כוחות הביטחון, וכן הערכת מצב רחבה בראשות השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, ומנכ”לית המשרד גלית כהן וגורמי המקצוע.

במהלך הבוקר יתרחשו סיורים נוספים באזור החשוד – כולל טיסת זיהוי, כלי שיט פיזיים בעומק הים – כדי לקבל תמונת מצב ברורה גם באשר לצעדים שניתן לנקוט בים.

עוד יופעלו מודלים שונים לבדיקת הכתם החשוד וכיווני הרוח והים. בשעה זו אוניית ה”בת גלים” המשותפת למשרד להגנת הסביבה ולחקר ימים ואגמים, נערכת ליציאה לים עם צוות המשרד, ציוד לריסוס דיספרסנטים ודיגום.

אם יתגלה כי מדובר בכתם המשתרע על פני קילומטרים רבים, היכולת לטפל בו בים תהיה מוגבלת למדי. בכל מקרה, עשויות להתרחש בחוף נחיתות, וכלל הגורמים יונחו היום על ידי המשרד להגנת הסביבה להפעיל את תוכניות החירום הלאומיות כדי להיערך.

היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית, מפעילה ומארגנת את כלל היכולות האזרחיות לטיפול בזיהום בים ובחוף. צה”ל, באמצעות ספינות חיל הים וסיורי אוויר, מסייע במאמצי הניטור וגיבוש המענה. פיקוד העורף נערך לסיוע ככל שהכתם יגיע לחוף.

מערך ההסברה הלאומי והמשרד להגנת הסביבה מרכזים את פעילות ההסברה ויעדכנו בהמשך ככל שיידרש.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

5 אקדחים נתפסו בתוך בית באליכין

5 אקדחים, מחסניות ומאות כדורי תחמושת נתפסו במהלך מסוף השבוע בבית באליכין- שוטרי תחנת חדרה במחוז חוף עצרו תושב המקום בן 45 בחשד להחזקתם. בפעילות מבצעית אופרטיבית של שוטרי תחנת

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן